خبرگزاری کار ایران

ایران بیستمی فیفا را از دست می‌دهد؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۷۰

به نظر می‌رسد در رنکینگ جدید فیفا ایران رتبه خوب بیستم را از دست بدهد و این به خاطر نتایج خوبی است که دیگر تیم‌ها در روزهای اخیر به دست آورده‌اند.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر ایران با 1518 امتیاز در رده بیستم جهان و اول آسیا قراردارد اما این موقعیت از سوی خیلی از تیم‌ها در حال تهدید است و شاید موجب شود که در تازه ترین رده بندی جایگاه بیستم خود را از دست بدهد.

یکی از تیم هایی که احتمال می‌رود از ایران پیشی بگیرد آمریکا است که سه پیروزی متوالی در جام طلایی داشته است. آمریکا هم اکنون 1495 امتیاز دارد و تیم سی ام بشمار می‌رود. جام ملت‌های آفریقای جنوبی هم در جریان است و نتایج این بازی‌ها به طور حتم تازه ترین جدول رده بندی بازی‌ها را دستخوش تغییر خواهد کرد. سنگال و تونس اگر به نیمه نهایی برسند به رده‌های بالاتر جدول صعود خواهند کرد و عبور آن‌ها از تیم ایران محتمل است.

سنگال با 1515 امتیاز و تونس با 1501 امتیاز تیم‌های 22 و 25 رنکینگ بشمار می‌روند. مراکش و نیجریه هم در صورت حضور در بازی پایانی جام ملت‌های آفریقای جنوبی این شانس را دارند که حضور در جمع بیست تیم بالای جدول را تجربه کنند.

تیم ملی فوتبال ایران که فروردین ماه امسال روزهای فیفا را از دست داده بود بعد از روی کار آمدن مارک ویلموتس دو بازی دوستانه در برابر سوریه و کره‌جنوبی انجام داد که در برابر سوریه به یک پیروزی خوب دست یافت و کره‌جنوبی را هم در سئول متوقف کرد. این نتایج باعث صعود تیم ملی فوتبال ایران به رده بیستم جهان شد.

البته ایران در گذشته مقام بهتری را هم در جدول رده بندی فیفا تجربه کرده بود. حضور در رتبه پانزدهم جدول. البته ایران هم به زودی درگیر بازی‌های مقدماتی جام جهانی و هم چنین بازی‌های دوستانه در ماه‌های شهریور، مهر و آبان خواهد شد و این نتایج اگر به سود ایران رقم بخورد تیم مارک ویلموتس هم چنان از موقعیت خوبی در جدول رده بندی فیفا برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز