خبرگزاری کار ایران

توصیه مربی ذوب‌آهن به پرسپولیس برای تقابل با الدحیل

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۴۵

مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن از تجربه دو بازی برابر الدحیل و اینکه پرسپولیس برابر این تیم باید چکار کند صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، الدحیل قطر با 8 پیروزی از 8 بازی گذشته خود در مرحله گروهی و حذفی لیگ قهرمانان آسیا بهترین نتایج ممکن را در این رقابت‌ها گرفته و پیش از قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی ترسناک‌ترین رقیب برای هر کدام از 3 تیم دیگر غرب آسیا شناخته می‌شد و حالا در قرعه‌کشی مشخص شد باید با پرسپولیس دیدار کند.

الدحیل در دور گروهی 2 بار برابر ذوب‌آهن به میدان رفت. به همین بهانه به سراغ سعید الهویی، مربی تیم ذوب‌آهن رفتیم تا نظرش را در مورد این قرعه و چگونگی موفقیت پرسپولیس برابر این تیم صحبت کنیم.

الهویی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص تقابل پرسپولیس - الدحیل اظهار داشت: الدحیل با توجه به کیفیتی که از خودش به نمایش گذاشته قرعه سنگینی برای پرسپولیس در این مرحله محسوب می‌شود ولی باید توجه کرد که این موضوع در مورد تیم کنونی الدحیل است نه تیمی که در 3 ماه دیگر باید به مصاف پرسپولیس برود چرا که در این مدت اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که ممکن است کیفیت تیم را بالا ببرد یا پایین بیاورد. جدایی بازیکنان، جذب بازیکنان جدید، مصدومیت‌ها و... تاثیرگذار هستند و هرچقدر به زمان بازی نزدیک‌تر شویم بهتر می‌شود در این مورد نظر داد.

وی افزود: الدحیل تیم با کیفیتی دارد که 4 بازیکن با کیفیت دارد. 3 بازیکن در خط جلو و یک مدافع برزیلی که نفرات کلیدی و اصلی تیم هستند. علاوه بر آنها 3 بازیکن الجزایری با کیفیت دارد که تابعیت قطری دارند و به جز این 3 بازیکن، سایر نفراتشان از بهترین‌های قطر هستند و بازیکن تیم ملی کشورشان محسوب می‌شوند. الدحیل با 8 پیروزی پیاپی کیفیت بالای خودش را نشان داده است و پرسپولیس کار دشواری خواهد داشت.

مربی فصل گذشته ذوب‌آهن با اشاره به میزبانی پرسپولیس در دیدار برگشت عنوان کرد: اینکه چنین موضوعی مثبت است یا منفی، بستگی به نتیجه دیدار بازی رفت دارد. اصولاً اگر تیمی بتواند در بازی رفت در خانه حریف دروازه‌خودش را بسته نگه دارد شانس زیادی برای پیروزی در بازی برگشت خواهد داشت و تمرکز پرسپولیس هم باید روی این باشد که در بازی رفت یا گل نخورد و یا گل‌های کمی دریافت کند تا در بازی برگشت شانس بالایی داشته باشد. بازی برگشت در ورزشگاه آزادی و در جوی که تماشاگران پرسپولیس ایجاد می‌کنند یک پوئن مثبت برای پرسپولیس است ولی توجه کنید الدحیل در بازی با ذوب آهن در اصفهان، با لوکوموتیو در تاشکند و با العین در امارات با استفاده از بازیکنان مطرح خود چه کیفیتی ارائه داد و به هیچ وجه تحت تاثیر میهمان بودن قرار نگرفتند و خیلی هم نمی‌توان روی این مورد حساب باز کرد.

الهویی در مورد تقابل تیم خودشان یعنی ذوب‌آهن با الدحیل و تجربه برابر این تیم گفت: ما در بازی با الدحیل در قطر تا دقیقه 72 یک بر صفر از حریف خودمان پیش بودیم و بازی را هم به کنترل خودمان در آوردیم. ما بازی را بدون اینکه در یک سوم دفاعی تجمع کنیم فشرده کردیم و تا دقایق پایانی بازی از حریف پیش بودیم ولی بازیکنان تعویضی ما وقتی به زمین آمدند نتوانستند وظایف محوله را به خوبی انجام دهند و مشکل ساز شدند. ما دو موقعیت به الدحیل دادیم که هر دو روی ضربات ایستگاهی بود. نکته مهم در الدحیل کیفیت بالای برتری طلبی ذهنی این تیم بود که بعد از رسیدن به گل بازی را رها نکردند و با همان کیفیت برای گل‌های بعدی بازی کردند و این نکته مهمی در الدحیل است که پرسپولیس باید حواسش به آن باشد.

وی در ادامه با اشاره به قرعه استقلال برابر السد عنوان کرد: تفاوت السد و الدحیل قدرت الدحیل در خط جلو و السد در خط دفاع است. الدحیل در دفاع نقطه ضعف دارد ولی السد قدرت دفاعی بالاتری دارد. الدحیل بازیکنان بین‌المللی با کیفیت‌تری در اختیار دارد ولی بازیکنان بومی السد بهتر هستند. فکر می‌کنم کار استقلال هم سخت باشد و نباید این تیم را برنده بازی دانست. ضمن اینکه تیم‌های قطری هزینه‌ زیادی در نقل و انتقالات انجام می‌دهند و احتمالا با تیم کاملتری به این بازی خواهند آمد.

مربی سابق ذوب‌آهن در ادامه گفت: مشکل اساسی پرسپولیس بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش است و به این معنی است که این تیم نمی‌تواند از لحاظ نفری خودش را تقویت کند. نقطه قوتش هم شناخت خوب برانکو روی تیم در طول دوران حضورش در پرسپولیس است و این ثبات می‌تواند به آنها کمک کند.

الهویی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری دربی در این مرحله قرعه بهتری برای نمایندگان ما بود یا نه، گفت: تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان آسیا یک فستیوال بزرگ برای کسب تجربه است و باید فراتر از اینکه صرفاً پیروز شویم و راهی مرحله بعد شویم به آن نگاه کنیم. ممکن است یک تیم موفق شود و ممکن است این اتفاق نیافتد ولی حضور در این بازی‌ها و هر بازی یک تجربه خوب است که به تیم اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز