خبرگزاری کار ایران

عراق یک - اردن صفر؛

شیرهای بین‌النهرین فاتح دوئل تمام‌عربی / عراقی‌ها به ایران نزدیک شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۴۹

دقیقه ۷۷ یاسر قاسم یک‌تنه به دفاع اردن زد و ضربه او روی خط شش‌قدم پس از برخورد به مدافعان حریف تغییر جهت داد تا توپ برخلاف حرکت عامر شافی درون دروازه اردن آرام بگیرد.

تیم ملی عراق نخستین دیدارش در رقابت‌های جام ملت‌ها آسیا را با برتری یک بر صفر مقابل اردن به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های عراق و اردن از گروه D جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ امروز با قضاوت فهد المرداسی از عربستان در ورزشگاه بریسبان برگزار شد که این بازی یک بر صفر به سود شیرهای بین النهرین به پایان رسید تا عراق با این ۳ امتیاز یک‌گام به برخورد احتمالی به تیم ملی کشورمان در دور حذفی نزدیک شود.

دو تیم پس از یک نیمه کم و افت خیز در ۴۵ دقیقه دوم برای پیروزی به زمین آمدند و حملاتی روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند.

دقیقه ۵۵ ضرغام اسماعیل، مدافع پیش‌تاخته عراق در محوطه‌جریمه اردن پس از درگیری با مدافعان این تیم نقش بر زمین شد، اما المرداسی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. پس از این صحنه شنیشل، سرمربی عراق در ادامه با فرستاد جاستین مرام به زمین، سعی کرد فشار بیشتری روی دفاع اردان بیاورد.

دقیقه ۵۸ محمد خلف روی ارسال عدی زهران، چیزی نمانده بود با ضربه سر دروازه تیم خودی را باز کند، اما این ضربه با فاصله کمی از بالای‌دروازه به بیرون رفت. اردنی‌ها روی این کرنر هم می‌توانستند دروازه عراق را بازکنند، اما جلال حسن، سنگربان عراق ضربه مهاجمان اردن را درازکش جمع کرد.

در ادامه این اردن بود که جریان بازی را به دست گرفت و موج حملات این تیم دقیقه ۶۵ می‌توان توانست به گل برتری منجر شود، اما مدافعان عراق ضربه طارق خطاب را بلوکه کردند.

دقیقه ۷۷ یاسر قاسم یک‌تنه به دفاع اردن زد و ضربه او روی خط شش‌قدم پس از برخورد به مدافعان حریف تغییر جهت داد تا توپ برخلاف حرکت عامر شافی درون دروازه‌اردن آرام بگیرد.

دقیقه ۸۴ اناس، مدافع‌اردن روی سعد مهاجم عراق با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا اردن دقایق پایانی بازی را ۱۰ نفره پشت‌سر بگذارد. این بازیکن نخستین اخراجی جام شازدهم لقب گرفت.

علاء عبدالزهرا دقیقه ۸۶ با یک ضربه سر دروازه اردن را به شدت تهدید کرد اما شافی ضربه او را مشت کرد تا این دیدار با تک‌ گل یاسر قاسم به سود عراق به پایان برسد. به این ترتیب همه بازی‌های دور اول جام ملت‌های آسیا با گل همراه بود و هیچ‌کدام از بازی‌ها تا کنون با تساوی به پایان نرسیده است.

عراق با این پیروزی ۳ امتیازی شد و در رده دوم جدول گروه D پس از ژاپن قرار گرفت.

جدول این گروه به شرح زیر است:

۱. ژاپن با ۳ امتیاز

۲. عراق با ۳ امتیاز

۳. اردن بدون امتیاز

۴. فلسطین بدون امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز