خبرگزاری کار ایران

وزارتخانه منتشر کرد؛

گزارش ۱۰۰ روزه دولت در ۲ حوزه ورزش و جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۳۶

در حوزه ورزش همگانی، یکی از رسالت‌های وزارت ورزش و جوانان، ارتقاء و حفظ سلامت، افزایش طول عمر، کاهش هزینه‌های درمان و ترویج شادی و نشاط در بین آحاد جامعه هستند.

گزارش ۱۰۰ روزه وزارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در این گزارش به فعالیت ها و افتخارات ورزش و جوانان ایران از۲۰ مرداد ماه تا ۳۰ آبان ماه اشاره شده است. در این گزارش که مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان آن را تهیه کرده آمده است: بعد از انتخاب حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری ایران و انتخاب وزرا برای وزارتخانه‌های مختلف، در بیست و ششم مرداد ۹۲ پس از آن که مسعود سلطانی‌فر موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نشد، رئیس جمهور، طی حکمی رضا صالحی‌امیری را به سرپرستی وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد که وی دو ماه سرپرستی وزارت را بر عهده داشت. پس از رای عدم اعتماد از سوی مجلس صالحی امیری و نصراله سجادی به عنوان وزاری پیشنهادی، در نهایت رییس جمهور عصر روز ۱۹ آبان ۹۲ محمود گودرزی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد. در ۲۶ آبان ۱۳۹۲ صلاحیت گودرزی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و وی با کسب ۱۹۹ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع توانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد بگیرد. در این راستا ابتدا به فعالیت‌ها و اقداماتی که طی ۱۰۰ روز در این وزارتخانه انجام شده اشاره و برنامه‌های پیشنهادی معرفی خواهد شد.

گزارش عملکرد وزارت ورزش و جوانان

۱. در حوزه ورزش همگانی، یکی از رسالت‌های وزارت ورزش و جوانان، ارتقاء و حفظ سلامت، افزایش طول عمر، کاهش هزینه‌های درمان و ترویج شادی و نشاط در بین آحاد جامعه هستند. بر همین اساس در این مدت کوتاه معاونت مستقل ورزش همگانی در ساختار تشکیلاتی مجدداً احیا شده است. کمیته کارشناسی جهت تهیه طرح ساماندهی ۶ ماهه دوم سال جاری تشکیل و تهیه برنامه راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، با بررسی‌های علمی و جامع وضعیت موجود نیز در دستور کار قرار گرفته است.
۲. جهت بهره مندی از خرد جمعی، در قدم اول شورای معاونین وزارت تشکیل و جلسات مستمر هفتگی برگزار که تماماً پس از ساعت اداری و با میانگین هرجلسه ۳ ساعت بوده است.
۳. در ۲ نشست مشترک و با دعوت از معاون اول محترم رئیس جمهور و معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، تلاش گردید روسای محترم فدراسیون های ورزشی و مدیران کل ورزش و جوانان استان ها، مطالب، نظرات و مشکلات خود را بیان نمایند و در این راستا نتایج مطلوبی نیز حاصل گردید.
۴. با عنایت به اینکه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک قریب یکسال است به تعویق افتاده است. لذا ضمن نشست با رئیس و هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک، هماهنگی های لازم جهت برگزاری انتخابات در اسرع وقت انجام شد.
۵. کارگروهی با هدف واگذاری دو باشگاه ورزشی پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی تشکیل و تاکنون ۳ جلسه برگزارگردیده است. در این راستا با مدیر عاملان باشگاههای یاد شده بمنظور ابلاغ سیاست های دولت با تاکید برواگذاری، نشست هایی صورت گرفته است.

۶. با توجه به عدم برگزاری مجمع انتخاباتی ۱۳ فدراسیون که قریب ۲ سال به تعویق افتاده بود، طی برنامه ریزی و اعلام جدول زمان بندی، برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های یادشده، در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تا پایان سال ۹۲ مجامع عمومی و انتخاباتی سایر فدراسیون های دارای سرپرست نیز برگزار خواهد گردید.
۷. با توجه به استقبال عمومی از رشته ورزشی فوتبال، جلساتی با مسئولین فدراسیون فوتبال و همچنین سرمربی تیم ملی و کادر فنی، بمنظور پرهیز از حاشیه ها و پرداختن به متن و موضوعات فنی و کاهش بار روانی برگزار گردید. در این راستا کمک مالی به فدراسیون جهت پرداخت حقوق کادر فنی تیم بزرگسالان و اردوی تدارکاتی صورت گرفت.
۸. مسائل، مشکلات و چالش های حوزه ورزش و جوانان، از طریق نظر خواهی از بخش های مختلف وزارتخانه، ادارت کل ورزش و جوانان و فدراسیون ها و همچنین برگزاری ۴ جلسه هم اندیشی با رسانه های ورزشی و اجتماعی، احصاء گردید. در این راستا با بیش از ۲۰۰ نفر از نخبگان حوزه ورزش و جوانان، جلسات اختصاصی برگزار گردید.
۹. ساختار جدید وزارتخانه، با توجه به نیازهای احصاء شده، مورد بازنگری قرار گرفته و پیشنهاد لازم به معاونت توسعه مدیریت و منابع ارسال گردید.
۱۰. پاسخگوئی همه بخش های وزارتخانه به رسانه ها و افکار عمومی، در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید، بعنوان یک وظیفه مهم مورد تاکید قرار گرفت.
۱۱. در اولین سفر غیررسمی استانی، با جامعه ورزشی استان همدان دیدار و گفتگو شد و نیز از اماکن ورزشی استان بازدید به عمل آمد.
۱۲. صدور ابلاغ تشکیل شورای راهبردی وزارت با هدف بهره گیری از تجارب و ایده های کارشناسان، متخصصان و دست اندرکاران امر در حوزه های ورزشی همگانی، ورزش قهرمانی و حرفه ای، جوانان، امور فرهنگی و تهیه برنامه راهبردی و عملیاتی وزارت

اهم عناوین بدست آمده در رویدادهای بین المللی از تاریخ ۲۰/۵ / ۹۲ لغایت ۳۰/۸ / ۹۲
۱. فوتبال

- قهرمانی رشته فوتبال ساحلی مسابقات قهرمانان قاره ها

- صعود تیم ملی بزرگسالان به مسابقات جام ملت های آسیا

- صعود به مرحله نهایی مسابقات جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴

- حضور در مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال امارات(حذف در مرحله گروهی)

۲. کشتی

مقام اول مسابقات قهرمانی جهان(رشته کشتی آژاد) پس از ۴۸ سال خارج از خانه

۳. والیبال

- مقام اول مسابقات بزرگسالان آسیا

- مقام اول مسابقات کشورهای اسلامی(تیم ملی ب)

- مقام پنجم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان

۴. وزنه برداری

مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان
- مقام سومی تیمی
- یک طلا، دو نفره و یک برنز

۵. تکواندو

مقام اول بازی های جهانی مبارزه ای آبان ماه روسیه

۶. تیراندازی

مقام سومی تیمی بزرگسالان، نوجوانان، جوانان قهرمانی آسیا(بانوان و آقایان)
- ۶ طلا، ۱۵ نقره، ۱۰ برنز
مسابقات قهرمانی اهداف پروازی آسیا(برنز انفرادی تراپ بانوان)

۷. قایقرانی

مقام اول مسابقات قهرمانی آسیا(رشته آبهای آرام)
- ۱۷ طلا، ۱۱ نقره، ۷ برنز
مقام اول مسابقات قهرمانی آسیا(رشته کانوپولو)
- ۲ طلا، یک برنز

۸. ووشو

مسابقات قهرمانی جوانان آسیا
- مقام سومی تیمی ۷ طلا، ۶ نقره، ۶ برنز
مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان
- مقام دوم تیمی ۷ طلا، ۳ برنز

۹. شنا

مقام دوم مسابقات قهرمانی آسیا رشته واترپلو(مجوز حضور در مسابقات جام جهانی)

۱۰. کاراته

مسابقات قهرمانی جوانان جهان - یک طلا، یک برنز

بازی های جهانی مبارزه ای - یک طلا، یک نقره

۱۱. بازی های آسیایی نوجوانان

- در رشته های دوومیدانی، تیراندازی، تکواندو، فوتبال و جودوکاروان ایران ۸ مدال رنگارنگ را کسب نموده است که در رنکینگ بازی ها عنوان هیجدم را به دست آورد.

۱۲. ورزش های رزمی بازی های جهانی مبارزه ای
- جوجینسو ۱ طلا، ۱ نقره
- ساواته ۱ برنز

۱۳. ورزش های نابینایان

۱ - مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا رشته گلبال
- مقام اول تیمی پسران
- مقام سوم تیمی دختران و راه یابی به مسابقات قهرمانی ۲۰۱۴ فنلاند
۲ - مسابقات قهرمانی جوانان آسیا رشته گلبال - مقام اول تیمی پسران
- مقام سوم تیمی دختران

۱۴. انجمن های ورزشی

مقام اول مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا رشته فوتبال دستی
- ۴ طلا، ۲ نقره، ۲ برنز

۱۵. ورزش های جانبازان و معلولین مقام دوم مسابقات قهرمانی پارآسیایی جوانان
- ۲۷ طلا، ۱۳ نقره، ۱۹ برنز

۱۶. مقام دوم مسابقات قهرمانی کشورهای اسلامی حضور در شش رشته ورزشی
- ۳۰ طلا، ۱۷ نقره، ۱۲ برنز

۱۷. بیلیارد مقام دوم مسابقات قهرمانی جهان رشته اسنوکر ۱۷/۷ / ۹۲ لغایت

۱۸. بدنسازی ۱ - مسابقات قهرمانی جهانی(رشته بادی کلاس body class)
- مقام اول تیمی
- ۴ طلا، یک نقره
- مقام اول قهرمان قهرمانان
۲ - مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور(رشته پرورش اندام)
- مقام اول تیمی
- ۳ طلا،، یک نقره، یک برنز
۳ - مسابقات قهرمانی جوانان، پیشکسوتان و معلولین جهان
- مقام اول تیمی مسابقات قهرمانی معلولین جهان
- یک برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان
- مقام اول تیمی مسابقات قهرمانی پیشکسوتان جهان
- یک طلا، دو نقره(انفرادی)
- مقام اول قهرمان قهرمانان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز