خبرگزاری کار ایران

جدیدترین گزینه هدایت تیم ملی ایران؛

مردی از شهر بوکست‌هوده آلمان/ الکس نوری جایگزین کی‌روش می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۷۸۶

سرمربی جوان تیم اینگول اشتات آلمان از جدیدترین گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی ایران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پس از عدم موفقیت تیم ملی ایران در راهیابی به دیدار فینال جام ملت‌های آسیا و شکست مقابل ژاپن در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران اعلام کرد به پایان راه خود با ایران رسیده و تیم ملی را ترک خواهد کرد. همین گونه نیز شد و کی‌روش از تیم ملی ایران جدا شد و آن طور که در اخبار عنوان شده به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کلمبیا معرفی خواهد شد.

پس از قطعی شدن جدایی کی‌روش نام‌های بزرگی برای هدایت تیم ملی ایران به گوش رسید و گزینه‌هایی برای تصدی‌ این سمت مطرح شدند که نام و آوازه‌شان بر هیچکس پوشیده نیست و جذب کردن این قبیل مربیان برای تیم ملی ایران کار فوق‌العاده سختی است.

مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش از زیدان، مورینیو، کلینزمن، لوران بلان و حتی هروه رنارد به عنوان گزینه‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نام برد و اعلام کرد که یکی از این مربیان به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد. موردی که از همان ابتدا به یک بازی رسانه‌ای تعبیر شد و زیاد جدی گرفته نشد.

پس از این حدث و گمان‌ها سعدالحارثی خبرنگار مطرح و عرب زبان آسیا که اخبار موثق و متفاوتی را منتشر می‌کند از مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با برت فن‌مارویک سرمربی هلندی و سابق تیم‌های ملی عربستان، استرالیا و پیشتر تیم ملی هلند خبر داد و اعلام کرد که طرفین به امضای قراردادی چهارساله نزدیک هستند.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که جدیدترین و شاید یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های مطرح شده الکس نوری سرمربی ایرانی شاغل در آلمان است که گویا مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین وزارت ورزش نظر مساعدی نسبت به او دارند و برای جذب او بی میل نیستند. نوری که پیش از این سابقه حضور در تیم وردربرمن آلمان را در کارنامه دارد تابستان سال گذشته و در بازی ایران و ازبکستان که منجر به صعود ایران به جام‌جهانی هم شد در ورزشگاه آزادی حاضر شد که همان موقع نیز شایعه علاقه فدراسیون فوتبال ایران به او نیز مخابره شد.

مردی از شهر بوکست‌هوده آلمان/ الکس نوری جایگزین کی‌روش می‌شود؟

اکنون و پس از گذشت بیش از یک سال از حضور وی در تهران خبر می‌رسد که وی از شانس بالایی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی برخوردار است و می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی کی‌روش در تیم ملی باشد. 

وی هم‌اکنون سرمربی تیم اینگول‌اشتات در لیگ دسته دوم آلمان است و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اگر قصدهمکاری با وی را داشته باشند باید رضایتنامه او را از باشگاه آلمانی دریافت کنند.

* الکس نوری کیست؟

نوری در تاریخ 20 آگوست 1979 در شهر بوکست‌هوده واقع در شمال آلمان از پدری که اصالتی رشتی دارد و مادری آلمان چشم به جهان گشود. او ازدواج کرده و صاحب دو فرزند با نام‌های مینو و آریان است. او شهروند دو کشور آلمان و ایران به حساب می‌آید.

الکساندر نوری که ملیتی آلمانی دارد، زمانی خود فوتبالیست بود و 14 سال بازی کرد و پست تخصصی‌اش هم هافبک بود. او بازی خود را در سال 1998 زمانی که تیم ملی ایران راهی جام جهانی فرانسه شد با تیم دوم وردبرمن آغاز کرد و در سال 1999 به تیم سیاتل ساندرز آمریکا پیوست. نوری در سال 2001 به آلمان بازگشت و در تیم‌هایی اوسنابروک، هولشتین کیل و اولدنبرگ بازی کرد. او در سال 2011 با پیراهن تیم اولدنبرگ کفش‌هایش را آویخت.

نوری در همان سال 2011 در تیم اولدنبرگ به عنوان دستیار مربی مشغول به کار شد و در سال 2013 هم سمت سرمربیگری این تیم به وی رسید. نوری سپس در سال 2014 به کادرفنی وردبرمن پیوست و به عنوان دستیار سرمربی مشغول به کار شد. الکساندر سپس بین سال‌های 2014 تا 2016 هدایت تیم زیر 23 ساله‌های وردربرمن را بر عهده گرفت و در نهایت در سال 2016 به عنوان سرمربی تیم اصلی وردبرن منصوب شد و فصل جدیدی از دوران حرفه‌ای‌ او رقم خورد.

در تاریخ 18 سپتامبر 2016 بود که السکاندر نوری در پی شکست 4 بر یک وردربرمن برابر بورسیا مونش‌گلادباخ، الکساندر نوری جانشین ویکتوراسکریپنیک شد تا تبدیل به اولین سرمربی ایرانی‌الاصل تاریخ رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان شود.

مردی از شهر بوکست‌هوده آلمان/ الکس نوری جایگزین کی‌روش می‌شود؟

تیمی که وی هدایت آن را بر عهده گرفت، وضعیت خوبی نداشت و در رده‌های پایین جدول خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کرد، اما این مربی 37 ساله با تکفرات خود سبزپوشان برمن را متحول کرد. نوری در 31 بازی از رقابت‌های فصل اخیر که روی نیمکت این تیم بود آمار 13 برد، 6 تساوی و 12 باخت را از خود به جای گذاشت.

عملکرد فوق‌العاده نوری سبب شد تا باشگاه وردربرمن آلمان قرارداد سرمربی جوان خود را به مدت 2 سال تمدید کند. به این ترتیب نوری تا سال 2019 در این تیم آلمانی ماندنی شد.

نوری 37 ساله پس از قبول هدایت وردربرمن در ماه سپتامبر 2016، بهترین نتایج را با این تیم در بوندس‌لیگا پس از تیم‌های بایرن‌مونیخ، لایپزیگ، هوفنهایم و دورتموند گرفت که این خود گویای عملکرد این مربی ایرانی‌الاصل است.

نوری علاقه خاصی به سیستم بازی 1-3-2-4 دارد و با همین سیستم بود که وردبرمن را متحول کرد. او در کنار استفاده از بازیکنان جوان جوانان اعتماد زیادی دارد چون خودش پیش از اینکه هدایت تیم وردربرمن را برعهده بگیرد، سرمربی تیم زیر 23 سال این باشگاه  بود.

سرمربی ایرانی پس از اینکه در فصل دوم مربیگری خود در وردربرمن پنجمین شکست خود را متحمل شد با تصمیم هیئت مدیره این تیم از کار برکنار شد و جای خود را به مارکوس فلدهوف داد. وی پس از استراحتی چند ماهه هدایت تیم اینگول‌اشتات را بر عهده گرفته است.

مردی از شهر بوکست‌هوده آلمان/ الکس نوری جایگزین کی‌روش می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز