خبرگزاری کار ایران

رشد جوانی جمعیت و فرزند آوری با جدیت دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۱۶

وزیر کشور گفت: رشد جمعیت در کشور کاهش یافته وباید این موضوع با کار‌های تبلیغی و تشویق به فرزند آوری با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایلنا بهرام عین اللهی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان اظهارداشت: جوانی جمعیت یک امری مهم و جدی است و باید در مورد جوانی جمعیت تبلیغات ویژه ای انجام شود و بحران جوانی جمعیت با جدیت دنبال شود.

وی در حوز جوانی جمعیت بیان کرد:  از ابتدای انقلاب رشد ۴برابری داشتیم اما اکنون به ۱.۵رسیده است و ممکن است که تا ۵ الی ۶سال آینده به سمت پیری رویم. 

عین الهی خاطر نشان کرد: در دولت تلاش شده است تا زایمان‌ها رایگان و فرزندان تا پنج سالگی بیمه رایگان شوند، همچنین سعی شده است خدمات مراکز درمان ناباروری توسعه و با سقط جنین مقابله شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: در دولت سیزدهم۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که ۶میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه بیمه شدند. 

عین اللهی تصریح کرد در تلاشیم برای ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر پرونده سلامت تهیه کنیم تا از طریق ساماندهی نظام ارجاع هزینه‌های درمانی تا ۹۵ درصد کاهش یابد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۵۵۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد داشتیم که تا کتون ۱۴۰۰ طرح تکمیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز