خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

راه اندازی واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در شهرستان بروجن

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۷۴

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور جبران کمبود تولید تخم‌مرغ در استان یک واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در بروجن راه‌اندازی می‌شود.

عباس میر احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در تولید محصولات پروتئینی در استان مشکل خاصی نداریم تنها در حوزه تولید تخم‌مرغ مقداری کسری وجود دارد.

وی افزود: به منظور جبران کمبود تولید تخم‌مرغ در استان یک واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در بروجن راه‌اندازی می‌شود، همچنین چند واحد پرورش مرغ گوشتی به درخواست متقاضیان به مرغ تخم‌گذار تبدیل می‌شود.

میراحمدی بیان کرد: سالانه ۳۷۸ هزار تُن محصولات دامی در استان تولید می‌شود که این میزان شامل ۳۱۶ هزار و ۹۰۵ تُن شیرخام، ۲۵ هزار و ۱۰۰ تُن گوشت مرغ، ۲۷ هزار و ۵۹۰ تُن گوشت قرمز، ۵ هزار و ۶۷۶ تُن تخم‌مرغ و ۲ هزار و ۷۶۰ تُن عسل است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه دام با توجه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده جهت خروج دام از شهر‌ها در خارج از محدوده هر شهری یک مجتمع دامپروری ساخته شود.

وی با اشاره اینکه اقدامات اولیه برای ساخت ۴۳ مجتمع دامپروری در استان در حال انجام است خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۱۹۳ هزار رأس دام سنگین و یک میلیون و ۹۰۰ هزار رأس دام سبک در استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز