خبرگزاری کار ایران

والیبال جام قهرمانان قاره‌ها - ژاپن؛

امریکا اسیر بلندقامتان ایران / غول‌کشی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۴۰

تیم‌های ایران و آمریکا تاکنون ۴ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که این نخستین پیروزی ایران بر امریکایی‌ها بود.

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد امریکا را هم به زانو در آورد تا غول‌کشی ملی‌پوشان ما ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران که در چهارمین روز رقابت‌های والیبال جام قهرمانان قاره‌ها از ساعت ۶:۴۰ به مصاف آمریکا رفته بود موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ این حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارد.

ست اول


بازیکنان شروع کننده ایران از منطقه یک تا شش:
معروف، قائمی، غلامی، محمودی، میرزاجانپور، موسوی.
لیبرو: فرهاد ظریف.

بازیکنان شروع کننده امریکا از منطقه یک تا شش:
اندرسن، هالت، کارسن، پریدی، تاوانا، کریستنسن.
لیبرو: شوجی.

توپگیری در زمین ایران خوب انجام شد و بازیکنان ما قدر توپ های برگشتی و همچنین اشتباهات حریف را دانستند. سرویس های هدفدار ایران، پاسور امریکا را مجبور می کرد که از مهاجمین قدرتی اش بهره بگیرد و با شکل گرفتن دفاع دو و سه نفره ایران در برابر آنها امتیازات مهمی به سود کشورمان رقم خورد. در اواسط این ست، سید محمد موسوی از ناحیه مچ پا مصدوم شد و آرمین تشکری جای او را به عنوان دفاع وسط گرفت. شهرام محمودی به عنوان یک تمام کننده مرد میدان ایران در این ست بود که رالی پایاپایی را به خود دید و در نهایت با امتیاز ۲۸ – ۲۶ به سود ایران تمام شد.

ست دوم

امریکا با همان ترکیب و بدون چرخش به زمین آمد ولی ایران که دریافت کننده بود، یک دنده به عقب چرخید تا معروف در منطقه دو قرار بگیرد. تنها تغییر زمین ایران؛ حضور آرمین تشکری به جای موسوی بود. در این ست امریکایی ها با تمرکز بیشتر بازی کردند و اشتباهات فردی خود را به حداقل رساندند. قدر اسپک های خود را هم دانستند. این در حالی بود که در زمین ایران اصل پوشش از مهاجم و مدافع به خوبی ست اول صورت نمی گرفت. در نهایت این ست با امتیاز ۲۵ – ۱۹ به سود ایالات متحده به پایان رسید.

ست سوم

دو تیم بدون تغییر به زمین آمدند. ولی در اواسط بازی حمزه زرینی جایگزین فرهاد قائمی، که توسط حریف شناسایی شده بود، شد. رحمان داوودی نیز در این ست به عنوان قطر پاسور همراه با مهدی مهدوی در امتیازاتی جای محمودی و معروف را گرفتند. اما امریکا که ست را خوب شروع کرده و از همان ابتدا پیش افتاده بود، تا پایان ست نیز برتری خود را حفظ کرد و ۲۵ – ۱۹ برنده شد. امریکایی ها در این ست هم خوب توپ گرفتند، هم توپ های برگشتی شان را به پوئن تبدیل کردند. در حالیکه ایران اگرچه مبارزه جانانه ای در زمین داشت ولی تلاشش برای کسب پوئن بی نتیجه می ماند.

ست چهارم

دو تیم با شش نفر آغازکننده ست سوم به میدان آمدند و از همان ابتدای ست، یک رالی میلی متری را رقم زدند. اگرچه تجربه جهانی حریف ایران همیشه آن را یکی دو امتیاز پیش می انداخت. اما در نهایت این جنگندگی جوانان ایران بود که از پس امریکا برآمد و امتیاز ۲۹ - ۲۷ را برای کشورمان رقم زد تا بازی به تساوی و ست پنجم کشیده شود. ورود حمزه زرینی به جای میرزاجانپور و دو تعویضه مهدوی و داوودی با معروف و محمودی از مهمترین دلایلی بود که جان تازه ای به تیم ایران بخشید و هم برنامه بازی ایران در برابر امریکا را تغییر داد. تا اینجا ایران یک امتیاز مهم و موثر از این بازی گرفته بود که در روز آخر مسابقات و در رده بندی نهایی پیکارها می توانست چاره ساز باشد.

ست پنجم

هر دو تیم در حالی ست پنجم را آغاز کردند که در این پیکارها تنها یک بار آنهم مقابل ایتالیا بازی شان به ست پنجم کشیده شده بود و در این ست هم پیروز شده بودند. ایران با ارنج پایانی ست چهارم آغاز کرد. مهدی مهدوی و رحمان داوودی که با همان دو تعویضه معروف ولاسکو جای معروف و محمودی را گرفته بودند، در زمین بودند. حمزه زرینی با تجربه هم که به جای میرزاجانپور جوان به بازی آمده بود، در منطقه ۵ زمین ایران جای گرفت. ست پنجم با آغاز توفانی ایران همراه بود. یک اسپک و یک دفاع از غلامی به اضافه یک دفاع کشنده از زرینی چنان ایران را ۳ بر صفر پیش انداخت که مربی امریکا را وادار کرد تایم اوت بگیرد.
ولی برتری ایران پس از تایم اوت هم ادامه داشت. حمایت ها خوب و دقیق در زمین ایران شکل می گرفت و توپ های برگشتی نیز به بهترین شکل ممکن برای ایران به ثمر می نشست. در مقابل امریکایی ها نیز برای پیروزی می جنگیدند و با ارائه یک بازی گروهی مثالزدنی پابه پای ایران پیش می آمدند. در ادامه نیز بازی شناور و کلاسه شده امریکایی ها به ویژه در دفاع و بازیسازی، آنها را به مرز تساوی با ایران رساند. برابر ۱۱. از اینجا حساس ترین لحظات بازی رقم خورد. ابتدا قائمی و سپس داوودی از میان دست های مدافعین امریکا دو امتیاز گران بها را برای ایران گرفتند. تا مربی امریکا در امتیاز ۱۳ – ۱۱ به سود ایران باز هم درخواست وقت استراحت کند. امریکایی ها باز هم بازی را به تساوی کشاندند ولی پس از یک بازی مینیاتوری و نزدیک سرانجام امتیاز ۱۸ – ۱۶ به سود ایران رقم خورد تا ایران با نتیجه ۳-۲ این بازی را ببرد. این اولین پیروزی ایران در برابر امریکاست.
حمزه زرینی نیز ارزشمندترین بازیکن این میدان نام گرفت.

تیم‌های ایران و آمریکا تاکنون ۴ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که این نخستین پیروزی ایران بر امریکایی‌ها بود. ملی‌پوشان ایران با این پیروزی با ۴ بازی و ۴ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارند. امریکایی‌ها نیز با ۶ امتیاز در جایگاه سوم جدول جای گرفته‌اند. برزیل نیز با ۹ امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز