خبرگزاری کار ایران

بازیکنان ایران توانایی اجرای تفکراتم را دارند

ویلموتس: باید روی استراتژی فوتبال هجومی تمرکز کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۱۴

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست هم اندیشی مربیان تیم های ملی بر ضرورت توجه به بازیکنان جوان همچنین اجرای سبک فوتبال تهاجمی در تیم های ملی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مارک ویلموتس ضمن قدردانی از حاضران در این جلسه اظهار داشت: در ابتدا از همه دوستان تشکر می کنم. موارد زیادی در جلسه مطرح شد و از تمامی مربیان باید تشکر کنم که موضوعات مختلفی را بیان کردند. مدت کوتاهی است که به ایران آمده ام و در حال تجزیه و‌تحلیل هستم. به خاطر اطلاعاتی که در اختیار من گذاشتید متشکرم.

وی همچنین افزود: کار ما این است که به صورت روش‌مند جلو برویم. مطمنا پایه این کار باشگاه ها هستند چراکه آنها بازیکنان را انتخاب و تربیت می کنند. در مرحله بعدی ما بهترین ها را از بین آنها انتخاب می کنیم. پس از آن نگرش و فلسفه مربی و فدراسیون مطرح می شود. من یک مربی هستم که جوانان را بسیار دوست دارم و علاقمند هستم آنها را به کار بگیرم. برای همین در بلژیک با جوان ترین هسته ممکن در جام جهانی برزیل حاضر شدیم. این ریسکی بود که من انجام دادم اما بعدا در پیش برد کار به ما کمک کرد. مهم است که تیم های جوان در تورنمنت های مختلف شرکت کنند. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مرحله بعد فلسفه بازی است. گروه ۱۴ و ۱۶ در یک‌ دسته تعریف می شوند و گروه ۱۹ و ۲۰ سال به تیم من نزدیک تر هستند. درباره فلسفه بازی برخی مربیان در جهان معتقدند باید بازی کرد تا گل نخورد و برخی معتقدند باید بازی کرد تا گل زد. برای من دفاع کردن صرف کافی نیست و می‌خواهم بازیکنانم حمله کنند و موقعیت ایجاد کنند. خود من و همینطور هاشمیان مهاجم بودیم و مهاجم باید در حمله باشد. البته بازیکنان هم مسئولیت خودشان را دارند. وقتی استراتژی را در نظر می‌گیریم باید همه روی آن متمرکز شوند یعنی وقتی قرار است تهاجمی بازی کنیم همه باید از نظر ذهنی روی این مسئله و استراتژی فوتبال هجومی تمرکز داشته باشند هم از نظر شخصیتی و حتی تفکر خود فدراسیون.

وی همچنین اضافه کرد: فلسفه بازی من این است که همین بازی تهاجمی که در پیش گرفتیم ادامه پیدا کند چون مهاجمی که نتواند نقش خودش را ایفا کند از نظرم در بازی‌ها خواهد مرد. وظیفه اصلی سرمربیان تشخیص هسته اصلی بازی و تشخیص نقاط ضعف و قوت بازی است و بنا بر موقعیت های مختلف تغییراتی را نیز خواهیم داد، چون هدف نهایی رسیدن به پیروزی است. قبل از اینکه به ایران بیایم مشغول مطالعه تیم ایران و بازیکنانش بودم که مشخص شد در این زمینه بسیار غنی هستند و توانایی اجرای تفکراتم را دارند.

ویلموتس گفت: در پایان از همه مربیان تشکر می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم اگر تمایل داشته باشید من این آمادگی را دارم که نشست هایی داشته باشیم تا وقتی بازیکنی از رده‌ای به رده بالاتر می‌رود از صفر شروع نکند. بازهم از توجه شما ممنونم و‌ امیدوارم جلسات ما باهم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز