خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

باید تا دوسال آینده برای ۸.۵ میلیون نفر شغل ایجاد کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۰۰

فقدان فضای کسب و کار مناسب یکی از موانع سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در ایران بود / هم اکنون به لحاظ اقتصادی در شرایطی قرار گرفتیم که جزو سخت‌ترین و حاد‌ترین شرایط اقتصادی طی چندین سال اخیر هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مهم‌ترین هدفی که دولت تدبیر و امید دنبال می‌کند، توسعه توان ثروت آفرینی کشوراست.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا در مراسم معارفه افخمی مدیر عامل جدید بانک صنعت و معدن و تودیع دانیالی مدیر عامل سابق، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مهم‌ترین کار برای رسیدن به این هدف، اقدام جدی به منظور اصلاح فضای کسب و کار در کشور است.

وی با اشاره به تصویب مصوبه ۳۵ ماده‌ای با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت در جهت اصلاح فضای کسب و کار، تصریح کرد: فقدان فضای کسب و کار مناسب یکی از موانع سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در ایران بود.

وی گفت: هم اکنون به لحاظ اقتصادی در شرایطی قرار گرفتیم که جزو سخت‌ترین و حاد‌ترین شرایط اقتصادی طی چندین سال اخیر هستیم، براساس سند چشم انداز با این هدف که در افق بیست ساله به جایگاه رتبه اول در منطقه قرار گیریم، بطور متوسط رشد اقتصادی ۸ درصدی را برای دوره بیست ساله پیش‌بینی کرده بودیم که متاسفانه رشد اقتصادی ما فاصله زیادی با این رقم در این مدت داشت و این در حالیست که رقبای ما شرایط بهتری داشتند.

وی درخصوص افزایش بیکاری نیز گفت: سالانه یک میلیون نفر از جوانان کشور به سن کار می‌رسند و با احتساب ۳.۵ میلیون نفر بیکار فعلی و ۵ میلیون نفر که به این جمعیت اضافه خواهد شد، باید در دوسال آینده برای ۸.۵ میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.

طیب نیا گفت: سالانه در قالب بودجه دولت، مبالغی را صرف طرح‌های عمرانی کردیم که متاسفانه در توان درآمد دولت نبود و فاقد توجیه اقتصادی و فنی مناسب بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: انتظار ما از بانک‌ها و بویژه بانک صنعت و معدن این است که منابع محدود خود را با دقت و سرعت کافی به طرحهای با توجیه اقتصادی قابل قبول اختصاص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز