خبرگزاری کار ایران

مبنای کار قانون و برنامه است؛

سجادی: شبهات و اعتراضات دلیل لغو برخی مجامع‌ انتخاباتی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۶۶

زمینه برگزاری ۵ فدراسیون را مهیا کرده و تاکنون ۲ مجمع انتخاباتی برگزار شده و ۳ فدراسیون بعدی به دلیل وجود شبهات و اعتراضاتی که بود، انتخابات آنها را برگزار نکردیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان با اشاره به تاکید صالحی‌امیری برانجام تمامی امور این وزارتخانه بر مبنای قانون و برنامه اظهار داشت: در این خصوص از تمامی کارشناسان حوزه ورزش وجوانان بهره خواهیم گرفت.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی در برنامه تهران ۲۰ مبنای تمامی امور در این وزارتخانه را فانون و برنامه عنوان کرد و با تاکید بر ترسیم چشم انداز برای ورزش کشور اظهار داشت: دراین راستا از تمامی کارشناسان و صاحب نظران بهره خواهیم گرفت.

وی دراین نشست نگرش واقع بینانه در کسب مدال وجایگاههای جهانی را مورد توجه قرار داد و با ارائه گزارشی از نتایج کسب شده در المپیک هایی که ایران تجربه حضور در آن را داشته افزود: برای کسب نتایج بهتر در المپیک ریودوژانیرو باید استارت را دقیقا پس از اتمام بازی‌های لندن می‌زدیم که متاسفانه ۲ سال از این بازی‌های گذشته و تقریبا کار جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان به نشست‌هایی که با کارشناسان ورزشی در محل وزارت ورزش وجوانان و در دفتر توسعه ورزش قهرمانی برگزار شده اشاره کرد و گفت: تمام حاضران بر روی مدال آوری رشته‌های کشتی، تکواندو، دوومیدانی، وزنه برداری و… متفق بودند.

وی فضای موجود میان کارشناسان و مسوولان ورزشی با روسای فدراسیون‌ها را مطلوب توصیف کرد و با اشاره به پتانسیل قابل قبول در حوزه ورزش، برنامه ریزی و ترسیم چشم‌انداز را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطعا با تعامل و همفکری می‌توان تمامی این عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این نشست با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی علمی و عملی در جهت شناساسایی پتانسیل‌های و استعدادهای ورزشی در رده‌های سنی پایه، نقش وزارت آموزش و پرورش را در این راستا بسیار مهم توصیف کرد و افزود: استعدادهای ورزشی ما همان دانش‌آموزانی هستند که در مدارس هستند و اگر به دنبال توسعه پایدار در حوزه قهرمانی هستیم، باید وزارت آموزش وپرورش در این بخش به ورزش کشور بیشتر کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح‌های استعدادیابی به ساختاری متناسب نیازمند است، اظهارداشت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب در این حوزه نیازمند مدیریت، برنامه‌ریزی، نیروی انسانی، تامین منایع مالی و… هستیم که با حضور کارشناسان می‌توان این بخش را به طور جدی فعال و بر سرعت اجرایی شدن برنامه‌ها افزود.

نصراله سجادی در ادامه تشکیل مراکز استعدادیابی، مدارس تخصصی ورزشی و پایگاه‌های قهرمانی را در توسعه ورزش قهرمانی بسیار مهم دانست و افزود: برای دستیابی به نتیجه مطلوب در این بخش باید یک مجموعه همکاری و تعامل سازنده داشته باشند.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون ورزشی گفت: در این خصوص بحث‌ها و حاشیه‌های زیادی وجود داشت. از همان ابتدا با تاکید صالحی‌امیری مبنا را اساسنامه فدراسیون نهادیم. بنابراین زمینه برگزاری ۵ فدراسیون را مهیا کرده و تاکنون ۲ مجمع انتخاباتی برگزار شده و ۳ فدراسیون بعدی به دلیل وجود شبهات و اعتراضاتی که بود، انتخابات آنها را برگزار نکردیم.

وی از روسای هیاتهای ورزشی و اعضای مجامع به عنوان سهامداران اصلی در انتخابات رییس فدراسیون نام برد و افزود: با وجود اینکه مقدمات اولیه در ثبت نام کاندیداها صورت گرفته بود با این وجود تصمیم گرفتیم به دلیل جلوگیری از انجام کاری خلاف قانون، از برگزاری انتخابات ۳ فدراسیون دیگر ممانعت به عمل آوردیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان همچنین به انتخابات کمیته ملی المپیک اشاره کرد و بیان کرد: در نشستی که با حضور دکتر صالحی و علی آبادی وسایر اعضاء برگزار شد، زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ۲۵ آذرماه اعلام شد.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در خصوص تنظیم اساسنامه اظهارداشت: به لحاظ حقوقی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و قطعا مجموعه ورزش تلاش خواهد کرد تا انتخابات در بهترین سطح برگزار شود.

نصراله سجادی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این یک فرآیند است که با هدف بهره گیری از توان بخش خصوصی برای هدایت بخشهای مختلف ورزشی صورت می گیرد. این موضوع درمورد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته و وزارت ورزش وجوانان ناگزیر به واگذاری است.

وی در پایان به نقش مهم ورزش در شادی ونشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا باکسب بهترین نتایج دل مردم شریف ایران را شاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز