خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس – نفت آبادان؛ آخرین راند جنگ برانکو با جنوبی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۸۱

دیدار با صنعت‌نفت آبادان، راندِ آخرِ حضور پرسپولیس در چهارگانه تقابل با خوزستانی‌های لیگ برتر است و مهم‌تر اینکه قرمزها بعد از این بازی مقطع اول 5 هفته‌ای نیم‌فصل دوم را تمام خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در نیم‌فصل اول در تقابل با تیم‌های خوزستانی یک برد (فولاد) و سه تساوی پیاپی به دست آورد و از این چهار بازی، 6 امتیاز گرفت. حال آنکه سه تقابل اخیر با همان تیم‌ها در نیم‌فصل دوم 4 امتیاز برای آنها داشته و باید ببینیم مقابل آبادانی‌ها چه خواهند کرد.

پرسپولیس در نیم‌فصل نخست از 5 بازی ابتدایی دو برد و سه مساوی به دست آورد که حاصلش 9 امتیاز بود. در واقع این تیم در نیم‌فصل اول با اینکه طی این 5 هفته شکستی نداشت، به میانگین دو امتیاز از هر بازی نرسید اما حالا این شانس را دارد که با شکست دادن صنعت‌نفت آبادان در خانه، به این مهم دست یابد. قرمزها از چهار بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم 7 امتیاز گرفته‌اند و با وجود یک باخت در این مقطع زمانی، در صورت پیروزی بر حریف آبادانی می‌توانند به میانگین دو امتیاز از هر بازی که برای قهرمانی کافی است، برسند.

این همان موضوعی است که اهمیت بازی پنجشنبه را دو چندان خواهد کرد و البته پرسپولیسی‌ها می‌توانند امتیازهای از دست رفته در سه دیدار قبلی‌شان با خوزستانی‌ها را جبران کنند.

تا پیش از این، پرسپولیس و صنعت‌نفت آبادان 15 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این 15 بازی 10 برد سهم پرسپولیس بوده است، 3 بازی دو تیم به تساوی رسیده و 2 بار هم صنعت‌نفت موفق شده از سد پرسپولیس بگذرد. پرسپولیسی‌ها در این 15 بازی 23 گل زده‌اند که به طور میانگین می‌شود 53/1 گل زده در هر بازی. نفتی‌ها هم 11 گل زده‌اند؛ میانگین 73/0 گل زده در هر بازی.

برانکو ایوانکوویچ 5 بار در لیگ برتر مقابل صنعت‌نفت آبادان قرار گرفته که در این 5 بازی، 3 برد سهم پرسپولیسی‌ها بوده، یک بار صنعت‌نفت به پیروزی رسیده و یک بازی هم برنده‌ای نداشته است. زردپوشان آبادانی بعد از اینکه فصل گذشته پرسپولیس را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و در ورزشگاه آزادی حذف کردند، روز پنجشنبه برای نخستین‌بار در این ورزشگاه به مصاف پرسپولیس می‌روند و شاگردان برانکو ایوانکوویچ به دنبال گرفتن انتقام آن بازی از رقیب خود هستند.

البته همه خاطره‌های پرسپولیس از تیم آبادانی به این تلخی نیست. این تیم دو بار در لیگ برتر نخستین بازی فصل خود را در آبادان مقابل صنعت‌نفت برگزار کرده‌ و در هر دو بازی موفق شده میزبان خود را از پیش‌رو بردارد و لیگ را با یک پیروزی خارج از خانه شروع کند. نخستین پیروزی پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در هفته اول، به لیگ هفتم برمی‌گردد که در آن بازی شاگردان افشین قطبی موفق شدند 3 بر 2 از سد تیم ابراهیم قاسمپور در آبادان بگذرند.

در لیگ دوازدهم هم پرسپولیسی‌ها با هدایت مانوئل ژوزه، هفته اول در آبادان با صنعت‌نفت بازی کردند و آن بازی را با گل دقیقه 89 جواد کاظمیان بردند. یادآوری تنها هت‌تریک صنعت‌نفت مقابل پرسپولیس هم شاید نابه‌جا نباشد. قرمزها در هفته بیست و دوم لیگ یازدهم با نتیجه 4 بر 2 به صنعت‌نفت باختند. ستاره‌ آن بازی فونیکه‌سی، مهاجم اهل مالی تیم آبادانی بود که در 32 دقیقه هت‌تریک کرد و پاس گل چهارم صنعت‌نفت را هم داد تا دومین بازیکنی باشد که مقابل پرسپولیس در لیگ برتر هت‌تریک می‌کند. قبل از او عرفان اولروم مهاجم نیجریه‌ای ابومسلم سه گل به پرسپولیس زده بود و در همان فصل و بعد از هت‌تریک فونیکه‌سی، بهادر عبدی از راه‌آهن موفق شد مقابل پرسپولیس هت‌تریک کند.

حالا پرسپولیس و صنعت‌نفت دوباره به هم رسیده‌اند که البته تیم برانکو بیشتر به سه امتیاز این بازی محتاج است. سه امتیازی که پرسپولیس را موقتا به صدر جدول می‌رساند و مهم‌تر اینکه قرمزها را در کورس قهرمانی در نزدیک‌ترین فاصله به سپاهان و پدیده نگه می‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز