خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهنامه همکاری صورت گرفت؛

والیبال ایران شریک جدید یونیسف در پیشگیری و مقابله با ایدز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۵۶

تفاهنامه همکاری مذکور در ۱۲ بند و ماده تنظیم شده که برای نخستین بار است در سطح منطقه خاورمیانه این قرارداد مشارکت سه جانبه منعقد می‌گردد.

فدراسیون والیبال امروز سه شنبه تفاهنامه همکاری با صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران را برای اطلاع رسانی در مورد بیماری ایدز(اچ آی وی) امضا کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس این تفاهنامه همکاری، فدراسیون والیبال با از استفاده توانایی‌های مانند فضای مسابقات داخلی و برون مرزی، دوره های آموزشی، ملی پوشان تیم‌های مختلف و پیام های تبلیغاتی بر روی لباس ملی پوشان، اطلاع رسانی به نوجوانان، جوانان و خانواده های بیماران اچ آی وی در باره راه های پیشگیری و مراقبت از خود در برابر این بیماری را انجام خواهد داد.

این تفاهنامه به امضای محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، محمد مهدی گویا مدیرکل مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد المنیر صفی الدین رییس دفتر صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) در تهران امضا شد.

تفاهنامه همکاری مذکور در ۱۲ بند و ماده تنظیم شده که برای نخستین بار است در سطح منطقه خاورمیانه این قرارداد مشارکت سه جانبه منعقد می‌گردد. اطلاع رسانی به نوجوانان، جوانان و خانواده های آنان در مورد بیماری اچ آی وی و ایذر، راه های پیشگیری و مراقبت از خود را بر اساس برنامه کشوری ایذر و موزاین جمهوری اسلامی ایران از مهمترین محورهای این تفاهنامه است.
همچنین مهتاب کرامتی بازیگر سینمای کشورمان نیز به عنوان سفیر حسن نیت صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) در این مراسم حضور داشت.

داورزنی: آموزش می‌تواند کمک زیادی به کنترل این بیماری داشته باشد

رییس فدراسیون والیبال در جلسه امضای تفاهم نامه مشارکت سه جانبه این فدراسیون، یونیسف و وزارت بهداشت گفت: آموزش می تواند کمک زیادی به کنترل این بیماری در جهان داشته باشد و اگر بتوانیم رفتارهای فردی را با آموزش کنترل کنیم، رفتارهای اجتماعی نیز کنترل خواهد شد.

محمدرضا داورزنی تصریح کرد: فدراسیون والیبال علاقه زیادی به افزایش بهداشت عمومی جامعه دارد و پیام های غیر محسوس ورزشکاران و ملی پوشان این فدراسیون در باره راه های مبارزه با این بیماری می تواند در افزایش بهداشت عمومی جامعه کمک کند.
وی تاکید کرد: لیگ جهانی والیبال با بیش از ۴۰ میلیون مخاطب یکی از رویدادهای مهم جهان است و می تواند برای اطلاع رسانی در باره این بیماری بسیار مناسب و با توجه به اینکه تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۴ در هشت تیم برتر این رقابت ها است، می تواند در این زمنیه و اطلاع رسانی در باره بیماری ایدز به جوانان و نوجوانان کمک های زیادی به یونیسف کند.
رییس فدراسیون والیبال تصریح کرد: مهمترین هدف ورزش سلامت انسان ها و جامعه است، امیدواریم این اقدام فدراسیون والیبال در برای سلامت جامعه است الگوی برای سایر رشته های ورزشی ایران باشد.

مهتاب کرامتی: یقینا سال آینده از راهی که تا به امروز آمده ایم، خوشحالیم

مهتاب کرامتی بازیگر سینمای کشورمان که در جلسه امضای تفاهم نامه مشارکت سه جانبه فدراسیون والیبال، یونیسف و وزارت بهداشت حضور داشت با ابراز خوشحالی از این اقدام انسان دوستانه فدراسیون والیبال گفت: اگر جامعه ورزشی با پیام هایی که می تواند از نظر اجتماعی مفید باشد، همراه شود، بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: فدراسیون والیبال اولین فدراسیون ورزشی در ایران است که رسما به این حرکت اجتماعی برای ایجاد سلامت در جامعه پیوسته است. یقینا سال آینده از راهی که تا به امروز آمده ایم، در زمینه مبارزه با ایدز خوشحال خواهیم بود.

نماینده یونیسف: ملی پوشان والیبال ایران پیام آوران خوبی برای مبارزه با ایدز

رییس دفتر تهران صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) گفت: با توجه به اینکه ملی پوشان والیبال ایران برای بسیاری از جوانان و نوجوانان الگو هستند، می توانند پیام آوران خوبی در زمینه مبارزه با بیماری اچ آی وی باشند.

محمد المنیر صفی الدین در نشست امضای تفاهنامه همکاری با فدراسیون والیبال برای اطلاع رسانی به نوجوانان، جوانان و خانواده های آنان در باره بیماران اچ آی وی، افزود: در اکثر کشورهای جهان جوانان و نوجوانان اطلاعات دقیقی در باره این بیماری ندارند بنابر این همکاری با فدراسیون های ورزشی می تواند برای اطلاع رسانی به آنان موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه از رییس فدراسیون والیبال برای مهیا کردن این همکاری تشکر و قدردانی می‌کنم، افزود: یونیسف و وزارت بهداشت همکاری ۶۰ ساله دارند و دست آوردهای زیادی نیز در این زمنیه داشته اند، اما امروز شریکی جدیدی برای اطلاع رسانی در باره این بیماری اضافه شده است.

رییس دفتر تهران صندوق کودکان سازمان ملل تصریح کرد: ورزش و به خصوص والیبال یک سرگرمی نیست بلکه وسیله ای است که می‌تواند زندگی هزاران نوجوانان و جوان را تغییر دهد. مشارکت امروز ما برای اطلاع رسانی صحیح به آنان برای پیشگیری از این بیماری است. خیلی خوشحال هستم که والیبالیست های ایران تبدیل به آموزشگران برای بیماری ایدز می شوند.

گویا: ایدز موضوع مهمی است که فدراسیون والیبال به آن توجه کرده

مدیرکل مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در جلسه امضای تفاهم نامه مشارکت سه جانبه فدراسیون والیبال، یونیسف و وزارت بهداشت گفت: قبل از هر چیز پیروزی های تیم ملی والیبال در سال های اخیر را تبریک می گویم.

محمد مهدی گویا تصریح کرد: ایدز موضوعی مهمی که فدراسیون والیبال به آن توجه کرده است. این بیماری نیازمند توجه همه نهادها و سازمان هاست. جوانان ایران و جهان باید از راه های انتقال این بیماری آگاهی کامل داشته باشند. هر چند پیشرفت های زیادی در عرصه تشخیص و و درمان این بیماری به دست آمده است، اما اگاهی نداشتن مهمترین مشکل جوامع به ویژه سنین پایه ای است.

وی تاکید کرد: همکاری با فدراسیون والیبال این فرصت را ایجاد می کند که آموزش های لازم به نوجوانان وجوانان برای مراقبت از خود در برابر این بیماری ارائه شود. در همه کشورها ورزشکاران الگو بسیار ارشمند برای مردم هستند و در ایران نیز والیبال با توجه به پیشرفت های سالهای اخیز مورد توجه اکثریت مردم است. بنابر این جا دارد این اطلاع رسانی از طریق والیبالیست ها که در قلب مردم جا دارند، انجام شود. هر کلامی که آنان بگویند در قلب و مغز نوجوانان نهادینه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز