خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد:

توافق قطعی مجلس و دولت بر سر حذف دهک‌های پردرآمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۱۲

دهک‌هایی که یارانه در زندگی آنها هیچگونه تاثیری ندارد را می‌توان حذف کرد / کار‌شناسان حتی در مجلس اذعان دارند مدیریت اعمال شده در هدفمندی یارانه‌ها شاید بیشتر از تحریم‌ها به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: دولت و مجلس در زمینه حذف دهک‌های پردرآمد به توافق رسیده‌اند.

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با ایلنا، افزود: مسئله‌ای که دولت و مجلس موافق آن هستند این است که دهک‌هایی که یارانه در زندگی آنها هیچگونه تاثیری ندارد و اعتراضی نیز به این موضوع ندارند را می‌توان حذف کرد. این مستلزم برنامه‌ی دقیقی است که حق فردی ضایع نشود و به گونه‌ای عمل شود که حق اعتراض نیز وجود داشته باشد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس نهم، افزود: به طور قانونی حذف دهک‌های پردرآمد که نیازی به دریافت یارانه نقدی ندارند در اختیار دولت قرار دارد و درآمدهایی که در این راستا بدست می‌آید را می‌توان برای افزایش پرداخت یارانه به دهک‌های پائین جامعه اختصاص داد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تورم و کاهش ارزش پول ملی اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود، گفت: در حال حاضر برای پرداخت یارانه‌ها دولت دچار کسری بودجه است و باید دو الی سه دهک پردرآمد جامعه را از دریافت یارانه حذف شود.

کاتب با اشاره به اینکه درحال حاضر یارانه‌ها به صورت واقعی هدفمند اجرایی نمی‌شوند، اظهار داشت: اگر بتوانیم روشی را اجرا کنیم که دو الی سه دهک را حذف کنیم، قطعا یارانه به افراد نیازمند و با مبلغ بیشتری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه در پایان چشم انداز بیست ساله کشور باید وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی صفر شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی به هدف مورد نظر نیز نزدیک نشده‌ایم. بسیاری از کار‌شناسان حتی در مجلس به این مسئله اذعان دارند که مدیریت اعمال شده شاید بیشتر از تحریم‌ها به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز