خبرگزاری کار ایران

حشمت مهاجرانی:

از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم/ لازم نیست حتماً مدیرفنی باشم

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۵۰

مربی باسابقه فوتبال ایران صحبت‌های جالبی را در آستانه دربی و با توجه به شرایط فوتبال ایران در این روزها، مطرح کرده است.

به گزارش ایلنا، خواندن بخشی از صحبت‌های همسر حشمت مهاجرانی در اوایل دهه پنجاه، خالی از لطف نیست:«... تو اینقدر دنبال این فوتبال و جوان‌ها هستی آیا فکر زندگی و زن و بچه‌ات هم می باشی؟ مرد حسابی ما امسال یک روز تو را در خانه ندیدیم.اردو پشت اردو، مسابقه دنبال مسابقه و همیشه مثل خانه به دوش‌ها از این هتل به آن هتل...اگر در ایام عید پایت را از خانه بیرون بگذاری به کمیته قضایی فدراسیون فوتبال شکایت می کنم. مگر این کمیته حلّال مشکلات فوتبالیست‌ها و اختلاف نظرها نیست؟خوب من هم شوهرم را می خواهم و او بدون رضایت من، خانه و کاشانه‌اش را رها کرده و با تیم ملی جوانان سرگرم شده...» فدراسیون فوتبال بعد از استعفای مهدی تاج و جدایی ویلموتس کاملاً بلاتکلیف است.

هنوز هیأت رئیسه فدراسیون برای انتخاب سرمربی به اجماع نرسیده و مشخص هم نیست که اگر سرمربی را معرفی کنند رئیس جدید فدراسیون با او موافق خواهد بود یا نه. تا دو روز پیش امیر قلعه‌نویی گزینه اول و آخر فدراسیون بود اما حالا به نظر می‌رسد که با توجه به مخالفت باشگاه سپاهان این موضوع هم منتفی شده است. دیروز نام وحید هاشمیان به عنوان سرمربی تیم ملی دوباره مطرح و نسبت به روزهای گذشته قوت هم گرفت.

البته شنیده شده که حشمت مهاجرانی هم به عنوان مدیرفنی کنار تیم ملی خواهد بود؛ موضوعی که از طرف فدراسیون و البته مهاجرانی تأیید نشد. وضعیت نیمکت تیم ملی هنوز مشخص نشده و آخرین خبر تأیید نشده مبنی بر سرمربیگری وحید هاشمیان و پست مدیرفنی برای شما است. درباره خودم باید بگویم که هیچ صحبت و تماسی از طرف فدراسیون فوتبال با من انجام نشده و این موضوع را از شما و همکاران‌تان شنیدم.

به هر حال کمک کردن به تیم ملی فوتبال و در مجموع فوتبال کشور افتخار بزرگی است. همانطور که گفتم هیچ صحبتی نشده ضمن اینکه حتماً لازم نیست که پست داشته باشیم. هر زمانی که لازم باشد آماده خدمت به تیم ملی کشورم هستم، حالا چه مدیرفنی شوم چه نشوم. وحید هاشمیان چطور؟ وحید هم پسر خوبی است، هم اینکه کلاس‌های زیادی را پشت سر گذاشته و با فضای تیم ملی هم کاملاً آشنا است.

ما باید به جوان‌ها اعتماد کنیم. شما ببینید یحیی گل‌محمدی، سرآسیایی، مجیدی و ... مربیان جوان لیگ هستند که کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. وحید هم یک مربی جوان و آینده‌دار است. انتخاب مربیان جوان برای تیم ملی از جمله هاشمیان، جسارت، شهامت و شجاعت می‌خواهد. با این شرایط برای تیم ملی زمان در حال از دست رفتن است. به دلیل مشکلات مالی و برخی مسائل نمی‌توانیم در این وضعیت مربی خارجی بیاوریم. در حال حاضر انتخاب مربی ایرانی بهترین کار است. قبلاً هم به این موضوع اشاره کردم که در فوتبال ایران مربیان توانمندی داریم که می‌توانند به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شوند.

نباید زمان را از دست بدهیم و باید سرمربی هر چه سریع‌تر انتخاب شود. فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید با کمیته فنی مشورت کند و اینطور نباشد که چند مسئول با تصمیم خودشان و بدون مشورت اقدام به انتخاب سرمربی تیم ملی کنند. به گل‌محمدی و مجیدی اشاره کردید که فردا باید رودرروی هم قرار بگیرند. دربی تهران را چطور می‌بینید؟ این بازی مثل تمام بازی‌های قبلی‌شان هیچ ارتباطی به جایگاه‌شان در جدول ندارد. حتی اگر یکی اول باشد و آن دیگری آخر. تفاوت بازی فردا با دربی نیم فصل اول این است که هر دو تیم آماده‌تر هستند.

پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی خیلی کامل‌تر و هماهنگ‌تر نشان می‌دهد و استقلال بعد از جدایی استراماچونی، مسیر موفقیت‌آمیز خودش را ادامه داد و فرهاد مجیدی توانست نتایج خوبی بگیرد و تیمش را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم برساند. پرسپولیس هم با یحیی گل‌محمدی صدرنشین لیگ است و این مربی هم شروع خوبی در تیم جدیدش داشت. هر دو تیم از لحاظ فنی و روحی در شرایط خوبی هستند. از آنجا که هر دو تیم شرایط خوبی دارند، انتظار می‌رود که فوتبال زیبایی را شاهد باشیم و تماشاگران گل ببینند. کدام تیم برنده می‌شود؟ نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست و هر دو تیم شانس خوبی برای رسیدن به پیروزی دارند.

مطمئناً عملکرد بازیکنان نقش مهمی در نتیجه بازی دارد، همه چیز در زمین مسابقه مشخص می‌شود و باید دید کدام تیم با تمرکز بیشتر و اشتباه کمتر بازی خواهد کرد. شما یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال ما در سطح ملی هستید که نیاز به گفتن ندارد اما هیچ‌وقت سابقه بودن در یکی از این دو تیم را در دربی نداشته‌اید. هیچ‌وقت دوست نداشتید که این تجربه را داشتید؟

زمانی که سرمربی تیم ملی بودم و بخصوص بعد از جام جهانی از هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در آن مقطع پیشنهاد سرمربیگری داشتم. حتی با مرحوم علی عبده در لندن هم مذاکراتی داشتم که ایشان خیلی تمایل داشتند که من مسئولیت فنی تیم را قبول کنم اما من ترجیح دادم که در خدمت تیم ملی کشورم باشم. آقای مهاجرانی حالا که صحبت از گذشته شد مطلبی را از شما در یکی از نشریات دهه 50 دیدم مبنی بر دلخوری همسرتان از شما به خاطر حضور شبانه‌روزی‌تان در اردوی تیم ملی. بله دقیقاً درست است. من همراه تیم ملی با قطار از جنوب می‌آمدم که همسر و دخترم برای استقبال به راه‌آهن آمده بودند و همان‌جا شکایت کردند که بیشتر از آنکه در خانه باشی در اردوی تیم ملی هستی. واقعیتش هم همین بود؛ ما آنقدر که با تیم ملی بودیم با خانواده‌مان نبودیم و سوغاتی ما از تمام سفرها استرس و اضطراب برای‌شان بود. این سؤال شما مرا به حدود 45 سال پیش شاید هم بیشتر برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز