خبرگزاری کار ایران

چرا خانواده ها نباید به ورزشگاه بیایند؟

ترکاشوند: لهستان را هم مثل برزیل و ایتالیا می بریم / شاید به عنوان سرگروه صعود کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۶۸

این بازی نسبت به بازی با برزیل و ایتالیا سخت تر است، ‌ چون لهستان می آید بجنگد و امتیاز بگیرد تا صعود کند. لهستان تیم قوی و قدرتمندی است و باید خیلی کم اشتباه ظاهر شویم و از میزبانی مان نهایت استفاده را ببریم.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشورمان معتقد است کواچ شناخت بسیار خوبی از ملی پوشان ایران به دست آورده و ترکیب اصلی تیمش مشخص شده است و تا الان توانسته نتایج خوبی کسب کند و حتی تیم ملی ما این شانس را دارد که به عنوان سرگروه به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال صعود کند.

گفت‌وگوی محمد ترکاشوند را با خبرنگار ایلنا در زیر می خوانید:

عملکرد ایران در لیگ جهانی امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
عملکرد ما نسبت به دوره قبل به جز ۲ بازی اول مقابل ایتالیا خوب بود و بچه‌ها در سایر بازی‌ها خوب کار کردند. تیم ما به لحاظ روحی در شرایط آرمانی قرار دارد و بچه‌ها خودشان را باور کرده اند هر چند نقطه ضعف‌هایی هم است اما زمان می‌برد تا این مشکلات حل شود. زمان کمی در اختیار مربی ما بوده، اما کم‌کم دارد از بازیکنان ما شناخت پیدا می‌کند تا عملکرد بهتری در مسابقات آینده داشته باشیم. قرعه ما در لیگ جهانی خیلی خوب بود و ۶ بازی پشت سر هم در خانه داشتیم و اگر مقابل لهستان امتیازات لازم را بگیریم مشکلی برای صعود به مرحله نهایی نخواهیم داشت.

حضور کواچ در تیم ایران را چطور می بینید؟
کواچ در ۲ بازی اول سردرگم بود چون از بچه‌های ما شناخت نداشت و نمی‌توانست از آنها به نحو احسن استفاده کند و در ۲ بازی اول فرصت زیادی به بازیکنان اصلی داد تا خودشان را پیدا کنند، اما کواچ کم‌کم توانایی‌های بازیکنان ما را شناخت و ترکیب اصلی تیم را به دست آورد و تا الان هم خوب نتیجه گرفته است.

روز جمعه باید میزبان لهستان باشیم، این بازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟
این بازی نسبت به بازی با برزیل و ایتالیا سخت‌تر است، ‌ چون لهستان می‌آید بجنگد و امتیاز بگیرد تا صعود کند. لهستان تیم قوی و قدرتمندی است و باید خیلی کم اشتباه ظاهر شویم و از میزبانی مان نهایت استفاده را ببریم. بردن لهستان دور از دسترس نیست و مثل برزیل می‌توانیم لهستان را هم ببریم. بازی اول ما مقابل لهستان خیلی مهم است و اگر نتیجه بگیریم در بازی دوم راحت تر کار خواهیم کرد.

فکر می‌کنید به دور نهایی لیگ جهانی صعود کنیم؟
بله چرا‌که نه، ما الان شانس خیلی خوبی داریم چون ۳ تیم از این گروه صعود می‌کنند و حتی این شانس را داریم که به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کنیم. اگر هم سرگروه نشویم شایستگی و پتانسیل تیم دوم بودن را داریم اگر این اتفاق بیفتد و به دور نهایی صعود کنیم تاریخ ساز می شویم و در دور نهایی راحت تر و بدون استرس ظاهر می‌شویم و با انجام بازی‌های خوب حماسه جدیدی را برای والیبال ایران رقم خواهیم زد.

حضور بانوان در سالن والیبال ممنوع شده است، دراین رابطه چه صحبتی دارید؟
از سال ۷۷ بانوان به سالن‌های والیبال می‌آمدند و هیچ مشکلی هم نبود و هیچ ایرادی هم نداشت باید به این فرهنگ برسیم که بانوان در سالن‌های ورزشی حضور داشته باشند. چرا نباید خانواده‌های ما به سالن‌ها بیایند. حضور بانوان جزو قانون است و اگر فدراسیون جهانی متوجه شود برخورد جدی می‌کنند. آنها دلایل را پرس و جو می‌کنند و اگر دلیل قانع کننده‌ای نداشته باشیم مشکل‌ساز می‌شود. حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها هم روی روحیه بچه‌ها تاثیر دارد و هم جو فرهنگی استادیوم ها را عوض می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز