خبرگزاری کار ایران

گزارش جنجالی از فوتبال امارات

تغییر سهمیه امارات در آسیا به نفع ایران؛ استقلال صعود کرد، شهر خودرو به پلی آف رفت

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۵۲

با کاهش سهمیه امارات در کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، کشور ایران در رده دوم غرب آسیا قرار گرفت و سهمیه 3+1 را به دست آورد.

به گزارش ایلنا، نشریه الاتحاد امارات نوشت: "لیگ برتر فوتبال امارات با واقعیت تکان دهنده ای روبرو است و انتظار می‌رود در حاشیه جلسات دفتر اجرایی و کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه نوامبر این واقعیت اعلام شود.

تخصیص کرسی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای فصول 2021 و 2022 بر اساس آخرین طبقه بندی لیگ‌های حرفه ای این قاره است. امتیازات فعلی ما در این رده بندی، پس از صدرنشینی در جدول رده بندی به مدت یک سال و نیم، لیگ ما را در رده چهارم آسیا قرار داده است، این صدرنشینی پس از موفقیت االاهلی و العین در دستیابی به فینال لیگ قهرمانان 2015 و 2016 به دست آمده بود.

هم اکنون لیگ ما با توجه به نتایج باشگاه‌های ما در 4 سال گذشته، یعنی در نسخه‌های 2016 ، 2017 ، 2018 و 2019 ، 62.924 امتیاز دارد که شاهد سقوط و خروج آنها از نقش‌های اولیه بود. با توجه به تغییراتی که در سازوکار سیستم تخصیص سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دو سال متوالی کرسی‌های بدون تغییر را توزیع کرده است‌، در حالی که کمیته رقابت ها ارزیابی در نقاط قبل از تغییر را محاسبه میکند و آن را برای دو فصل آتی در نظر خواهد داشت.

باشگاه‌های ما در حضور خود در نسخه 2019 تنها 7.300 امتیاز را کسب کردند، در حالی که برای 73.752 امتیاز برای باشگاه های سعودی که در قاره ششم و سوم در غرب آسیا قرار گرفتند و باشگاه های ما برای رسیدن به نیمه نهایی باید به رقابت بپردازند. "

بر اساس این گزارش کشور امارات به رده چهارم غرب آسیا سقوط کرده است و سهمیه 2+2 را به خود اختصاص می‌دهد. با سقوط امارات به رده چهارم که پیش از این رده اول و دوم را به همراه عربستان در اختیار داشتند، فدراسیون‌های ایران و قطر اکنون می‌توانند سهمیه 3+1 را به دست بیاورند. بدین ترتیب تیم های پرسپولیس، سپاهان و استقلال سهمیه مستقیم و شهر خودرو سهمیه پلی آف کسب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز