خبرگزاری کار ایران

بازی‌های همبستگی‌کشورهای اسلامی(۵۰)؛

پایان کار کاراته کاران در روز دوم / ۳ مدال سهم مبارزان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۲۷

روز پر حاشیه کاراته ایران در سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به سختی گذشت، شاید سخت تر از آن چیزی که تصور می کردیم.

روز پر حاشیه کاراته ایران در سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به سختی گذشت، شاید سخت تر از آن چیزی که تصور می کردیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به اندونزی، کاراته کاران ایران در دومین روز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی فقط ۳ مدال کسب کردند تا روز پرحاشیه و البته ناموفقی را پشت سر بگذارند.

در دومین روز از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تیم های کاراته ایران ۲ مدال نقره در بخش کمیته توسط سعید حسنی پور در کومیته وزن - ۷۵ کیلوگرم و هامون درفشی پور در وزن - ۶۰ کیلوگرم و همچنین یک مدال برنز در کاتای تیمی مردان کسب کرد تا روز دوم این رقابت ها بر خلاف پیش بینی ها روز کم مدالی برای کاروان اعزامی ایران باشد.

در رقابت های امروز ابتدا تیم کاتای تیمی دختران ایران با ترکیب مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده را با ان شرایط عجیب و غریب دیسکالیفه کردند تا دست آنها از مدال خالی بماند آن هم در شرایطی که حاشیه های بسیاری در مورد وضعیت پوششی آنها ایجاد شده بود.

در ادامه کاتاروهای مردان ایران به روی تاتامی آمدند ولی شکست مقابل کویت مانع حضور آنها در دیدار فینال بود. آنها که به گروه شانس مجدد رفته بودند برای کسب مدال برنز ترک ها را ۵ بر صفر بردند تا فقط به مدال برنز بسنده کنند. هر چند کاتاروها مدعی هستند در حق آنها ناداوری شده ولی به این حال داوران رای خود را داده بودند و کار برای نمایندگان ایران با همین مدال برنز به پایان رسیده بود.

در ادامه مبارزات بخش کمیته شروع شد. در این بخش مردان مبارز ایران که انتظار زیادی از آنها برای کسب مدال می رفت، شاید کمتر از حد انتظار ظاهر شدند که سهم ما فقط ۲ مدال نقره هامون درفشی پور در - ۶۰ کیلوگرم و سعید حسنی پور در - ۷۵ کیلوگرم بود. شاید انتظار می رفت سعید احمدی در - ۶۷ کیلوگرم که بسیار با تجربه و از بخت های نخست قهرمانی به شمار می رفت، عملکرد بهتری داشته باشد ولی در کمال ناباوری احمدی در مصاف با حریف مراکشی خود نتیجه را واگذار کرد و این حریف نیز مقابل آذربایجان شکست خورد تا احمی وداع تلخی با رقابت ها داشته باشد. البته سعید حسنی پور کمی این ناکامی را جبران کرد و به رسیدن به فینال و قرار گرفتن مقابل رافائل آقایف کمی از اندوه کاروان کاراته کاست. حستی پور در حالیکه فقط یک گام تا کسب طلا فاصله داشت از پس قهرمان ۴ دوره جهانی بر نیامد و ۵ بر ۲ بازی را به حریف آذربایجانی و قدرتمند خود باخت تا کارنامه اش با کسب یک مدال نقره سهمی در مدال های کاروان ایران داشته باشد.

همچنین هامون درفشی پور نیز که مبارزات خوبی را در ۴ مسابقه نخست خود پشت سر گذاشته بود شاید به دلیل آنچه خودش می گوید: «بی تجربگی»، طلا را به آسانی از دست داد. رقیق الجزایری او چندان قدرتمند و شناخته شده نبود و در حالیکه همه منتظر طلای درفشی پور بودند او مقابل حریف الجزایری ۱۱ بر ۵ بازی را در رقابتی هیجانی واگذار کرد تا پرونده کاراته در روز دوم با نقره این مبارز وزن - ۶۰ کیلوگرم بسته شود.

ملی پوشان کاراته فردا در کومیته تیمی به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز