خبرگزاری کار ایران

ناامیدی بزرگ در اردوگاه سرخابی

اما و اگرهای صعود استقلال و پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۷۲

با گذشت دو هفته از لیگ قهرمانان، دو نماینده پرطرفدار ایران با دستیابی تنها به یک امتیاز، شانس کمی برای صعود برخوردار هستند تا ناامیدی بزرگی گریبان هواداران دو تیم را بگیرد.

به گزارش ایلنا، باخت پرسپولیس برابر السد و تساوی خانگی استقلال مقابل العین که هر دو در دقایق پایانی به دست آمد، پایان تلخی را بر هفته شیرینی که توسط ذوب‌آهن استارت خورد رقم زد. حالا با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم بگوییم که هر دو نماینده ایران راه دشواری برای صعود از مرحله گروهی دارند. راهی دشوار که به بازی با نمایندگان عربستان گره خورده و باید دید چه سرنوشتی برای استقلال و پرسپولیس رقم می‌خورد

علی‌رغم فصل گذشته که از بین چهار نماینده حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، تنها تراکتورسازی از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند، این فصل سه نماینده ایران نشان داده‌اند که شرایط چندان خوبی در آسیا ندارند. البته که ذوب‌آهن به مدد کامبک‌های علیرضا منصوریان و گروه نسبتاً ساده‌ای که دارد، توانسته در جایگاه دوم گروه A قرار بگیرد و با 4 امتیاز از دو بازی، راه ساده‌تری برای صعود داشته باشد اما باخت پرسپولیس برابر السد و تساوی خانگی استقلال مقابل العین، معادله صعود این دو تیم را تا اندازه‌ای پیچیده کرده است. آن هم با بازی‌های دشواری که پیش روی این دو تیم قرار دارد و کار آنها را برای صعود دشوارتر می‌کند.

اما و اگرهای صعود استقلال و پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان

ذوب‌آهن، نزدیک‌ترین نماینده ایران به صعود

ذوب‌آهن که فصل گذشته به‌عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسید، به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفت و مستقیما در دور گروهی قرار نگرفت. این شرایط باعث شد راهیابی تیم اصفهانی به مرحله گروهی، مستلزم عبور این تیم از سد الغرافه قطر باشد. ذوب‌آهن اما در مرحله گروهی بالاخره بعد از سه فصل به گروه آسانی خورد.

آن هم در شرایطی که در سال‌های اخیر هر بار یک یا دو تیم از برترین تیم‌های کشورهای رقیب را در گروه خود داشتند. شاگردان منصوریان این فصل با الزورا، الوصل امارات و النصر عربستان همگروه شدند تا شانس خود را برای صعود بی‌دغدغه‌تر بیازمایند.

ذوب‌آهن تا‌کنون با تساوی بدون گل مقابل الزورا و پیروزی 3 بر 2 مقابل النصر عربستان و کسب 4 امتیاز از 2 بازی، عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.

در حال حاضر به دلیل تفاضل گل با الزورا و هم‌امتیاز با صدرنشین، در رتبه دوم گروه A قرار دارد و علی‌رغم اینکه هنوز 4 هفته از مرحله گروهی باقی مانده اما ذوب‌آهن از شرایطی به مراتب بهتر از سایر نمایندگان ایران در آسیا برخوردار است. ذوب‌آهن در حال حاضر بازی رفت و برگشت با الوصل را

پیش رو دارد و باید در خانه حریفانش به مصاف الزورا و النصر برود. ذوب‌آهن اگر از بازی رفت و برگشت مقابل الوصل 4 امتیاز بگیرد، الزورا را در خانه‌اش متوقف کند و النصر را ببرد، بدون شک صدرنشین خواهد بود.

اما و اگرهای صعود استقلال و پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان

کلید صعود استقلال در دست الهلال

 در گروه C مسابقات، استقلال با یک امتیاز قعرنشین شده است. شاگردان شفر بازی با السد را در شرایطی با تساوی به پایان رساندند که داور یک گل استقلالی‌ها را آفساید اعلام کرد و همین تصمیم با اعتراض‌های زیادی رو به رو شد.

حالا در پایان هفته دوم رقابت‌های مرحله گروهی، الهلال با شکست الدحیل شش امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. الدحیل با سه امتیاز در رده دوم و العین و استقلال هر کدام با یک امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند.

بر فرض اینکه الهلال را صدرنشین گروه بدانیم استقلال در دو بازی رفت و برگشت خود نباید به این تیم ببازد و با دو امتیاز هم می‌تواند به صعود امیدوار باشد. آن موقع شاگردان شفر سه امتیازی یا بیشترند و آن‌وقت نوبت به بازی العین در امارات و الدحیل در خانه می‌رسد. البته که در این میان الدحیل اگر چهار امتیاز از العین بگیرد، بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی برای آنها مرگ و زندگی می‌شود.

استقلال برای حذف نشدن، نیاز صد در صد به برد با اختلاف سه گل دارد تا باخت دور رفت جبران شده و شانس صعود خود را به امارات و بازی با العین بکشد و در صورتی که بازی مساوی شود الدحیل هم صعودش به مرحله بعد را قطعی می‌کند.

البته اگر استقلال یکی از بازی‌هایش را برابر الهلال واگذار کند و الدحیل رفت و برگشت العین را ببرد، حذف شاگردان شفر در همان بدو شروع دور برگشت قطعی می‌شود.

کلید صعود برای استقلال در بازی با الهلال است. آنها اگر بتوانند یکی از مسابقات رفت و برگشت را با برد پشت سر بگذارند، با برد الدحیل با هر نتیجه‌ای و سپس شکست العین در بازی آخر، راهی مرحله حذفی می‌شوند و گروه مرگ را برای خود زندگی می‌کنند.

اما و اگرهای صعود استقلال و پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان

پرسپولیس، درگیر اما و اگرها

قعرنشینی نایب‌قهرمان دوره قبل رقابت‌ها با یک امتیاز درگروه D، یکی از غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ترین اتفاقات لیگ قهرمانان آسیا بود. پرسپولیس در کمال ناباوری در دقیقه 94، بازی با السد را واگذار کرد تا از قطر دست خالی برگردد و کارش برای صعود سخت‌تر شود.

پاختاکور برخلاف معادلات با چهار امتیاز صدرنشین است. الاهلی و السد با سه امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند و پرسپولیس هم با یک امتیاز قعر جدول را مال خود کرده است.

نکته قابل توجه این است که علی‌رغم همه اختلاف امتیازها، هر چهار تیم شانس صعود دارند و از حالا نمی‌توان یکی را از پیش صعود کرده دانست اما هفته سوم و چهارم تقریبا تکلیف گروه را مشخص می‌کند. جایی که پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت به میزبانی دبی برابر الاهلی قرار می‌گیرد و احتیاج مبرم به چهار امتیاز از این جدال سخت دارد. در آن صورت شاگردان برانکو پنج امتیازی می‌شوند.

در بازی مقابل اما برای قرمزپوشان ایده‌آل این است تا السد هم 4 امتیاز از پاختاکور بگیرد. در آن صورت السد 7 و پاختاکور 5 امتیازی می‌شوند و الاهلی روی امتیاز چهار متوقف می‌شود. هفته بعد پرسپولیس به تاشکند سفر کرده و مساوی برابر پاختاکور برایش ارزشمند است.

السد هم در خانه برابر الاهلی قرار می‌گیرد و باخت نماینده عربستان بهترین نتیجه برای قرمزپوشان است. در آن صورت السد صعودش را قطعی می‌کند اما بازی آخر پرسپولیس در آزادی مقابل السد است و در صورتی که پرسپولیس با هر نتیجه‌ای برنده شود به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کند.

هر چند که باید نیم‌نگاهی به جدال پاختاکور و الاهلی در عربستان داشته باشند و امیدوار باشند پاختاکور با شگفتی میزبان خود را شکست ندهد که در آن صورت بازی رو در رو و تفاضل گل، دومین تیم صعود کننده از بین پرسپولیس و پاختاکور را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز