خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

بکارگیری مددکاران برای پیشگیری از خشونت در مدارس مقدور نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۱۴

در حال حاضر تعداد مشاوران در سطوح ابتدایی و راهنمایی کم است / علاقه داریم؛ از تمامی افراد فعال در حوزه مشاوره و خدمات روانشناسی در مدارس استفاده کنیم، اما متاسفانه این کار مقدور نیست.

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش درباره بکارگیری مددکاران در مدارس برای پیشگیری از خشونت گفت: استفاده از مددکاران در مدارس با توجه به میزان بودجه‌ای که در اختیار داریم، مقدور نیست.

ابوالقاسم عیسی مراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر سیاست ما براین است که از مشاوران برای ایجاد توانمندی در دانش‌آموزان، معلمان و مربیان استفاده کنیم و استفاده از مددکاران در مدارس با توجه به میزان بودجه‌ای که در اختیار داریم، مقدور نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به این که تنها در برخی مدارس کشور از مشاور استفاده می‌شود، اهتمام جدی ما در اداره کل حوزه مشاوره این است که بتوانیم در تمامی مدارس از مشاوران متخصص استفاده کنیم و همچنین بتوانیم این نیروها را بهسازی کنیم.

وی ادامه داد: ما علاقه داریم؛ از تمامی افراد فعال در حوزه مشاوره و خدمات روانشناسی در مدارس استفاده کنیم، اما متاسفانه این کار مقدور نیست.

تعداد مشاوران در سطوح ابتدایی و راهنمایی کم است

عیسی مراد با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مشاوران در سطوح ابتدایی و راهنمایی کم است، اظهار کرد: تامین نیرو از حوزه کاری ما خارج است و همچنین تخصیص بودجه در راستای تامین نیرو برعهده مجلس است.

مدیر کل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش درخصوص تفاوت بین مشاور و مددکار و نقشی که مددکاران می توانند در مدارس داشته باشند، افزود: مشاور لفظ عامی است که به کلیه افرادی که می توانند در بهسازی رفتار افراد و اجتماع برای پیشگیری از آسیب کمک کنند، اطلاق می‌شود.

وی با تاکید براینکه مددکاران می‌توانند به صورت موردی کمک کرده و از افراد حمایت‌ بیشتری کنند، تصریح کرد: از آنجایی که حوزه کار مشاور و مددکار به یکدیگر نزدیک است، نماینده این گروه از متخصصان در مدارس می‌تواند در مجموعه‌ای از حوزه‌های مشاوره‌ای به ما کمک کند.

عیسی مراد با اشاره به آزمون مشاوران اظهار کرد: آزمونی را برای آگاهی از سطح توانمندی و آمادگی مشاوران کشور برگزار می‌شود تا از مشاورانی که از توانمندی بیشتری برخوردارند، برای کمک‌رسانی به کسانی که توانایی کمتری دارند، استفاده کنیم. همچنین برای آنان دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش بیان کرد: در حال حاضر از همیاران مشاور استفاده می کنیم؛ به این معنا که به تعدادی از دانش‌آموزان، پرسنل و معلمانی که آمادگی بیشتری دارند، آموزش‌های تخصصی می‌دهیم تا در حوزه مشاوره و در راستای بهبود وضعیت دانش‌آموزان در این حوزه ما را یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز