خبرگزاری کار ایران

بایدبه ورزش زنان توجه بیشتری شود؛

گودرزی: رفتارهای غیر ورزشی ناشی از عدم برنامه ریزی و آموزش لازم است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۰۸

باید در فدراسیون ها آموزش به معنای واقع شکل بگیرد؛ آموزشی که منجر به تغییر رفتار فردی و در نهایت تیمی شود. در این صورت است که می توانیم با اصلاح فرآیند کیفیت، آموزش در جامعه را نیز تسری دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه ریزی استراتژیک فرآیندی درجهت تجهیز منابع برای تحقق اهداف کلان است و مدیریت استراتژیک اجرای این برنامه هاست. پس می توان گفت آموزش مبنای تمام این ها است.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی در سمینار دوره عالی آموزش مدیران ورزش و جوانان کشور که صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: قطعاً رویکرد مدیران ورزش کشور رویکردی علمی است که در تلاشیم علمی تر شود و اگر هم ضعفی در برنامه ریزی و اجرا داریم با برگزاری این دوره ها مرتفع کنیم.

وی بابیان این که در کشورهای توسعه یافته آنچه که برای آموزش و پژوهش هزینه می شود بیش از آن چیزی است که برای اجرا و عملیات پیش بینی می شود، گفت: آن ها باور دارند اگر مبلغی برای آموزش و البته پژوهش سرمایه گذاری شود در بلند مدت چندین برابر را باز می گرداند. این نگاه در کشور های در حال توسعه معکوس است و آموزش را امری فانتزی و غیر مفید می دانند و بیشتر حاضرند هزینه های گزافی برای اصلاح عملیات بپردازند.

گودرزی با مثالی بحثخود را این گونه ادامه داد: موضوع ترافیک شهری در کشور ما موضوعی عینی و اجتماعی و حاصل برنامه ریزی فاقد آموزش برنامه ریزان انتظام بخش و مردم است. در واقع جامعه شناسان و روانشناسان اجتماعی معتقدند که این نوع رفتار حاصل آموزشی است که درگدشته به مجموعه داده شده است.

وی با تاکید به این نکته که آموزش باید در مدت زمان طولانی تبدیل به رفتار شود، گفت: به عبارتی ما در حال حاضرآموزش می بینیم اما الزاماً باعثتغییر رفتار در ما نخواهد شد یعنی آموزش و برنامه ریزی امری مستمر، دائمی و پرزحمت است. اگرمستمر و اثربخش باشد تبدیل به رفتار خواهد شد.

محمود گودرزی با بیان این که اگر برای آموزش سرمایه گذاری نشود در نهایت هزینه و از هم گسیختگی حاصل خواهد شد، اظهار کرد: این اتفاق در رابطه با ورزش هم رخ می دهد یعنی ورزشکار و تیمی که رفتار غیر ورزشی از خود بروز می دهد دلیلش عدم سرمایه گذاری در بخش آموزش است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر درابتدای امر فرایند یادگیری و به دنبال آن اصلاح به درستی طراحی شود قطعاً درانتها نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت. این به برنامه ریزی باز می گردد که باید منطبق با سطح جامعه و شرایط فرهنگی، حقوقی، ملی و سیاسی کشورباشد.

وی تاکید به این نکته که باید این اتقاق میمون و مبارک در فدراسیون های ما به عنوان نهاد های اصلی ورزش بیافتد، افزود: باید در فدراسیون ها آموزش به معنای واقع شکل بگیرد؛ آموزشی که منجر به تغییر رفتار فردی و در نهایت تیمی شود. در این صورت است که می توانیم با اصلاح فرآیند کیفیت جامعه «TQM» در همین موضوع، آموزش در جامعه را نیز تسری دهیم. برنامه ریزی صحیح، اجرای صحیح، نظارت در تمامی عرصه ها و عملیات درست محصولی مطلوب به همراه خواهد داشت.

گودرزی در ادامه این سمینار با تاکید به دو گونه مهم برنامه ریزی عملیاتی و استراتژیک گفت: برنامه استراتژیک مفهومی و مجزا از مدیریت استراتژیک است. خیلی از اوقات تصور می کنیم همین که در راس هرم مدیریت قرار گرفتیم عنصری استراتژیک هستیم و تراوشات ذهنی مان هم استراتزیک است. اما نباید فراموش کرد که برنامه ریزی استراتژیک، موضوعی کاملاً فنی، علمی، تخصصی و در اختیار آکادمی است نه هر آن کس که در جایگاه استراتژیک قرار گرفته است.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اجرا و بحثهای عملیاتی را نیز افرادی باید انجام دهند که به این حوزه آشنایی دقیق دارند. باید قرار گیری در چارچوب ها را فرا بگیریم و برای اجرا از مشاوره های تخصصی استفاده کنیم. برنامه ریزی استراتژیک فرایندی در جهت تجهیز منابع برای تحقق اهداف کلان است و مدیریت استراتژیک اجرای این برنامه هااست. پس می توان گفت آموزش مبنای تمام این ها است و باید تفکیکی بین این دو قائل شد.

وی در ادامه با بیان این که اگر می خواهیم برنامه ریزی های کلان داشته باشیم باید در جهت تحقق آن نیزتلاش کنیم، گفت: لازم است که ما در ورزش کشور برنامه ریزی داشته باشیم این به آن معنا نیست که تا کنون نداشته ایم. ورزش ما خوشبختانه در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی فدراسیون ها به جلو حرکت می کند و نتایج نیز گواهی بر این مدعا است. فدراسیون هایی که نتایج بهتری می گیرند یقیناً اندیشه و برنامه ریزی پشت آن وجود دارد چرا که برنامه ریزی می تواند تمام انرژی ها را متمرکز و نتایج را ثمربخش کند.

گودرزی در ادامه رو به روسای فدراسیون ها و نواب رئیسان آن ها گفت: باید به زنان توجه بیشتری شود. نصف جمعیت ما را بانوان تشکیل می دهند و این ظرفیتی بسیار قوی است. دیدیم هنگامی که زنان و دختران پا به عرصه های ورزشی گذاشتند نتایج را تغییر دادند یعنی هرجا توانمندی بانوان باور شد توفیقات نیز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بانوان توانمندی های بالایی دارند که با حفظ ارزش ها باعثارتقای حوزه قهرمانی و همگانی می شوند. ما اکنون مدیران و اداره کنندگان ورزش کشور هستیم و باید در مدت خدمت خود برنامه ریزی خوبی انجام دهیم و آن را خوب اجرا کنبم که در این صورت کارمان اثربخش است و نتیجه خواهد داد و رضایت خدا را به دنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز