خبرگزاری کار ایران

ژاپن یک - عراق صفر؛

سامورایی‌ها شیرهای بین‌النهرین‌ را هم شکار کردند / فغانی ژاپن را از ایران دور کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۶۱

ژاپن با کسب دومین پیروزی‌اش در صدر جدول گروه D قرار بگیرد و از شانس بسیار زیادی برای صعود برخوردار شود. عراق هم با این شکست، پایین‌تر از اردن در رده سوم این گروه ایستاد.

ژاپن با برتری مقابل عراق صدرنشینی‌ را در گروه چهارم جام ملت‌های آسیا تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های عراق و ژاپن از گروه D جام‌ ملت‌های آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ امروز با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه سانکراپ کوئیزلند برگزار شد که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید.

ترکیب تیم عراق:حسن، سلیم، ابراهیم، شکیر، اسماعیل، عبدالامیر، قاسم، عدنان، عبدلزهراا، کلاف، محمود

ترکیب تیم ژاپن:کاواشیما، ساکای، یوشیدا، موریشیگه، ناگاتومو، کاگاوا، هاسبه، اندو، هندا، اینوی، اوکازاکی

در نیمه نخست دو تیم بارها موقعیت‌های مناسبی را بر روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند، ولی قفل دروازه‌ها باز نمی‌شد تا اینکه در دقیقه ۲۳ حرکت کیسوکه هوندا در درون محوطه جریمه با خطای مدافع عراقی همراه شد و علیرضا فغانی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. هوندا پشت توپ ایستاد و دروازه حسن را باز کرد تا تیمش را به همین یک گل برنده به رختکن بفرستد.

نیمه دوم این دیدار هم با حمله ژاپنی‌ها آغاز شد و در همان دقیقه نخست هوندا با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه تیر افقی دروازه جلال حسن را به لرزه درآورد. بعد از این صحنه عراق برای دقایقی ابتکار عمل را به دست گرفت و بازیکنان این تیم با حضور در محوطه جریمه ژاپن، زنگ خطر را برای مدافع عنوان قهرمانی به صدا درآوردند.

عبدالزهرا دقیقه ۵۰ پس از خطا روی هوندا با کارت زرد فغانی جریمه شد. چند دقیقه بعد همین بازیکن می‌توانست گل تساوی عراق را به ثمر برساند، اما ضربه آکروباتیک او از بالای دروازه کاواشیما به آسمان رفت!

در ادامه یونس محمود جای خود را به جاستین مرام در خط حمله عراق داد تا قهرمان جام ملت‌های ۲۰۰۷ فشار دوچندانی روی دروازه ژاپن بیاورد و شاگردان آگیره برای دقایقی به دفاع صرف در زمین خودشان بپردازند و تنها دل به ضدحملات ببندند.

یاساهیتو اندو که در این دیدار یکصد‌و پنجاهمین بازی ملی‌اش با پیراهن ژاپن را تجربه می‌کرد در اواسط نیمه دوم جای خود را به اونو داد و هیروشی کیوتاکه هم جانشین یوشی در ترکیب ژاپن شد. در طرف مقابل رازی شنیشل هم احمد یاسین را جانشین عدنان در زمین کرد تا شاید عراق از حملاتش نتیجه‌ای بگیرد، اما ژاپن با پشت‌سر گذاشتن موج حملات پراکنده حریف، دوباره توپ و میدان را در اختیار گرفت و برای زدن گل دوم به سمت دروازه عراق حمله کرد.

دقیقه ۶۵ هوندا روی یک ارسال زمینی و هنرمندانه ناگاتومو مقابل دروازه خالی عراق صاحب توپ شد، اما ضربه او در عین ناباوری به تیر دروازه برخورد کرد تا یکی از صحنه‌های عجیب جام شانزدهم رقم بخورد. هوندا در دقایق پایانی هم جای خود را به یوشی‌نوری موتو داد.

عثامه راشد آخرین بازیکن تعویض عراق بود که جانشین امجد در میدان شد، اما این جابجایی هم گره از کار شنیشل و شاگردانش باز نکرد تا ژاپن با کسب دومین پیروزی‌اش در صدر جدول گروه D قرار بگیرد و از شانس بسیار زیادی برای صعود برخوردار شود. عراق هم با این شکست، پایین‌تر از اردن در رده سوم این گروه ایستاد تا برای صعود چشم به برتری یا تساوی ژاپن در دیدار سومش داشته باشد.

جدول گروه D به این شرح است:
۱. ژاپنبا ۶ امتیاز
۲. اردنبا ۳ امتیاز
۳. عراقبا ۳ امتیاز
۴. فلسطینبدون امتیاز

برنامه روز آخر این گروه که سه شنبه ۳۰ دی ماه به صورت همزمان برگزار خواهد شد به این شرح است:

ژاپن - اردن، ساعت ۱۲:۳۰

عراق - فلسطین، ساعت ۱۲:۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز