خبرگزاری کار ایران

بانوی ملی‌پوش گلف در گفتگو با ایلنا؛

گلف نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و هدفمند است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۰۱۹

ورزش گلف در سالهای اخیر رونق بسیار خوبی پیدا کرده و نشان داده پتانسیلهای بسیار خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد. در بخش بانوان نیز علاقه‌مندان بسیاری به این رشته ورزشی روی آورده‌ و بانوان گلف‌باز نتایج بسیار خوبی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نازنین شهرکی یکی از این بانوان است، دختری که با حمایت‌های پدرش توانسته در این رشته ورزشی بسیار موفق عمل کند و مدال‌های بسیار زیادی نیز به دست آورده است.

شهرکی در گفتگو با ایلنا در ابتدا به کارگاه آموزشی یک روزه‌ای که با حمایت فدراسیون گلف در قم برگزار کرده است اشاره کرد و گفت: این کارگاه برای ارتقای سطح بانوان استان قم با حضور 9 نفر از گلف‌بازان این استان در دو پارت صبح و عصر برگزار شد. هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی تکنیکی، آموزش ضربات کوتاه چیپ و ضربات بلند شات با چوب ایرون و همچنین آموزش نحوه ضربه زدن با چوب وود بود، توضیح مختصری درباره ضربه زدن در زمین خاکی و چمن با استفاده از کلاب‌های مختلف هم به شرکت کنندگان ارائه شد که هر یک از این مسائل در ورزش گلف بسیار حائز اهمیت هستند.

گلف نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و هدفمند است

شهرکی ادامه داد: در این کارگاه توضیحات مهمی هم درباره مدیریت بازی در مسابقات و روانشناسی گلف به شرکت کنندگان ارائه شد که بسیار برای یک گلف باز مهم است و در مسابقات به بازیکنان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر وجود پتانسیل‌های بالا در استان قم گفت: استعدادهای بسیار خوبی در این استان وجود داشتند، مطمئنا برای اثرگذاری و نتیجه گرفتن از این کلاس‌ها بهتر است این دوره‌های آموزشی هدفمند و مستمر باشد. همچنین استان‌های دیگر هم که دارای استعدادهای جوان و پتانسیل‌های خوبی در گلف هستند با برگزاری این کارگاه‌ها می‌توانند در جهت پیشرفت این رشته ورزشی اقدام کنند.

شهرکی افزود: گلف ورزش بسیار باطراوتی است و محیط آرامی دارد، سرسبز است و حتی صدای پرنده‌ها را هم می‌توان شنید و من فکر می‌کنم در این محیط بودن و بازی کردن بسیار لذت‌بخش است.

وی با اشاره به اهمیت اخلاق و احترام در ورزش گلف گفت: در این ورزش شما خودتان داور خود هستید پس اخلاق اهمیت بسیار فوق‌العاده‌ای دارد، گلف شخصیت آدم‌ها را می‌سازد و به شما درس صبوری می‌دهد. در گلف به تمرکز بسیار بالایی نیاز است زیرا عدم تمرکز مساوی عدم موفقت شماست.

گلف نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و هدفمند است

شهرکی افزود: در حال حاضر بسیاری از مدیران به گلف روی آورده‌اند به دلیل اینکه می‌توانند فشارها و استرسهایی که در محیط کار دارند را با بازی گلف به حداقل برسانند و بسیار پرانرژی‌تر به مسائل و موضوعات فکر کنند.

وی با اشاره به فعال بودن گلف در بخش بانوان اظهار داشت: خانم‌ها در این رشته ورزشی پررنگ ظاهر شده‌اند و ما کارنامه بسیار خوبی در حوزه بانوان داریم. بانوان ما در مسابقات بین‌دانشگاهی جهان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند، همچنین مسابقات لیگ بانوان و مسابقات قهرمان کشوری هرساله با حضور پررنگ تمامی استانها در کشور برگزار می‌شود.  مربی من پدرم هستند و جا دارد از ایشان تشکر کنم که هم به من درس ورزش و هم اخلاق و احترام در ورزش دادند و به عنوان پدر و مربی همه این سال‌ها به من کمک بودند. از سالی که ورزش گلف را آغاز کردم همیشه جایگاه اول تا سومی را داشته‌ام و هر چقدر به سال 97 نزدیکتر شده‌ایم مقام‌های اولی بیشتری چه در بخش تیمی و چه انفرادی و چه در مسابقات لیگ و چه در همراهی با تیمهای مختلف به دست آورده‌ام.

وی با اشاره به کسب مقام اول مسابقات بین دانشگاهی جهان در کشور بلژیک گفت: آخرین مقام من امسال قهرمانی در مسابقات قهرمان کشوری بود، همچنین در بخش تیمی هم با تیم تهران در این مسابقات اول شده و در مسابقات لیگ بانوان هم با تیم نوین سرامیک اردبیل موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم.

شهرکی با اشاره به نیاز به ورود بخش خصوص به ورزش گلف گفت: در مورد اسپانسرینگ تیم ملی بانوان ما نیازمند حمایت مالی است، ما برای برگزاری اردوهای خارج از ایران قبل از مسابقات مهم و همچنین بیشتر شدن روند اعزام‌ها به حمایت اسپانسرها نیاز داریم تا بتوانیم خود را بیشتر در مسابقات بین‌المللی محک بزنیم، خودمان را برای مسابقات مهمتری چون بازیهای آسیایی و جهانی آماده کرده و بتوانیم چشم‌انداز خوبی برای حضور در المپیک داشته باشیم.

کاپیتان تیم ملی گلف ایران تاکید کرد: با حضور دکتر عزیزی رییس فدراسیون گلف اتفاق‌های خوبی رقم خورده است، وی برنامه‌های بسیار خوبی برای استعدادهای کشور در بخش آموزش دارند، همچین از دیگر اتفاقات خوبی که در این رشته اتفاق افتاده می توان به مجزا کردن مسابقات رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال اشاره کرد. در نظر گرفتن هدایای نقدی برای نفرات اول تا سوم مسابقات هم باعث انگیزه بیشتر ورزشکاران شده است که همه اینها قدمهای کوچکی برای رسیدن به اهداف بزرگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز