خبرگزاری کار ایران

بررسی شانس صعود تیم‌های ایرانی در آسیا؛

آبرو داری علی منصور در آسیا / بیم و امید پایتخت نشینان در دو هفته پایانی

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۷۲۴

ذوب‌آهن با برد برابر حریف خود در آستانه صعود از مرحله گروهی قرار گرفت و در سمت دیگر شکست تیم‌های پرطرفدار پایتخت باعث شد بار دیگر صعود از مرحله گروهی برای آن‌ها به اما و اگر بکشد.

به گزارش ایلنا، هر چقدر هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان کشورمان شیرین بود؛ تیم‌های ایرانی در هفته چهارم ناکام بودند. با نتایج به دست آمده در هفته چهارم مرحله گروهی صعود دو تیم پرطرفدار پایتخت به چالش افتاد. تنها تیم موفق ایرانی در بازی‌های این هفته شاگردان علیرضا منصوریان در ذوب‌آهن بودند تا این تیم در آستانه صعود از مرحله گروهی قرار بگیرد.

علیرضا منصوریان یک بار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا موفق عمل کرد و حالا سومین تیم او هم در آستانه صعود از مرحله گروهی قرار دارد. مربی جوان فوتبال کشورمان که با نفت تهران و استقلال سابقه صعود از مرحله گروهی را دارد با برتری دو بر صفر برابر الوصل امارات در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله گروهی خیال هواداران ذوب‌آهن از صعود به مرحله بعد را تقریبا قطعی کرد.

با برتری دیروز اصفهانی‌ها، نه‌تنها صعود این تیم قطعی شد بلکه صدرنشینی آن‌ها هم کاملا محتمل به نظر می‌رسد. ذوب‌آهن در دو بازی آینده ابتدا میهمان الزورا عراق است و سپس در اصفهان از النصر عربستان پذیرایی خواهد کرد. نکته جالب توجه در مورد گروه A این است که شاگردان منصوریان در صورت کسب تنها یک مساوی برابر نماینده عربستان نه‌تنها صعود بلکه صدرنشینی خود را در این گروه قطعی خواهند کرد.

جدول گروه A مسابقات در پایان بازی‌های دور چهارم مرحله گروهی به شرح زیر است:

آبرو داری علی منصور در آسیا /  بیم و امید پایتخت نشینان در دو هفته پایانی

از همان روز قرعه‌کشی هم می‌توانست حدس زد استقلال کار سختی برای صعود از گروه مرگ دارد. آبی‌ها صلابت فصل گذشته را تا اینجا از خود نشان نداده‌اند و همچون رقیب همشهری از 4 بازی فقط 4 امتیاز گرفته‌اند.

بازی بعدی استقلال را به نوعی می‌توان مهم‌ترین دیدار آن‌ها در مرحله گروهی دانست. اگر صعود الهلال 9 امتیازی را قطعی بدانیم و برای العین 2 امتیازی شانسی برای صعود قائل نباشیم،  رقابت صعود در این گروه بین الدحیل و استقلال خواهد بود.

استقلال فقط در صورتی شانس صعود از مرحله گروهی را خواهد داشت که الدحیل را در آزادی شکست دهد. باتوجه به اینکه در لیگ قهرمانان آسیا در صورت هم‌امتیاز شدن تیم‌ها بازی مستقیم ملاک تعیین رتبه تیم‌ها قرار می‌گیرد و اینکه آن‌ها در بازی رفت با نتیجه سه بر صفر برابر الدحیل مغلوب شده‌اند، حتی تساوی برابر الدحیل هم کافی نیست.

استقلال اگر بتواند الدحیل را شکست دهد (با هر نتیجه‌ای) امیدهایش برای صعود از مرحله گروهی زیاد خواهد شد. چرا که آبی‌ها در هفته آخر با العین بازی دارند ولی الدحیل در یک بازی سخت باید به مصاف الهلال عربستان برود.

جدول گروه C مسابقات در پایان بازی‌های دور چهارم مرحله گروهی به شرح زیر است:

آبرو داری علی منصور در آسیا /  بیم و امید پایتخت نشینان در دو هفته پایانی

 

اوضاع برای نماینده فوتبال کشورمان در گروه D حسابی پیچیده شده‌است. برای تیمی که با برچسب نایب قهرمانی آسیا وارد بازی‌های این فصل شده، قرار گرفتن در انتهای جدول گروه اصلا خوشایند نیست. با شکست پرسپولیس برابر الاهلی کار شاگردان برانکو برای صعود گره خورده‌ و آن‌ها برای صعود بی دردسر باید در دو دیدار بعدی برنده از زمین خارج شوند.

پرسپولیس ابتدا باید به ازبکستان سفر کند و به مصاف پاختاکور ازبکستان برود. رقابت در این گروه آنقدر نزدیک است که نمی‌توان از نتیجه هیچ بازی با قطعیت صحبت کرد اما نکته‌ای که در مورد پرسپولیس واضح است این است که آن‌ها باید در هر دو بازی خود برنده باشند. البته پرسپولیس با کسب یک برد و یک مساوی هم می‌تواند به صعود امیدوار باشد اما اگر برانکو می‌خواهد تیمش بدون اما و اگر به مرحله بعد برسد باید شاگردانش را برای برد در دو دیدار پیش‌رو آماده کند.

نکته مثبت در مورد برنامه بازی‌های سرخپوشان این است که آن‌ها در دیدار آخر خود میزبان هستند و می‌‌توانند روی حمایت هواداران خود در بازی برابر السد حساب ویژه‌ای باز کنند. خصوصا اینکه این تیم نشان داده در بازی‌های که میزبان هست به حریف باج نمی‌دهد و فقط برای برد وارد زمین می‌شود.

جدول گروه D مسابقات در پایان بازی‌های دور چهارم مرحله گروهی به شرح زیر است:

آبرو داری علی منصور در آسیا /  بیم و امید پایتخت نشینان در دو هفته پایانی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز