خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ووشو - مالزی؛

پیام تبریک کمیته ملی المپیک به ووشوکاران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۰۱

این برای اولین با در تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان است که تیم ایران در یک دوره موفق به کسب ۷ مدال طلا می‌شود.

کمیته ملی المپیک نایب قهرمانی ووشوی ایران در مسابقات جهانی مالزی را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در پیام کمیته ملی المپیک امده است: پرونده مسابقات جهانی ووشو که از روز جمعه در مالزی آغاز شده بود امروز سه‌شنبه با قهرمانی چین و نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان در کوالالامپور بسته شد. چینی‌ها با ۱۷ طلا و یک نقره عنوان نخست را کسب کردند و مالزی هم با ۴ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز سوم شد.

این برای اولین با در تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان است که تیم ایران در یک دوره موفق به کسب ۷ مدال طلا می‌شود. تیم ملی ایران در روز پایانی شانس کسب ۴ مدال طلا داشت که با درخشش ملی‌پوشان موفق به کسب هر ۴ نشان زرین شد.

رقابت‌های فینال بخش ساندای مردان صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد که در وزن ۶۵ کیلوگرم محسن محمدسیفی که دور نخست استراحت داشت پس از برتری مقابل ووشوکارانی از ازبکستان، افغانستان و غیبت ساواش بکار از ترکیه راهی بازی نهایی شده بود، در این مرحله نیز رقیب ویتنامی خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

امیر فضلی هم در وزن ۸۰ کیلوگرم با برتری در دو راند متوالی مقابل حریف روسی خود در بازی نهایی به نشان طلا دست یافت. وی پیش از این ووشوکارانی از رومانی، ازبکستان و عبدالامیر سید دارنده مدال نقره جهان از مصر را شکست داده بود.

در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز حمیدرضا قلی‌پور در مبارزه نهایی ووشوکار روسی را از پیش رو برداشت و طلا گرفت. وی در مرحله نیمه نهایی دیمیترو نایب قهرمان جهان از اوکراین را شکست داده بود و نمایندگان استرالیا و مالزی را در مراحل مقدماتی از پیش رو برداشته بود.

ضمن اینکه تیم دوئلین تالو نیز با اجرای یک نمایش عالی موفق به کسب امتیاز ۹/۹۸ و مدال طلا شد. فیلیپین، کره جنوبی و ویتنام هم عناوین بعدی را در این بخش کسب کردند. تیم دوئلین ووشو بانوان هم بعد از اوکراین، ماکائو و هنگ کنگ در جای چهارم ایستاد.

روز دوشنبه هم الهه و شهربانو منصوریان و مریم هاشمی ۳ مدال طلا کسب کردند و ۳مدال برنز نیز توسط فرشاد عربی(۲ مدال) و هانیه رجبی کسب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز