خبرگزاری کار ایران

گزارش خواندنی از بازی سرنوشت ساز لیگ دسته دوم

اینجا اروپا نیست رشت است؛ یو نوِر واک الون آبرار!

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۹۹۸

تحمل یک فصل فراز و نشیب از سمت تیم داماش در نهایت به رویارویی با نیروی زمینی تهران در بازی پلی آف لیگ دسته اول ختم شد؛ جایی که طرفداران آن همانند همیشه منتظر حمایت از تیم‌شان هستند و رویای بازگشت لاجوردی‌پوشان به سطح اول فوتبال را در سر دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسابقات فصل 98-97 لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور از اواسط شهریورماه گذشته با حضور 26 تیم در قالب دو گروه 13 تیمی آغاز شد و نزدیک به دو هفته گذشته شرایط تیم‌های سقوط کننده و صعود کننده برای پایان پرونده این دوره از مسابقات مشخص شد.

از گروه یک تیم خوشه طلایی ساوه صعودش به لیگ دسته اول را قطعی کرد و همچنین ایرانجوان بوشهر و مس نوین کرمان هم به دسته سوم سقوط کردند؛ در گروه دو نیز تیم آرمان گهر سیرجان راهی لیگ یک شد و تیم‌های شهدای بابلسر و مس شهر بابک به دسته پایین‌تر راه یافتند.

با توجه به قوانین و سهمیه مسابقات طبق آنچه در برنامه سازمان لیگ موجود است، هر ساله سه تیم جواز حضور در لیگ دسته اول(لیگ آزادگان) را کسب می‌کنند و با قطعی شدن حضور خوشه طلایی و آرمان گهر، تیم‌های دوم از گروه یک و دو با یکدیگر رقابت می‌کنند تا سرنوشت سومین سهمیه مشخص شود.

تیم‌های داماش گیلانیان و نیروی زمینی تهران که دو باشگاه نام آشنا در سطح فوتبال ایران هستند در این مرحله سرنوشت ساز با یکدیگر رو به رو شده‌اند؛ بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل در تهران به پایان رسید و همه نگاه‌ها برای معرفی تیمی که جواز صعود را به دست می‌آورد متوجه بازی امروز در رشت است.

داماش نماینده سربلند گیلان

استان گیلان سه نماینده در رقابت‌های لیگ دسته دوم داشت که تیم‌های داماش و چوکا تالش در گروه اول و تیم شهرداری فومن در گروه دوم این مسابقات حضور داشتند که در نهایت داماش موفق به کسب رتبه دوم شد و به مرحله پلی آف راه یافت، تیم های چوکا تالش و شهرداری فومن نیز سهمیه خود را در لیگ حفظ کردند.

اینجا اروپا نیست رشت است؛ یو نوِر واک الون آبرار!

رشت آماده میزبانی بزرگ

با توجه به وضعیت نامشخصی که از ورزشگاه عضدی دارد، با تایید مسئولان برگزاری مسابقه مقرر شده داماش در ورزشگاه سردار جنگل که مقداری از مرکز شهر دور است میزبان بازی حساس و بزرگ برابر رقیب تهرانی خود باشد. سردار جنگل همانطور که علاقه مندان به فوتبال اطلاع دارند طی فصل جاری و فصل گذشته شاهد مسابقات خانگی سپیدرود رشت بوده و از چمن مصنوعی برخوردار است.

"آبرار حمایت"

معروف‌ترین جمله از اعلامیه‌هایی که طرفداران متعصب داماش طی هفته گذشته به صورت خودجوش و با هزینه شخصی در سطح استان و به ویژه شهر رشت پخش کرده‌اند "آبرار حمایت" بوده که معنی توجه و تشویق همه جانبه تمام مردم شهر باران‌های نقره‌ای برای وقوع اتفاق شیرین آنهاست. در بازی رفت که با تساوی به پایان رسید حدود هزار تیفوسی با حضور در وزشگاه غدیر تهران مانع از دلسردی بازیکنانشان شدند. اگر شعاری که طرفداران لیورپول هنوز پس از سه دهه قهرمان نشدن در لیگ برتر انگلیس را برای خود زمزمه می‌کنند، برای سایر تیم‌ها در حد شعار باقی بماند، برای داماشی‌ها به این صورت نبوده چرا که حامیان داماش نشان داده‌اند این تیم را هرگز تنها نمی‌گذارند. دوست داران داماش و ملوان بندرانزلی در مسابقه چند هفته پیش مقابل تراکتورسازی حمایت خود از سپیدرود را نشان دادند و فرهنگ هواداری مردم خونگرم این دیار قطعا جو پرشوری را برای این بازی رقم خواهد زد.

اینجا اروپا نیست رشت است؛ یو نوِر واک الون آبرار!

آشنایی با تیم داوری بازی سرنوشت ساز

در روزهایی که بازار اعتراض به تصمیمات داوری و البته شایعات تبانی بین بازیکنان داغ است، ناظران فدراسیون فوتبال این مسابقه را فراموش نکرده‌اند. از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال تیم داوری قضاوت کننده بازی امروز با حضور داور وسط: سیدوحید کاظمی - کمک داور اول: تورج عیوض محمدی - کمک داور دوم : محمدعلی پورمتقی و داور چهارم: سیدعلی اصغر مومنی تشکیل می‌شود و نکته جالب توجه غیبت کمک داوران اضافی است که در مسابقات نیم فصل دوم لیگ برتر حضور داشته‌اند. همچنین رحیم رحیمی مقدم هم ناظر داوری این بازی است.

دو اتفاق مهم برای داماش مقابل نیروی زمینی

با اعلام صدا و سیمای مرکز استان گیلان دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ دسته دوم مابین دو تیم داماش گیلان و نیروی زمینی تهران عصر امروز به صورت زنده از شبکه استانی گیلان پخش خواهد شد و همچنین با اعلام باشگاه داماش، تماشای دیدار دور برگشت مرحله پلی آف برای عموم هواداران رایگان خواهد بود.

اینجا اروپا نیست رشت است؛ یو نوِر واک الون آبرار!

*نیروی زمینی حریف آسانی نیست

تیم تحت هدایت امیدرضا روانخواه با 43 امتیاز در رتبه دوم گروه دو قرار گرفت و تنها با یک امتیاز کمتر از آرمان گهر نتوانست به سهمیه مستقیم دست پیدا کند. شاگردان بازیکن اسبق آبی‌های تهرانی در 24 مسابقه به 12 برد، 7 تساوی و 5 شکست دست یافتند که بعد از پاس همدان با 3 شکست، کمترین شکست را داشتند. خط حمله نیروی زمین خطرناک نشان داده و تیمی که طی چهار فصل اخیر از لیگ دسته اول دور مانده در تمامی مسابقات 40 گل زده در کارنامه دارد. نیرو زمینی از 39 سال پیش تاسیس شده و طبق آماری طی 20 فصل اخیر 9 فصل در لیگ دسته دوم شرکت کرده و مابقی را در لیگ دسته اول حضور داشته؛ آنها در لیگ دسته اول بهترین نتیجه را با دستیابی به رتبه سوم تجربه کرده‌اند و در لیگ دو هم چند مرتبه رتبه دوم را تجربه کرده‌اند.

سرمربی باانگیزه: نقطه قوت داماش

سیامک فراهانی 40 ساله که آشنایی مناسبی با سبک فوتبال گیلان دارد از ابتدای فصل به عنوان سرمربی ابرهای طوفانی انتخاب شد. او که از همین داماش(استقلال رشت سابق) دوران فوتبال خود را آغاز کرده بود در طول دوران حرفه‌ای دو مرتبه برای پگاه بازی کرد و در عرصه سرمربیگری هم چهار فصل عضو کادرفنی سپیدرود بود و دو فصل قبل هم به عنوان دستیار در داماش حضور داشت. آمار درخشان این سرمربی اندیمشکی تنها در لیگ دسته دوم نبوده و او موفق شده با پشت سر گذاشتن چوکا تالش، مقاومت تهران، ماشین سازی تبریز و در نهایت سایپا تهران به مرحله فینال جام حذفی راه پیدا کند که در نوع خودش بی سابقه است.

اینجا اروپا نیست رشت است؛ یو نوِر واک الون آبرار!

روز ویژه سردار جنگل

روز دوازدهم اردیبهشت دو سال پیش بود که سپیدرود موفق شد با شکست نساجی مازندران البته در ورزشگاه عضدی لیگ برتری شود و روز فراموش نشدنی را برای مردم این شهر رقم بزند. حالا بعد از دو سال که این روزها که ماندگاری این تیم ریشه دار سرخپوش در لیگ برتر با اما و اگر رو به رو شده است، صعود تیم داماش می‌تواند موج بزرگی از شادی و نشاط را برای مردم فوتبال دوست این استان به ارمغان بیاورد. هواداران پرشور داماش که لقب تیفوسی‌ها را برازنده خود می‌دانند به این نکته مهم توجه دارند که در همین ورزشگاه سردار جنگل موفق به کنار گذاشتن سایپا تحت هدایت علی دایی شده‌اند و در ورزشگاهی که سیطره آنهاست، هیچ چیز غیرممکن نیست.

در انتظار اتفاق مهم برای سیم خاردار

محمد مختاری، مدافع 35 ساله تیم داماش است که اگرچه زادگاه او از شهسوار بوده اما خودش را عضوی از خانواده داماش می‌داند. این بازیکن که یازدهمین سال حضورش در جمع بازیکنان داماش را تجربه می‌کند به مدت دوفصل با حضور در مس کرمان از این تیم دور بود و در فصل اخیر یکی از بازیکنان موثر تیمش بود. مختاری از زمان لیگ برتری بودن داماش در این تیم حضور داشته زمانی از آن جدا و با تغییر مدیریت این تیم ریشه دار مجددا پیراهن لاجوردی پوشان را برتن کرده است. شنیده می‌شد او در صورتی که داماش به لیگ دسته اول صعود کند تصمیم به خداحافظی از دنیای حرفه‌ای خواهد گرفت و شاید در حضور پرشور هواداران حاضر به انجام چنین کاری شود؛ نتیجه مسابقه تاثیر مستقیمی در تصمیم بازیکن باتعصب داماش خواهد داشت.

اینجا اروپا نیست رشت است؛ یو نوِر واک الون آبرار!

***

90 دقیقه، 120 دقیقه یا شاید هم ضربات پنالتی تکلیف سومین تیم صعود کننده به لیگ دسته اول را مشخص کند اما مطمئنا این بازی به هیچ وجه خالی از شور و هیجان نخواهد بود. امید است تماشاگران حاضر در ورزشگاه جو ناسالمی را پدید نیاورند و بازی فوتبال با همان قوانین و قائده خود دنبال شود تا پرونده لیگ دسته دوم در سال 98 به خوبی به پایان برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز