خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال - برزیل؛

ایران ۳ - برزیل صفر؛ روز تاریخی والیبال ایران در سائوپائولو

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۹۹

تیم ملی والیبال کشورمان با برتری قاطعانه ۳ بر صفر در دومین دیدارش با برزیل ضمن کسب یک پیروزی تاریخی نخستین ۳ امتیاز خود را در روزی فراموش نشدنی در سائوپائولو به یادگار گذاشت.

تیم ملی والیبال کشورمان با برتری قاطعانه ۳ بر صفر در دومین دیدارش با برزیل ضمن کسب یک پیروزی تاریخی نخستین ۳ امتیاز خود را در روزی فراموش نشدنی در سائوپائولو به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی والیبال کشورمان که از ساعت ۱۷:۳۰ در دومین دیدار خود در هفته چهارم لیگ جهانی والیبال به مصاف برزیل رفته بود موفق شد در روزی فراموش نشدنی پیروزی تاریخی ۳ بر صفر را مقابل پر افتخار ترین تیم تاریخ والیبال جهان به یادگار بگذارد و نشان دهد ایران مستحق پیروزی در دیدار نخست نیز بود.

ست نخست(۲۵-۱۸) به سود ایران

در این دیدار اسلوبودان کواچ تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، شهرام محمودی، سید محمد موسوی، آرمین تشکری، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و عبدالرضا علیزاده روانه میدان کرد و مهدی مهدوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علیرضا مباشری و سامان فائزی نیر بر روی نیمکت قرار گرفته بودند. ملی پوشان ایران که شب گذشته با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ مغلوب پر افتخارترین تیم حال حاضر والیبال جهان شده بودند، در این دیدار برای جبران این شکست به میدان آمده بودند که در ست نخست با ارائه بازی خوب موفق شدند ۲۵ بر ۱۸ در مدت زمان ۲۸ دقیقه حریف پر قدرت خود را شکست دهند.

ست دوم(۲۵-۲۱) به سود ایران

ست دوم نیز با برتری ملی پوشان بلندقامت ایران آغاز شد به طوری که خیلی زود تیم ما به امتیاز ۸ و وقت اول استراحت فنی بازی رسید تا شاگردان رزنده کار را سخت تر از بازی شب گذشته در پیش داشته باشند. برتری ملی پوشان ایران همچنان ادامه داشت و در حالی که دو تیم پا به پای هم پیش می رفتند بازیکنان تیم ملی کشورمان در ادامه موفق شدند از حریف خود ۳ امتیاز پیشی گرفته و وقت استراحت فنی دوم را با برتری ۱۶ بر ۱۲ به نیمکت بر گردند تا همچنان اختیار این ست نیز در دستان دلاورمردان ایرانی باشد. اگرچه در ادامه برزیلی ها تلاش زیادی برای جبران امتیازات از دست رفته داشتند ولی موفق به انجام این کار نشدند تا ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ واگذار کنند. این ست تنها ۳۰ دقیقه به طول انجامید تا شاگردان کواچ با جبران استباهات بازی نخست فرصت عرض اندام به شاگردان رزنده ندهند.

ست سوم(۲۵-۲۲) به سود ایران

در ست سوم رزنده و شاگردانش بازی را بهتر آغاز کردند و در امتیازات ابتدایی با برتری شکننده ای پیش می رفتند. چند اشتباه بازیکنان ایران در زدن اسپک و سرویس نیز به حریف این فرصت را داد تا برتری خود را تثبیت کند و وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۶ به سود برزیل اعلام شود ولی این برتری دوام چندانی نداشت چراکه سرخ پوشان ایران خیلی زود بر اوضاع مسلط شدند و بار دیگر برتری امتیازی به سمت ایران چرخید و شاگردان بوبو کواچ نشان دادند برای پیروزی به زمین حریف مطرح خود آمده اند.وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران اعلام شد.اگرچه شاگردان رزنده تلاش زیادی داشتند تا از این شکست سنگین در ست سوم جلوگیری کنند ولی قرمزپوشان ایران در روزی که کم اشتباه ظاهر شدند، اجازه خودنمایی و بازگشت را به زردپوشان میزبان ندادند. این ست در پایان مدت زمان ۳۰ دقیقه ای در نهایت ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران رقم خورد تا شکست سنگینی را شاگردان رزنده در خانه متحمل شوند.

برنامه ادامه بازی های ایران در گروه A به این شرح است:

ایران - برزیل، ۲۳ خردادماه، ساعت۲۱

ایران - برزیل، ۲۵ خردادماه، ساعت ۲۱

ایران - ایتالیا، ۳۱ خردادماه، ساعت ۱۸:۳۰

ایران - ایتالیا، ۲ تیرماه، ساعت ۱۸:۳۰

ایران - لهستان، ۴ تیرماه، ساعت ۲۱

ایران - لهستان، ۶ تیرماه، ساعت ۲۱

لهستان - ایران، ۱۳ تیرماه، ساعت ۲۲:۴۵

لهستان - ایران، ۱۴ تیرماه، ساعت۲۲:۴۵

جدول رده بندیگروه Aلیگ جهانی والیبال

۱ - ایتالیا با ۱۵ امتیاز

۲ - برزیل با ۵ امتیاز

۳ - ایران با ۴ امتیاز

۴ - لهستان با ۳ امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز