خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با آیت الله سبحانی:

تورم ۴۰ درصدی دولت دهم به ۳۰ درصد رسید / امسال نرخ رشد اقتصادی کشور به ۲ + درصد می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۸۴۴

دولت یازدهم در شرایط اقتصادی رکود و تورم کشور را تحویل گرفت / عزم اول دولت تدبیر و امید بر ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در کشور قرار گرفت / نگاهی ویژه به آینده بانکداری کشور داریم.

ایلنا: رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که تابستان سال گذشته در شرایطی که دولت تدبیر و امید به تازگی روی کار آمده بود، تورم کشور بیش از ۴۰ درصد بود اما اردیبهشت ماه امسال این تورم به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد که نشان از حرکت عقلانی و منطقی کشور است که امیدواریم این روحیه اسمترار داشته باشد، گفت: امیدواریم تا پایان امسال، نرخ تورم به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند و همچنین نرخ رشد اقتصادی که در دولت دهم و سال ۹۱ به ۵/۶ - درصد رسیده بود، و در پایان سال ۹۲ و اقدامات دولت یازدهم به ۲/۵ - درصد رسید، امسال به ۲ + درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، ولی الله سیف، عصر پنج شنبه در دیدار با آیت الله سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم صورت گرفت، اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایط اقتصادی رکود و تورم کشور را تحویل گرفت که این امر مشکلاتی را برای کشور و مردم ایجاد کرده بود اما خوشبختانه با جهت گیری های عقلانی دولت یازدهم و تأکیدات جناب آقای دکتر روحانی، با تشکیل یک تیم اقتصادی قوی، عزم اول دولت بر ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در کشور قرار گرفت.

وی افزود: تابستان سال گذشته در شرایطی که دولت تدبیر و امید به تازگی روی کار آمده بود، تورم کشور بیش از ۴۰ درصد بود اما اردیبهشت ماه امسال این تورم به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد که نشان از حرکت عقلانی و منطقی کشور است که امیدواریم این روحیه اسمترار داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: امیدواریم تا پایان امسال، نرخ تورم به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند و همچنین نرخ رشد اقتصادی که در دولت دهم و سال ۹۱ به ۵/۶ - درصد رسیده بود، و در پایان سال ۹۲ و اقدامات دولت یازدهم به ۲/۵ - درصد رسید، امسال به ۲ + درصد برسد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که با باور خود دولتمردان و با همکاری و انسجام، حرکات درستی در عرصه اقتصادی دنبال می شود، گفت: بانک مرکزی وظیفه خود را حمایت از بخش خصوصی می داند تا تولید در این کشور رونق بگیرد.

وی در پایان با بیان این که باید نظارت ها روی شعب بانک ها را افزایش دهیم تا دغدغه ها تا حد زیادی برطرف شود، گفت: برای بانکداری بدون ربا اقداماتی شده اما نگاهی هم به آینده بانکداری در کشور داریم و آن حرکت از مرحله بانکداری بدون ربا، به سمت بانکداری اسلامی است که نقشه های این مسیر نیز طراحی شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز