خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی بعد از جام ملت‌ها می‌رود؟

کی‌روش - مکزیک؛ لطفا باور نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۴۸۲

علیرغم صحبت‌های هر روزه‌ی رییس فدراسیون ایران مبنی بر عقد قرارداد با کارلوس کی روش همچنان گزینه‌های متعددی برای ادامه دوران مربیگری او مطرح می‌شود.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش؛ باور کنید این اسم همچنان معمای اول فوتبال ایران است. بعد از اعتراض علی کریمی که البته از داوری مسابقه‌اش بعد از باخت به پیکان ناراحت بود، همه به این حرف سرمربی سپیدرود فکر کرده‌اند که اگر کی‌روش با فدراسیون فوتبال توافق کرده پس چرا تاج آن را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند و به یک گفت و گوی تلویزیونی با اخبار ورزشی بسنده کرده است؟ اگر این مساله رسمی است چرا کی‌روش واکنشی نشان نمی‌دهد و حرف‌های تاج را تصدیق نمی‌کند؟ اگر کی‌روش سرمربی قطعی تیم ملی است چرا هیچ خبری از او نیست؟ چرا هیچ کس از زمان انتشار فهرست تیم ملی خبر ندارد؟ به این مساله اضافه کنید ماجرای گزارش رسانه‌های خارجی را که برای کی‌روش یک گزینه دیگر جفت و جور کرده‌اند

هنوز چند روز از ادعای مهدی تاج مبنی بر تمدید قرارداد کی‌روش نگذشته که رسانه‌های معتبر خبری اروپا با انتشار گزارش‌هایی از آینده نامعلوم این مربی پرتغالی خبر دادند. گزارش‌هایی که بر میزان نگرانی‌ها درباره نیمکت رهبری تیم ملی ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا افزوده است.

در شرایطی که همه در انتظار بازگشت کی‌روش به ایران برای آغاز دومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی در راه حضور در جام ملت‌ها هستند رسانه‌های اروپایی از جمله مارکای اسپانیا گزارش‌های متفاوتی پیرامون سرمربی پرتغالی و مذاکرات جدی کارلوس با روسای فدراسیون فوتبال مکزیک منتشر کرد که متن این دو گزارش آن هم در فاصله چند دقیقه نکات ابهام‌آمیز فراوانی داشت.

در گزارش رادیو مارکا آمده اعضای فدراسیون فوتبال مکزیک با مربی فعلی تیم ایران دیداری داشتند و به او پیشنهادی ارائه دادند. در این دیدار مکزیکی‌ها تحت تاثیر توانایی تاکتیکی، دانش فوق‌العاده و تجربه کم‌نظیر کی‌روش قرار گرفتند. مرد پرتغالی دوست دارد برای صعود به جام جهانی 2022 قطر چالش جدیدی را تجربه کند. او گفته می‌خواهم برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کنم و این توانایی در مکزیک وجود دارد.

در گزارش دوم هم به این مساله اشاره شده که کی‌روش یکی از گزینه‌های نشستن روی صندلی مربیگری مکزیک است. این مربی پرتغالی، در کنار تاتا مارتینو، سرمربی سابق بارسا و تیم ملی آرژانتین، یکی از گزینه‌های مورد نظر فدراسیون فوتبال مکزیک است. اخبار حاکی از آن است که روند تمدید قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران با مشکل مواجه شده است. با این حال گفته می‌شود که این سرمربی پرتغالی به صورت شفاهی قول داده تا ژانویه سرمربی ایران در جام ملت‌های آسیا باقی بماند اما بعد از این تورنمنت ادامه کار قطعی نیست چون کی‌روش درخواست‌هایی برای آماده‌سازی داشته که از طرف فدراسیون فراهم نشده و مشخص است که یک توافق شفاهی نمی‌تواند او را از حضور در مکزیک بازدارد. کی‌روش پیش از این پیشنهادهای کره جنوبی، کامرون و تیم‌های دیگر آفریقایی را رد کرده است اما پیشنهاد مکزیک برای این مرد پرتغالی که از سال 2011 هدایت ایران را برعهده دارد، جذاب‌تر است و می‌تواند چالش جدیدی را تجربه کند. انتشار دو گزارش درباره یک مربی ملی در روزنامه‌ای مثل مارکا در فاصله چند دقیقه عجیب است.

بعد از انتشار این دو گزارش فدراسیون فوتبال در واکنش به مطالب مارکا طی اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تمدید شده است. بر این ‌اساس، کی‌روش مطابق اعلام قبلی رییس فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی ایران است و طرفین به تعهدات خود پایبند هستند.»

البته گزارش‌های مارکا هم ابهاماتی دارد که بر اساس این ابهامات می‌شود جدی‌شان نگرفت. مثلا اینکه لحن گزارش‌ها سفارشی به نظر می‌رسد بخصوص که در هر دو گزارش تاکیدی روی عدم حضور کی‌روش در کشورهای خواهانش وجود دارد.

همچنین باید این پرسش را مطرح کرد،  منبعی که در متن این دو گزارش مارکا به آن استناد کرده، چه کسی است؟ آیا فیلیپه مدیررسانه‌ای پرتغالی کی‌روش در تیم ملی ایران است یا خود سرمربی؟ چرا به صورت رسمی مارکا نامی از او در این گزارش‌ها نیاورده است؟

نکته سوم اینکه ماهیت این دو گزارش نشان می‌دهد کی‌روش تا جام ملت‌ها قصد ماندن در ایران را دارد اما در تلاش است تا تمدید قرارداد طولانی مدتی با ایران قبل از حضور در امارات داشته باشد. شاید واقعا پیشنهاد مکزیک جذاب است و او را وسوسه کرده تا بعد از هشت سال ایران را ترک کند. همچنین، اینکه در این دو گزارش به توافق شفاهی کی‌روش با فدراسیون ایران تاکید شده ثابت می‌کند هنوز هیچ قراردادی میان دو طرف روی کاغذ به صورت مکتوب ثبت نشده است. نکته‌ای عجیب که می‌تواند هر لحظه شوک بزرگی به فوتبال ملی ایران وارد کند آن هم برخلاف تمام ادعاهایی که از سوی روسای فدراسیون فوتبال در راه تمدید قرارداد کی‌روش مطرح شده است.

از سوی دیگر لازم به ذکر این نکته است که بحث مذاکره و عقد قرارداد کی‌روش با کشورهای دیگر به مرور زمان تاثیر خود را در بین افکار فوتبالی ایران از دست داده و کسی آن را جدی نمی‌گیرد اما شاید این بار تمامی خبرهایی که پیرامون جدایی کی‌روش به گوش می‌رسد واقعا جدی باشد.

جالب اینجاست که خبرگزاری آلمان در خبری به بحث حضور لوییس فان‌خال در فوتبال ایران ورود کرده و نوشته است: «به نظر می‌رسد او به تیم تراکتورسازی تبریز خواهد رفت که به پاری‌سن‌ژرمن ایران معروف است و ثروتمندترین تیم ایرانی است.» این خبرگزاری از طرفی نوشته ممکن است فان‌خال راهی تیم ملی ایران شده و جانشین کارلوس کی‌روش شود که قراردادش در ماه فوریه به پایان می‌رسد.

شایعات مختلف درباره کی‌روش در حالی مطرح می‌شود که عصر دیروز خبر بازدید او از کمپ‌های امارات، میزبان جام ملت‌های آسیا منتشر شد و این نشان می‌دهد که او در این مسابقات سرمربی تیم ملی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز