خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری سنندج برای ادامه «تبدیل وضعیت»/ آیا همه کارگران قرارداد مستقیم می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۲۸۸

کارگران شهرداری سنندج ضمن خرسندی از روند تبدیل وضعیت می‌گویند: باید این روند تا قرارداد مستقیم شدن همه کارگران ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از مهمترین مطالبات کارگران شهرداری‌ها در تمام استان‌های کشور، بحثِ «تبدیل وضعیت» و قرارداد مستقیم شدن است. کارگران پیمانکاری، ساعتی و حجمی درخواست دارند که به کارگر قرارداد مستقیم و طرف قرارداد خود شهرداری تبدیل شوند. این روند در شهرداری سنندج آغاز شده و کارگران ابراز امیدواری می‌کنند تا قرارداد مستقیم شدن همه کارگران شاغل در این نهاد، تداوم داشته باشد.

کارگران شهرداری سنندج می‌گویند: کارگر قرارداد مستقیم، خیالش بابت امنیت شغلی و پرداخت دستمزد و مزایای مزدی، راحت‌تر است؛ وقتی کار در شهرداری «دائمی» است، کارگران نه تنها باید قرارداد مستقیم شوند، بلکه باید با آن‌ها قرارداد دائم منعقد شود.

روند تبدیل وضعیت در شهرداری سنندج، مدتی است که آغاز شده؛ بیست و سوم شهریورماه سال جاری، معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار سنندج گفت: ۱۰۳ نفر از پرسنل ساعتی این شهرداری از ابتدای سال جاری تبدیل وضعیت شدند.

او اعلام کرد: طبق ماده ۲ قانون‌اداری و استخدامی کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور در پنج گروه کارمندان رسمی و پیمانی، قراردادی انجام کار معین، کارگران دائم و کارکنان دارای قرارداد موقت مشاغل کارگری سازماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارکنان و کارگران بحث امنیت شغلی است، خاطرنشان کرد: به دلیل خدمات متنوع و گسترده شهرداری‌ها احکام کارگزینی کارکنان و پرداختی‌ها متناقض و نامتعارف بوده و به همین دلیل بحث ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای این شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

پس از آن، در بیست و چهارم آبان ماه، ۲۱ نفر از کارگران شهرداری سنندج که با معرفی بهزیستی در شهرداری کار می‌کنند از قرارداد پیمانی و شرکتی به قرارداد مستقیم، تبدیل وضعیت شدند. این کارگران معلول که با قرارداد حجمی-ساعتی ذیل شرکت‌های تامین نیروی انسانی مشغول به کار شده بودند، با تعامل مسئولان شهری تبدیل وضعیت شدند.

حالا کارگران شهرداری سنندج با ابراز خرسندی از این روند، خواستار ادامه کار تا تبدیل وضعیت همه شاغلان در شهرداری و زیرمجموعه‌های آن هستند و می‌گویند: امنیت شغلی، حق مسلم کارگران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز