خبرگزاری کار ایران

با قربانیان کارلوس کی‌روش و نتایج عجیبش (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۱۲

تیم ملی ایران در اولین بازی تدارکاتی خود در مسیر آماده‌سازی جام ملت‌های 2019 آسیا توانست تیم ملی ازبکستان را در تاشکند با یک گل شکست دهد؛ نتیجه‌ای که به جرات می‌توان گفت کی‌روش در آن تخصص دارد.

به گزارش ایلنا، کی‌روش استاد بردهای یک-صفر است و اثبات این ادعا کار چندان سختی نیست. مقابل همین ازبکستان با احتساب بازی روز سه‌شنبه تیم ملی با هدایت کی‌روش ۶ بار به پیروزی رسیده که ۵ برد آن با نتیجه یک-صفر بوده! مقابل کره جنوبی رقیب دیرینه فوتبال ایران هم کی‌روش آمار مشابهی دارد. ایران با هدایت کی‌روش ۵ بار مقابل کره جنوبی قرار گرفته که حاصل آن ۴ برد و یک تساوی بوده و جالب است بدانید هر ۴ برد با نتیجه مشابه یک-صفر رقم خورده است و اتفاقا تنها برد ایران در جام جهانی هم با همین نتیجه و مقابل مراکش رقم خورد.

در مجموع برد مقابل ازبکستان پنجاه‌ویکمین برد کی‌روش با تیم ملی ایران بود. تا پیش از بازی آخر مقابل ازبکستان تیم ملی کشورمان در 19 بازی با هدایت کی‌روش با یک گل پیروزی خود را رقم زده بود و برد سه‌شنبه شب در تاشکند بیستمین برد یک گله یا بهتر است بگوییم برد کی‌روشی تیم ملی فوتبال ایران بود.

 قربانیان بردهای کی‌روشی

نخستین بازی رسمی کی‌روش با تیم ایران، بازی دوستانه‌ای برابر ماداگاسکار بود که ۲۶ تیر ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و ایران یک - صفر پیروز شد تا سریال بردهای یک گله سرمربی پرتغالی در همان شروع کارش کلید بخورد. تیم‌های ازبکستان (5بار)، کره جنوبی (4بار)، قطر (3بار) و ماداگاسکار، مالدیو، عراق، امارات، چین، ونزوئلا، لتونی و مراکش هر کدام یک بار باخت مقابل ایران با یک گل را تجربه کرده‌اند و در دام کی‌روش افتاده‌اند.

 اولین و آخرین گل

ایران در اولین و آخرین بازی خود با هدایت کی‌روش به بردهای مشابه یک-صفر دست یافته است. سیدجلال حسینی زننده اولین گل پیروزی‌بخش ایران با هدایت کی‌روش بود و حالا مهدی ترابی هم تا به امروز زننده آخرین گل پیروزی‌بخش تیم کی‌روش است. البته این تنها نقطه اشتراک حسینی و ترابی نیست. مهدی ترابی مقابل ازبکستان پنجمین گل ملی خود را به ثمر رساند و هر 5 گل این بازیکن در زمان مربیگری کی‌روش به ثمر رسیده است. از سوی دیگر سیدجلال حسینی در 115 باز ملی 8 گل ملی دارد که 5 گل آن در زمان مربیگری کی‌روش وارد دروازه حریفان شده است.

 ترابی به دایی نزدیک شد

ملی‌پوشان فوتبال ایران در بازی‌های دوستانه‌ای که برابر ازبکستان به میدان رفتند توانستند 13 بار دروازه حریف را باز کنند. در این میان علی دایی با هت‌تریکی که برابر این تیم در بازی‌های آسیایی بانکوک به ثمر رساند بهترین گلزن تیم ملی محسوب می‌شود. پس از علی دایی که موفق شده 3 بار دروازه ازبکستانی‌ها را باز کند مهدی ترابی با 2 گل بهترین گلزن تیم ملی در دیدار با این حریف آسیای میانه است و این فرصت را دارد تا خود را به دایی برساند.

 همه گلزنان کی‌روش

در مدت زمانی که کی‌روش هدایت تیم ملی را بر عهده داشته ۳۸ بازیکن برای تیم ملی ایران گلزنی کرده‌اند. در بین این گلزنان سردار آزمون با ۲۳ گل زده بهترین گلزن کی‌روش بوده و بعد از او رضا قوچان‌نژاد با ۱۶ گل زده در رتبه دوم قرار داد. کریم انصاری‌فرد با ۱۵ گل سومین گلزن برتر کی‌روش به حساب می‌آید. جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی نیز در ۱۵۱ بازی ملی توانست ۳۹ گل به ثمر برساند که ۱۳ گل آن در زمان کی‌روش بود. مهدی طارمی با ۱۰ گل و اشکان دژاگه با ۹ گل دیگر گلزنان برتر کی‌روش در تیم ملی ایران هستند. در این بین جلال حسینی با ۵ گل زده گلزن‌ترین مدافع تیم ملی با مربیگری کی‌روش بوده است. جلال حسینی، کریم انصاری‌فرد، علی کریمی، سعید دقیقی، خلعتبری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، هادی عقیلی، محمد قاضی، جواد کاظمیان، پژمان منتظری، پژمان نوری، مجتبی جباری، غلامرضا رضایی، میلاد میداودی، اشکان دژاگه، محمد غلامی، قاسم دهنوی، رضا قوچان‌نژاد، مسعود شجاعی، محسن مسلمان، علیرضا جهانبخش، امیرحسین صادقی، یعقوب کریمی، احسان حاج‌صفی، سردار آزمون، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری، مهدی ترابی، مهدی طارمی، سعید عزت‌اللهی، کمال کامیابی‌نیا، رامین رضاییان، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، محمد خانزاده، کاوه رضایی و روزبه چشمی بازیکنانی هستند که در طول 7 سال حضور کی‌روش برای تیم ملی کشورمان گلزنی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز