خبرگزاری کار ایران

مهلت یک هفته‌ای برای استقلال و پرسپولیس؛ خطر حذف از آسیا بیخ گوش

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۳۵۵

دو تیم محبوب پایتخت فاصله چندانی با حذف از لیگ قهرمانان آسیا ندارند، اگر اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا و مهلت یک هفته‌ای باقیمانده را جدی نگیرند.

به گزارش ایلنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال عراق فرستاده، اعلام کرده که باشگاه‌های بدهکار نه تنها جایی در لیگ قهرمانان نخواهند داشت، بلکه در مسابقات داخلی هم نباید حضور داشته باشند.

این نامه در واقع یک تهدید است برای باشگاه‌های بدهکار عراقی و هیچ بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک فدراسیون فوتبال ایران هم چنین نامه‌ای را دریافت کند. هر چند این کنفدراسیون تأکید کرده که سهمیه عراق در لیگ قهرمانان آسیا هنوز باطل نشده است.

در روزهای گذشته خبرهایی در رسانه‌های عراق منتشر شد مبنی بر اینکه سه باشگاه این کشور به خاطر پرداخت نکردن مطالبات مالی خود از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده‌اند و مجوز حرفه‌ای آنها هم باطل شده است. حالا در همین رابطه، کنفدراسیون فوتبال آسیا شفاف‌سازی کرده و در بیانیه‌ای نوشته: «کنفدراسیون فوتبال آسیا مایل است شفاف‌سازی کند که تاکنون مجوز هیچ یک از سه باشگاه الطلبه، النجف و المینا عراق به خاطر مطالبات باقیمانده بازیکنان و اعضای کادر‌فنی این تیم‌ها باطل نشده است. البته این کنفدراسیون می‌تواند تأیید کند که نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال عراق در ارتباط با مطالبات پرداخت نشده این سه باشگاه ارسال کرده است. الطلبه، النجف و المینا نسبت به تسویه بدهی‌های خود اقدام نکرده‌اند و در صورتی که در فرصت کوتاه باقیمانده مستندات لازم در این خصوص را ارائه ندهند، علاوه بر محرومیت از مسابقات آسیایی، حق حضور در رقابت‌های داخلی فوتبال عراق را نیز نخواهند داشت.»

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین خطاب به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال عراق اعلام کرد: «در صورت صدور مجوز برای باشگاه‌های بدهکار، برخورد قانونی جدی با فدراسیون فوتبال عراق صورت می‌گیرد و علاوه بر جریمه مالی، هیچ‌کدام از باشگاه‌های عراقی نمی‌توانند در مسابقات آتی باشگاهی آسیا حضور پیدا کنند.»

این تهدید ای‌اف‌سی را پرسپولیس و استقلال هم باید به اندازه باشگاه‌های بدهکار عراقی جدی بگیرند. در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی سه باشگاه عراقی را به صورت غیرمستقیم تهدید به کنار گذاشتن از لیگ قهرمانان کرده که شرایط مشابهی برای استقلال و پرسپولیس در ایران وجود دارد و این دو باشگاه به خاطر حجم بالای بدهی‌ها و معوقات مالی‌شان تنها تا ۹ شهریور فرصت دارند نسبت به تسویه حساب یا گرفتن رضایت طلبکارانشان اقدام کنند.

در غیر اینصورت دو تیم دیگر جایگزین استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا جدی‌تر از همیشه پیگیر موضوع صدور مجوز حرفه‌ای و تعیین تکلیف بدهی‌های باشگاه‌ها در این فصل است و باشگاه‌های بدهکار آسیایی (چه ایرانی و چه غیرایرانی) در صورت عدم ارائه مستندات لازم، باید در انتظار برخورد جدی ای‌اف‌سی باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز