خبرگزاری کار ایران

سلطان رکوردها

پرسپولیس با حفظ سمت، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر هم شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۳۱

سرخپوشان پایتخت با 12 قهرمانی و 9 نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم همه ادوار فوتبال باشگاهی در ایران به حساب می‌آیند

به گزارش ایلنا، سرانجام سرنوشت یکی از فرسایشی‌ترین و فشرده‌ترین فصول تاریخ لیگ برتر هم روشن شد و پرسپولیس که هفته‌ها قهرمانی را به سایر رقبا تعارف می‌کرد توانست در شهر جم، جام را بالای سر ببرد. سرخپوشان که در بازی پایانی فقط نیاز به کسب یک تساوی برابر پارس جنوبی جم داشتند، با تک گل ماریو بودیمیر در آخرین دقایق نیمه اول بازی را بردند؛ گلی که تایید آن شاهکار کمک‌داور بازی بود و شاید سرنوشت لیگ را همین تصمیم درست مشخص کرد. به این ترتیب پرسپولیس سومین قهرمانی متوالی‌اش در رقابتهای لیگ برتر را به دست آورد و با همین کاپ آخر، عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ حرفه‌ای را هم به خودش اختصاص داد.

این عنوان تا پنجشنبه‌شب با 5 قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در اختیار سپاهان بود، اما حالا پرسپولیس با 5 قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی بر صدر پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر تکیه زده است. جامی که در جم بر فراز دست‌های جلال حسینی بالا رفت، همچنین دوازدهمین قهرمانی پرسپولیس در تاریخ مسابقات سراسری در کشور بود که فاصله این تیم را با رقبا بیش از پیش کرد. در حال حاضر سرخپوشان پایتخت با 12 قهرمانی و 9 نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم همه ادوار فوتبال باشگاهی در ایران به حساب می‌آیند و این در حالی است که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آنها یعنی استقلال با 8 قهرمانی و 9 نایب‌قهرمانی فاصله‌ای چشمگیر با قرمزها پیدا کرده است.

بی‌گمان بزرگترین راز بازگشت بهار به پرسپولیس، حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت این تیم بوده است؛ مردی که در لیگ پانزدهم در اوج بدشانسی و صرفا به خاطر تفاضل گل پایین‌تر قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد، اما سه فصل بعدی این عنوان را به دست آورد و هنوز هم انگار سیر نشده. این را می‌شود از مصاحبه بعد از بازی ایوانکوویچ فهمید که گفت: «رقابت دارد سال به سال سخت‌تر می‌شود و لازم است که بیشتر تلاش کنیم.»

پرسپولیس او امسال اگرچه در آسیا نتوانست موفقیت‌های دو فصل گذشته را تکرار کند، اما قهرمان لیگ برتر شد و این شانس را دارد که با قهرمانی در جام حذفی «دبل» کند؛ افتخاری کمیاب در فوتبال ایران که خود پرسپولیس آخرین بار در سال 87 آن را به کف آورده و تکرارش می‌تواند برای هواداران این تیم بسیار شیرین باشد. البته در این مسیر مانع بزرگی به اسم سپاهان پیش روی پرسپولیس قرار دارد؛ تیمی که در نیمه‌نهایی میزبان سرخ‌های تهران است و قطعا عزمش را جزم خواهد کرد تا انتقام قهرمان نشدن در لیگ را از پرسپولیس بگیرد.

قرمزها تا زمان رسیدن به آن بازی که هشتم خرداد برگزار خواهد شد، یک دیدار تشریفاتی با السد قطر در پیش دارند و البته این فرصت خوبی است تا برانکو به نقص‌های تیمش هم بیشتر بیندیشد؛ کاستی‌هایی که مخصوصا در خط حمله نمایانگر بود و باعث شد پرسپولیس بعد از سه فصل پیاپی، هم عنوان بهترین خط حمله و هم عنوان بهترین گلزن مسابقات را به رقبا تحویل بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز