خبرگزاری کار ایران

سامره: استقلال در همه پست ها کمبود دارد و بازیکن می‌خواهد/ رحمتی و نورافکن تحت هر شرایطی باید حفظ می‌شدند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۶۸

پیشکسوت استقلال به انتقاد از عملکرد مدیریت باشگاه پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی سامره، پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم در یارگیری پیش از شروع فصل ضعیف کار کرده و به همین دلیل نتیجه نمی‌گیرد. گفتگوی او در مورد شرایط آبی‌پوشان را می‌خوانید:

 

* استقلال دربی را باخت اما همچنان صحبت‌های زیادی درباره این بازی مطرح است.

 من فکر می‌کنم درگیری‌های این بازی نسبت به دربی‌های قبلی خیلی بیشتر بود. از طرفی هر دو تیم بسته بازی می‌کردند و همین باعث شده تا کارهای تاکتیکی زیادی را از آنها نبینیم. البته استقلال در نیمه اول بهتر کار کرد و صاحب یک ضربه پنالتی هم شد که آن را از دست داد. اما در نیمه دوم دوندگی هافبک‌هایش کمتر شد و اجازه داد تا پرسپولیس تا حدودی میدانداری کند و همین هم برای بازیکنی مثل مهدی ترابی کافی است تا برای مهاجمانش فرصت گل به وجود آورد. به هر حال برای پرسپولیس مهم سه امتیاز بود که گرفت. اما اگر استقلال هم برنده می‌شد فقط برای مقطعی روی ضعف‌ها و ایرادهایش سرپوش گذاشته می‌شد.

* به چند موضوع اشاره کردی که یکی یکی سراغ‌شان می‌رویم. اول پنالتی که گل نشد مثل دربی قبلی که فرشید اسماعیلی آن را از دست داد.

 دلیل این بحث کاملاً روحی روانی است. ضمن اینکه بیرانوند هم با هوش بالایش توپ را مهار کرد. یک دروازه‌بان خوب خودش 50 درصد موفقیت یک تیم است و اگر آن تیم روز بدش باشد شاید مساوی کند یا ببازد. به هرحال این اتفاقات پیش می‌آید.

* موضوع دیگر بحث ضعف‌های استقلال بود که به آن اشاره کردی.

 ببینید استقلال در خط میانی، دروازه، دفاع و خط حمله بازیکن می‌خواهد و از همین الان باید خیلی خوب لیگ را تماشا و نفرات مورد نظرشان را برای نیم فصل یا فصل بعد جذب کنند. تیمی که حمایت هوادار را در هر شرایطی کنار خود احساس می‌کند باید خیلی بهتر از این عمل کند.

* اما در ابتدای فصل بازیکنان خوب زیادی مثل رحمتی، منتظری، نورافکن و... را از دست دادند.

 به نظر من رحمتی و نورافکن را باید تحت هر شرایطی حفظ می‌کردند. امید در چند پست می‌توانست برای استقلال بازی کند. من نمی‌دانم چه کسانی در ابتدای فصل برای استقلال بازیکن گرفتند. به قول امیر قلعه‌نویی یارگیری خوب اول فصل باعث می‌شود که 12 امتیاز از بقیه پیش باشیم.

* و دیاباته؟

 دیاباته نباید با تیام مقایسه شود. دیاباته چارچوب شناس و مهاجمی است که در محوطه جریمه خطرناک است اما فقط دو بازی به میدان رفته و به نظرم اگر استقلال روند صعودی‌اش را آغاز کند تاثیرگذاری او بیشتر به چشم می‌آید.

* شما گفتی استقلال بهتر از پرسپولیس بود اما همین پرسپولیس در روز بدش به زعم شما حریفش را شکست داد.

 سؤال خوبی بود. به اعتقاد من پرسپولیس شخصیت پیروزی در دربی را داشت و به خاطر نتایج اخیرشان به لحاظ روحی در شرایط بهتری بودند. اما تیم استقلال کاملاً جوان شده و آنها تاوان جوانگرایی‌شان را می‌دهند. تیم باید با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه بسته می‌شد. در واقع برگ برنده پرسپولیس هم همین بود وگرنه آنها اصلاً خوب نبودند اما یک موضوعی را باید بگویم.

* بفرمایید.

 پرسپولیس بازیکنی دارد به نام شجاع خلیل‌زاده که تمام اشتباهات خط میانی‌اش را جمع می‌کند و همیشه برگ برنده تیمش است. در حالی که استقلال بازیکنی مثل او را ندارد. ضمن اینکه بعضی از بازیکنان استقلال در این مدت به دلیل اتفاقاتی که افتاد بیشتر ذهن و تمرکزشان را به فضای مجازی داده بودند و همه اینها دست به دست هم داد تا نتیجه نگیرند. با این حال استقلال را نسبت به قبل بهتر دیدم و باید به مربی‌اش زمان داد. من یک هفته قبل از دربی با خانواده‌ام حرف نمی‌زدم. الان هم فقط بازیکنان می‌توانند با تفکر حرفه‌ای شرایط را به نفع خودشان تغییر دهند. متأسفانه برخی بازیکنان با آمدن به استقلال انگیزه‌هایشان تمام می‌شود.

* شما فکر می‌کنید که هوادار این زمان را می‌دهد؟

 به نظر شما اگر به استراماچونی زمان ندهیم چه اتفاقی می‌افتد؟ این درست که در زمان بسته شدن تیم اشتباهات زیادی صورت گرفته اما الان با زمان ندادن به سرمربی شرایط را سخت‌تر می‌کنیم. هوادار باید مثل چهار هفته گذشته حمایت کند. اما استقلال به یک کمیته فنی خبره، کارشناس و دلسوز نیاز دارد. نفراتی که تا چند سال در این کمیته باشند و هیچ توجه و علاقه‌ای به نیمکت نداشته باشند. افراد این کمیته هم نباید اینطور باشند که بعد از بازی‌ها بیایند و اظهارنظر کنند چون با این کار فقط ذهن‌ها را درگیر می‌کنند. به شفر هم زمان ندادیم، چه شد؟ الان هم استراماچونی برود نفر بعدی هم بیاید برای هماهنگی و شناخت زمان می‌خواهد یعنی روز از نو روزی از نو.

* اما در فوتبال ما به کمیته فنی خیلی بها نمی‌دهند؟

مشکل همین است. اگر استراتژی آنها مشخص و شرح وظایف تعریف شده باشد خیلی هم کارآیی دارد. این اتفاق زمانبر است اما قطعاً جواب می‌دهد و هوادار هم وقتی روند رو به رشد تیم را ببیند شرایط را راحت‌تر می‌پذیرد. خدا رحمت کند منصورخان پورحیدری را که واقعاً جایش خالی است. زمانی که مربی فجر بودند مرا به استقلال معرفی کردند تا بعد از دوران خدمتم به این تیم بیایم. الان هم استقلال فردی دلسوز و خبره مثل ایشان را می‌خواهد. وظیفه کمیته فنی هم همین است و اصلاً کار سختی نیست که استعدادها را پیدا کنند. شاید کسانی که ابتدای فصل تیم را بستند دلسوز بودند اما کارشناس نه. ضمن اینکه همه چیدمان‌ها و ایرادهایی که می‌توان گرفت فقط به بازیکنان مربوط نیست و به چیدمان‌های مدیریتی هم مربوط می‌شود.

* چیدمان‌های مدیریتی هم که برعهده وزارت ورزش است.

 اتفاقاً می‌خواهم در این باره صحبت کنم. به نظرم وزارت ورزش اگر متولی این دو تیم نباشد خیال خودش را راحت می‌کند و اینقدر هواداران دو تیم این وزارت را به استقلالی یا پرسپولیسی بودن متهم نمی‌کنند و در واقع حساسیت‌ها هم از بین می‌رود.

* گل دربی را بازیکنی زد که حدود 30 ثانیه بعد از ورودش به زمین موفق به آن شد.

 به این موضوع فکر نکرده بودم. یک روز من به لطف خدا این کار را کردم و می‌دانم رکورد برای شکستن است و امیدوارم یک استقلالی روزی رکوردم را بشکند.

* استقلال امروز با ذوب‌آهن بازی دارد. منصوریان مثل فصل قبل نتایجش خوب نبوده و به نظر شما می‌تواند استقلال را به چالش سخت‌تری بکشاند یا...

 شرایط استقلال که از این بدتر نمی‌شود. رده پانزدهم با شانزدهم چه فرقی دارد. من فکر می‌کنم آنها به همین دلیل با استرس کمتری به میدان می‌روند. علی منصوریان هم انگیزه‌های بسیاری به عنوان مسئول فنی ذوب‌آهن برای پیروزی دارد. من انتظارم تماشای یک بازی خوب است. بازیکنان استقلال اگرچه جوان هستند اما بعضی وقت‌ها همین جوان‌ها می‌توانند کارهای غیرممکن را انجام دهند. آنها باید با این تفکر وارد زمین شوند که لیگ از امروز برای‌شان آغاز شده است.

* دورنمای استقلال را چطور می‌بینی؟

 به اعتقاد من اگر مواردی که گفتم انجام نشود امسال که هیچ سال بعد هم همینطور می‌شود. پرسپولیس اگر امروز شرایطش بهتر است به این دلیل است که هوادار و پیشکسوت همه کنارشان هستند و بازیکنانش هم تغییر زیادی نداشته است. اما آیا استقلال هم تمام این آیتم‌ها را دارد؟ استقلال امسال بر سر جذب بازیکن، بازیکنان جدا شده و دعواهای مدیریتی چندین مرتبه دچار شوک شد که همه اینها انرژی منفی به تیم وارد می‌کرد. فصل قبل شفر را برداشتند و تیم را به فرهاد مجیدی دادند. اگر تیم را به فرهاد دادند چرا از او گرفتند. انگار بعضی تصمیمات برای رضایت برخی‌ها در فضای مجازی است و به نظر می‌رسد بعضی مدیران قبل از هر کار و تصمیمی ابتدا فضای مجازی را بررسی می‌کنند بعد تصمیم می‌گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز