خبرگزاری کار ایران

شهلا عموری:

تهدید اشتغال واحدهای تولیدی خوزستان/ مشکل تأمین مواد اولیه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۸۹۱

رئیس اتاق اهواز، گفت: واحدهای تولیدی متعددی در استان خوزستان با مشکل تأمین مواد اولیه روبه‌رو هستند و این موضوع به‌واسطه مشکلات تأمین مازوت شامل صنعت سیمان نیز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق ایران، شهلا عموری شرایط موجود تأمین سوخت مازوت ویژه کارخانجات سیمان استان را عاملی برای افزایش قیمت تمام‌شده تولید محصول دانست و گفت: واحدهای تولیدی استان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که رفع آنها با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی ممکن خواهد بود.

او روند افزایش قیمت تمام‌شده تولید کالا در استان را نگران‌کننده دانست و افزود: بر همین اساس باید توجه داشت که هزینه حمل محصول در صنعت سیمان بسیار بالا است.

او با تأکید بر اینکه در گذشته کشور عراق مهم‌ترین مقصد محصولات کارخانجات سیمان کشور و استان خوزستان بود، افزود: متأسفانه به دلیل مشکلات پیش‌آمده به‌ویژه در زمینه حمل بار، صادرات سیمان به عراق رو به کاهش است. 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تصریح کرد: به‌منظور کاهش هزینه‌های تحمیلی به تولید سیمان در استان به‌واسطه هزینه بالای حمل مازوت از دیگر استان‌های کشور به مقصد کارخانجات خوزستان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز می‌بایست شرایط لازم برای تأمین مازوت مورد نیاز این کارخانجات از داخل استان را فراهم کند.

عموری با بیان اینکه دولت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور طرح انتخاب وزیر معین برای هر یک از استان‌های کشور را اجرایی کرده است گفت: با توجه به تعیین وزیر نفت به‌عنوان وزیر معین استان باید یادآور شد که بخش مهمی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع پایین‌دست خوزستان بخصوص در حوزه تأمین مواد اولیه مربوط به وزارت نفت است.

به عقیده او، این مسئله جدای از اینکه اشتغال واحدها را تهدید می‌کند، به افزایش هزینه محصولات نهایی نیز منجر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز