خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کاهش ۶ درصدی صندوق، افزایش تورم انتظاری را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۶۳

برای بررسی طرح هدفمندی در فاز اول و زمینه‌ چینی برای ورود به فاز دوم باید در کوتاه مدت یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه حذف شود و اعتبارات ناشی از آن صرف توجه به تولید و استفاده از ظرفیت تولید داخل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کاهش سهم صندوق توسعه ملی از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد را برای جبران کسری بودجه سال ۹۳ را غیرمنطقی و دارای اثرات تورمی بالایی ارزیابی کرد.

محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: برای جبران کسری بودجه باید دهک‌های پردرآمد از یارانه نقدی حذف شوند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نهم، افزود: تا زمانی که مردم را به پرداخت یارانه نقدی دلخوش کنیم، نمی‌توانیم هدفمندی را به طور درست و اصولی اجرا کنیم. اما اگر بخواهیم به طور درست و اصولی به موضوع هدفمندی نگاه کنیم، باید بخشی از اعتبارات ایجاد شده از حذف یارانه‌ها را صرف رونق تولید و کاهش هزینه تمام شده محصولات کنیم و در نتیجه یارانه نقدی را به صورت غیرمستقیم به حساب مردم واریز کنیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس ادامه داد: برای بررسی طرح هدفمندی در فاز اول و زمینه‌ چینی برای ورود به فاز دوم باید در کوتاه مدت یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه حذف شود و اعتبارات ناشی از آن صرف توجه به تولید و استفاده از ظرفیت تولید داخل شود.

وی همچنین در خصوص افزایش شاخص بورس گفت: بورس حبابی نیست و تحت تاثیر ریسک‌های سیاسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز