خبرگزاری کار ایران

سیروس دین محمدی:

در ماجرای بازگرداندن استراماچونی شان استقلال حفظ نشد/استقلال نیاز به یک مدیر عامل جوان و فوتبالی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۰۶

هافبک سابق استقلال می گویدبهتر است مدیران باشگاه استقلال هر چه سریعتر تکلیف سرمربی تیم را روشن کنند

به گزارش ایلنا،سیروس دین محمدی هافبک سابق استقلال معتقد است استراماچونی نباید وسط کار این تیم را رها می‌کرد و می‌رفت بلکه باید تا نیم فصل صبر می‌کرد و بعد تصمیم می‌گرفت تا استقلال امتیازات حساس بازیهای اخیر را از دست نمی‌داد. الان هم بهتر است مدیران باشگاه استقلال هر چه سریعتر تکلیف سرمربی تیم را روشن کنند تا استقلال بتواند با تمرکز کامل در نیم فصل دوم، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

بازی استقلال و ماشین سازی چطور بود؟

به نظر من بازی خیلی خوبی بود ولی ماشین سازی از موقعیت هایش بهتر استفاده کرد و بازی را برد. استقلال در این دیدار خیلی موقعیت داشت اما استفاده نکرد و معلوم بود که بازیکنان خیلی با استرس کار می‌کنند. بردن خوب است اما هر چقدر فشار روی تیم باشد به همان اندازه کار سخت تر می‌شود و نمی‌توانند از موقعیت‌ها استفاده کنند.

وقتی تیم بازیهای قبلی را برده و صدر جدول است چرا باید روی بازیکنان استقلال فشار باشد؟

من دو سه هفته به خاطر حاشیه‌ها مصاحبه نکردم. یک سری پیشکسوتان هستند که موج سواری می‌کنند و جوگیر می‌شوند و مصاحبه هایی می‌کنند. احترام آنها واجب است اما هدف باید کمک به استقلال است نه گنده کردن خودشان و باید به تیم آرامش بدهند. اگر انتقادی هست غرض ورزی نباشد و انتقاد منطقی باشد. هفته ششم از استراماچونی انتقاد کردم چوم تیم چهاردهم جدول بود و گفتم اگر قرار است چهاردهم باشیم چرا استراماچونی را آورده‌ایم و او باید تیم را در جدول بالا بکشد.

شما چرا در آن مقطع حمایت نکردید و انتقاد کردید؟

چون مردم در کوچه و خیابان به من می‌گفتند چرا تیم چهاردهم جدول است و من هم انتقاد کردم تا به آنها بربخورد و خدا را شکر که تیم در جدول بالا آمد. وقتی تیم خوب بازی می‌کند باید تعریف کرد و وقتی بد باشد باید انتقاد منطقی کرد. از تیم چهاردهم جدول نمی‌شود تعریف کرد و بعد از اینکه تیم بالا آمد تعریف و حمایت کردم ولی این اتفاقات برای باشگاه استقلال خوب نبود.

منظورتان سفر استراماچونی به ایتالیا و رها کردن استقلال است؟

هم رفتن استراماچونی و هم رفتن مدیریت باشگاه و البته تجمع هواداران جلوی باشگاه است که اصلا خوب نبود. استراماچونی که به خاطر پول از استقلال رفت آیا پول مربیان قبلی را به موقع می‌دادند؟ مشاوران استراماچونی باید به او می‌گفتند که پولت را می‌گیری و اگر هم در نهایت پولت را ندهند به فیفا شکایت می‌کنی و پولت را می‌گیری. استراماچونی باید می‌ماند و نیم فصل می‌رفت تا به اینجا نمی‌کشید. الان هم دیر نشده اما حاشیه‌ها زیاد است و کار سخت تر می‌شود. دوست داریم استراماچونی برگردد و به استقلال کمک کند اما کارش سخت است. به نظرم رفتن استراماچونی کار استقلال را سخت کرد.

هواداران هم از این موضوع خیلی ناراحت هستند. برای آنها چه صحبتی دارید؟

به هواداران می‌گویم درست است که ما 2-3 سال در صدر جدول نبودیم اما برای اولین بار نبود که به صدر جدول می‌رفتیم. این تیم قهرمان آسیا بوده و نباید این حواشی را ایجاد می‌کردند. یک سری‌ها شاید دخالتی در باشگاه نداشته باشند اما نباید این حواشی را هم ایجاد کنند تا تیم به هم بریزد.‌ای کاش پیشکسوتان حمایت می‌کردند نه اینکه حاشیه درست کنند.

فکر می‌کنید استراماچونی به استقلال برمی گردد؟

ما داریم می‌بینیم که یک روز می‌گویند پول او را ریخته‌اند و یک روز دیگر می‌گویند استراماچونی برمی گردد. ما هم اخبار را در روزنامه‌ها می‌خوانیم و از باشگاه خبر نداریم. روی نیمکت استقلال جز غلامپور کسی را نمی‌شناسم و ستار همدانی هم که تازه آمده است. ما که پیشکسوت استقلال هستیم و این همه مربی جوان استقلالی داریم اصلا نمی‌دانیم چه کسی روی نیمکت است و هنگام بازی لب خط می‌آید. دوست دارم استراماچونی برگردد اما با این شرایط فکر نکنم که بیاید. شنیده ام که گفته برمی گردد و خدا کند که بیاید.

الان همه تلاش می کنند که استراماچونی برگردد. فکر می‌کنید با این وضعیت شان باشگاه استقلال حفظ شده است؟

نه، واقعا شان استقلال حفظ نشده است. مربیان بزرگی مثل رایکوف، حجازی، پورحیدری، مرفاوی، مظلومی و قلعه نویی روی این نیمکت بوده‌اند و افتخار کسب کرده اند. حتی شفر هم افتخار آورد و قهرمان جام حذفی شد اما استراماچونی هنوز هیچ افتخاری برای استقلال کسب نکرده است. اسم این باشگاه خیلی بزرگ است و همیشه در تاریخ می‌ماند. اسم استقلال از افراد خیلی بزرگتر است و هواداران بدانند که منصورخان پورحیدری ماشینش را فروخته و خرج باشگاه کرده و هنوز هم پولش را نداده‌اند و یکی مثل پورحیدری باید برای این باشگاه و هوادارانش بت باشد.

اگر استراماچونی نیاید در این مقطع مربی ایرانی را ترجیح می‌دهید یا گزینه خارجی؟

الان اگر ایشان نیاید تیم به لحاظ روحی به مشکل می‌خورد و می‌بینید که بازیکنان مدام درگیر می‌شوند. در این شرایط مسولیت وریا و ستار سنگین تر است و هر کسی را می‌خواهند برای استقلال بیاورند سریعتر بیاورند چون تیم نباید بیشتر از این به هم بریزد.

در مورد لغو بازی استقلال و سپاهان در جام حذفی چه نظری دارید؟

این اتفاق به نفع استقلال بود و خدا را شکر که لغو شد و بازی برگزار نمی‌شود چون استقلال مربی نداشت. به نظر من استقلال می‌تواند در این مدت آرامش خودش را به دست بیاورد چون الان بازیکنان به تعطیلات رفته‌اند و حواشی کمتر شده است.

تکلیف مدیر عامل استقلال هم مشخص نیست. به نظر شما چه کسی می‌تواند در این مقطع مدیریت استقلال را قبول کند؟

به نظرم باید مدیری بیاورند که هم جوان و به روز باشد و هم بتواند ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کند و وقتی به بازیکن قول می‌دهد به موقع به قولش عمل کند.

فتح الله زاده را برای این پست مدیر لایقی می‌دانید؟

آنهایی که فتح الله زاده را صدا می‌کنند فکر می‌کنند او می‌تواند استراماچونی را برگرداند اما من نظری در مورد بازگشت فتح الله زاده به استقلال ندارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز