خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل باشگاه داماش گیلانیان:

حتما به AFC شکایت می‌کنیم / تیمداری داماش برای فصل بعد در حد یک درصد است / حق‌مان را یک میکرو انسان خورد!

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۸۵

محمد مهدی الطافی، مدیرعامل باشگاه داماش گیلانیان درخصوص بازی جنجالی روز گذشته برابر نیروی زمینی تهران اظهار نظر کرد.

محمد مهدی الطافی، مدیرعامل باشگاه داماش گیلانیان در گفت و گو با ایلنا، درخصوص بازی روز گذشته دور برگشت مرحله پلی آف لیگ دسته دوم مقابل نیروی زمینی اظهار داشت: نمی‌توان در این باره گفت که متاسفانه به لیگ یک صعود نکردیم چون من همیشه معتقد بودم که چنین مسائلی خطای انسانی است اما به عینه دیدم که خطای انسانی 5 یا 6 مرتبه تکرار نمی‌‌شود. یک گل صد در صد صحیح، دو آفساید کاملا اشتباه و همچنین اخراج نشدن بازیکن حریف که عمدی توپ را با دست لمس کرد و موقعیت تک به تک را از ما گرفت.

او ادامه داد: با چنین حق خوری‌هایی واقعا احمقانه است که بخواهیم برای تیمداری خصوصی انگیزه داشته باشیم. یک نفر تمام توان و زندگی خود را بگذارد که در آخر چه بشود؟ واقعا جای تعجب است که تمام سرمایه یک فرد طی یک فصل با تصمیم یک آدم کوچک که در حد میکرو هم نیست می‌تواند به باد برود.

الطافی درباره اظهارات داوود رفعتی گفت:‌ آقای رئیس دپارتمان می‌فرمایند که یک اشتباه بود ولی به هر حال بازی دو بر دو تمام می‌شد. کدام تیم احمقی وقتی دو بر صفر در خانه خودش جلو باشد جلو می‌کشد که روی ضدحمله گل بخورد؟ این را دیگر حتی یک بچه 10 ساله می‌داند. ما وقتی نتیجه یک بر یک شد حمله کردیم و به تعداد مهاجمان اضافه کردیم تا به گل برتری برسیم. تیم حریف خیلی وقتی کشی کرد و مدام تصمیم به گرفتن نبض بازی داشت.

مدیرعامل داماش افزود: از دیشب هر چه فکر می‌کنم به این نتیجه میرسم که عمدی در کار بوده است. گلی که در نیمه اول به نیروی زمینی زدیم را حتی کودکی که ابتدایی‌ترین قوانین فوتبال را می‌داند، می‌گوید که سالم بود. خیلی حماقت نیاز داشت که در آن صحنه اشتباه شود. واقعا نمی‌دانم که باید چه بگویم.

الطافی در این خصوص که همین تصمیم گیری سبب شد تا در پایان مسابقه طرفداران عصبانی شوند و منجر به درگیری شود، گفت: این طبیعی است، هیچ کس نمیتوانست خودش را کنترل کند. تیم محبوب شما وقتی اینگونه اتفاقی را شاهد باشد شما چه واکنشی خواهید داشت؟ تعمدی که در کار بود هواداران را از کوره خارج کرد. برای اولین بار یک تیم که در رده سوم فوتبال کشور است 15 هزار هوادار از نزدیک بازی آن را تماشا کردند که بی سابقه بود.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها داماش من فکر میکنم که یکسری تیم‌ها نباید در مسابقات شرکت کنند، ببینید در این مدت ملوان و سپیدرود چه وضعیتی دارند. اگر ما را نمیخواهند خیلی واضح بگویند که آقا تیمداری نکن. همه میدانند که یک تیمداری در فوتبال آن هم به صورت خصوصی چه هزینه‌ای دارد. رفت و آمدهای بیشتری داریم و هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به تیم‌های لیگ برتری داریم. خب این هزینه‌ها را کنیم و در آخر چه؟ واقعا از شب گذشته فکرم نسبت به ورزش و فوتبال تغییر کرد.

مدیرعامل داماش درباره کناره گیری از جام حذفی گفت: بعید است شرکت کنیم، با شرایط فعلی دیگر فایده ندارد که وقت تلف کنیم. هیچ فایده‌ای ندارد. در شهر خودمان اینگونه سرمان را بریدند و شما ببینید که باید حدود 80 90 میلیون تومان هزینه کنیم و شرکت هم کنیم وقتی قهرمان شویم اینگونه میخواهیم به لیگ قهرمانان آسیا برویم؟ جام حذفی برای ما انگیزه خوبی بود تا مسابقات لیگ را دنبال کنیم اما حالا دیگر بی تاثیر است.

وی در این باره که آیا تصمیم دارند به مراجع قانونی برای مسابقه امروز پرونده‌ای تشکیل بدهند گفت: ما حتما پیگیری می‌کنیم در فدراسیون ایران نشد در AFC پیگیری می‌کنیم. ما فیلم این صحنه‌ها را داریم و هر آدم سالم و عاقلی این صحنه ها را ببیند از حجم حماقت گریه‌اش می‌‌گیرد. ما نخواستیم اصلا حق مان را بدهید حداقل به ضرر ما اعلام نمیکردید. داور به شکلی برخورد می‌کرد که انگار همگی دزد و جانی هستند. نحوه برخورد داور چهارم خیلی تعجب برانگیز بود مگر ما قوم مغول یا اسرائیلی هستیم که چنین برخورد و ظلمی را نسبت به ما نشان دادند. این  رفتار دور از انسانیت، اخلاق و شرافت بود. مردانگی و مروت را زیر پا گذاشتند؛ کجای این ورزش این شکلی سالم است.

الطافی در این باره که قرارداد بازیکنان و کادرفنی این تیم پرداخت شده است یا خیر گفت: بله ما همه طور تلاشی داشتیم که آنها نهایت انگیزه را داشته باشند. کادرفنی و سرمربی ما مقدار کمی از قراردادشان را دریافت نکرده‌اند که منتظر بودیم تا با پاداش صعود به آنها بپردازیم که متاسفانه اینگونه شد. هیچ یک از اعضای تیم دیروز در حالت عادی نبودند و خیلی مدیریت کردیم که زندگی آنها با خشم به یکباره تغییر نکند.

وی در این باره که مسئولان این تیم تصمیم دارند در فصل بعدی تیمداری کنند یا خیر گفت:‌ بعید به نظر می‌آید. با این شرایط ما سه سال است که این کار را انجام می‌دهیم و هر فصل هم در کورس بودیم که به قهرمانی فکر می‌کردیم اما نتیجه نگرفتیم و فکر نمی‌کنم که آن علاقه مندی دیگر وجود داشته باشد. به هر حال هدف از سرمایه گذاری کسب نتیجه و درآمدزایی است که برای ما اینطور نبوده است. تیمداری ما در فصل آینده اینگونه بگویم که در حد یک یا دو درصد است.

وی در پایان گفت: برای ورزش ایران خیلی متاسفم. گیلان با این پتانسیل که در فوتبال و ورزش داشته است اما به این راحتی پس زده می‌شود. برای اینگونه برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها با آینده یک تیم درگیر می‌شود متاسفم. قابل پذیرفتن نیست که یک فدراسیون پنج ستاره چنین داوری را انتخاب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز