خبرگزاری کار ایران

پاسخ اسطوره یمن به ادعای کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۴۹

سرمربی تیم ملی در شرایطی از آماده سازی تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها و دیدار اول برابر یمن ابراز نگرانی کرده بود که اسطوره یمنی مدعی شده تیم فعلی نسبت به تیمی که 8 گل از ایران دریافت کرده بود ضعیف تر است!

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران در مرحله گروهی و در نخستین بازی مقابل یمن قرار خواهد گرفت. البته این نخستین بار نیست که سفیدپوشان ایران باید به مصاف یمن بروند. در جام ملت‌های آسیا که به میزبانی ایران برگزار شد، یمن با عبدا... باعامر نیز در گروه ایران حضور داشت که تیم ایران در دومین بازی خود موفق شد با 8 گل یمن جنوبی را شکست دهد و قاطعانه راهی مرحله بعد شود.

عبدا... باعامر 42 سال پس از آن مسابقه در گفت‌ و گو با روزنامه الاتحاد می‌گوید: «در آن تورنمنت بازیکنان باکیفیت و با استعدادی حضور داشتند و در تیم ما هم بازیکن با استعداد دیده می‌شد. یمن در بازی با ایران تحت فشار روانی وحشتناکی از سوی 120 هزار نفر قرار گرفت. شما می‌توانید تصور کنید 120 هزار نفر علیه تیم شما فریاد بزنند، چیزی که در ریاض هم مشاهده نشد. این روند در بازی‌های دیگر نیز تکرار شد.»

او ادامه داد: «یکی از خاطرات خوب من از جام ملت‌های 1976، انتخاب به همراه علی پروین به‌عنوان کاندیدای بهترین بازیکن غرب آسیا بود که باعث افتخار من است.»

 باعامر درباره مقایسه تیم فعلی یمن با تیم سال 1976 نیز گفت: «وضعیت و ظرفیت فوتبال دچار تغییر شده است، سطح فنی تیم 76 بسیار بهتر بود. اکنون آگاهی از ورزش بیشتر شده و امکانات هم بیشتر است. از این بازیکنان باید تقدیر کرد که در شرایط جنگ موفق به صعود به جام ملت‌های آسیا شده‌اند و لبخند را بر لبان هموطنان آورده‌اند.»

شاگردان جان کوشن قبل از رویارویی حساس با ایران در روز هفدهم دی ماه به مصاف تیم ملی سوریه می‌روند تا آخرین محک جدی خود قبل از جنگ با مدعی اول گروه D را مقابل دیگر کشور جنگ زده سال‌های گذشته آسیا یعنی سوریه، پشت سر بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز