خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

۴۰ اکیپ دامپزشکی شهرکرد بر ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۰۴۴

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برای نظارت فراگیر و مؤثر بر نذورات مردم ۴۰ تیم ثابت و سیار در روز عرفه و عید قربان آمادگی کامل دارند تا لاشه‌های قربانی مردم را بررسی و سلامت آن را تأیید کنند.

به گزارش ایلنا، محمد اسدی در نشست خبری باخبرنگاران اظهار داشت: عید قربان امسال با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی‌ دهنده کریمه کنگو از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: همـاهنگی لازم با شهرداری‌ها در خصوص فعال بودن کشتارگاه‌ها در این ایام انجام شده و بازرسان دامپزشکی، سلامت دام ذبح شده در کشتارگاه را بررسی و اعلام می‌کنند.

اسدی افزود: گوشت قربانی حتما به مدت ۲۴ ساعت و امعاء و احشاء مانند جگر به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس مصرف شود و قصابان، زنان خانه‌دار و افرادی که با خردکردن گوشت سر و کار دارند حتماً از دستکش استفاده کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری ۵۸هزار و ۱۷۳مورد نظارت بهداشتی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است افزود: در سطح کشتارگا ها ۵۰ هزار و ۲۸۴راس گوسفند و بره، ۷۰هزار و ۹۵۵راس بز و بزغاله، ۲هزار و ۲۶۳گاو و گوساله و ۳۲مورد شتر مورد بازرسی قرارگرفتند.

اسدی خاطر نشان کرد: ۴هزار و ۶۶۰ تن خوراک آبزیان، ۵ تن ماهی خوراکی، ۵۲۰ هزار قطعه بچه ماهی، ۱۰۸ تن محصولاتی لبنی از جمله شیرخشک، ۱۰ تن مرغ گرم، ۸ میلیون و ۴۸۴هزار و ۳۳۵ کیلوگرم میگو، ۲۱۵ هزار و ۵۲۰ کیلو گرم خوراک دام و ۴ میلیون و ۲۵ هزار و ۳۴۰ عدد تخم مرغ نطفه دار در سه ماهه اول سال جاری به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز