خبرگزاری کار ایران

مجبوریم با همین تیم‌ها بازی کنیم

پاشازاده: درگیری با استیلی و خبرنگار در شان تیم ملی و مملکت و مردم ما نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۲۸۸

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است بازی‌های تدارکاتی ایران برای رسیدن به جام ملت‌های آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار نیست.

به گزارش ایلنا، مهدی پاشازاده مدافع سابق تیم ملی معتقد است وقتی تیم‌های بزرگ و معتبر دنیا با تیم ملی ما بازی دوستانه انجام نمی‌دهند مجبوریم با تیم‌هایی مثل ترینیداد و ونزوئلا بازی کنیم و مردم هم استقبال چندانی از بازی با تیم‌هایی در این سطح نمی‌کنند چون چنین بازی‌های سطح پایینی جذابیتی برای مردم ندارد تا برای دیدن آن وقت بگذارند. 

بازی تیم ملی مقابل ترینیداد و توباگو چطور بود؟

اصلا بازی را ندیدم که نظر بدهم.

استقبال خوبی هم از بازی نشد. چرا بازی‌های تیم ملی برای مردم دیگر چندان مهم نیست و خود شما هم این بازی‌ها را نمی‌بینید؟

بازی با ترینیداد و تیم‌هایی در این سطح جذاب نیست و اما ما با اسپانیا، آلمان، ترکیه،‌ بلژیک، رومانی یا اتریش بازی می‌کردیم باز هم کسی نگاه نمی‌کرد؟ قطعا همه نگاه می‌کردند اما ترینیداد به قول معروف کجای دنیاست که مردم نگاه کنند. ترینیداد فوتبال ندارد که نگاه کنیم.

پس چرا با چنین تیمی بازی دوستانه انجام می‌دهیم؟

چون چاره دیگری نداریم. ما تنها به ترکیه سفر می‌کنیم چون ویزا نمی‌خواهد و اگر ترکیه ویزا بخواهد دیگر آنجا هم نمی‌رویم. الان هم تیمی با ما بازی نمی‌کند که مجبوریم با ترینیداد بازی کنیم.

بازی با چنین تیم‌هایی کمکی به تیم ملی ما می‌کند؟

نه چندان کمکی نمی‌کند. طبق معمول یک گل می‌زنیم و دفاع می‌کنیم و به همین سطح راضی هستیم و چاره‌ای هم نداریم. با این تیم‌ها بازی کنیم تحت فشار قرار نمی‌گیریم. ژاپن با برزیل و عربستان با آرژانتین بازی می‌کند و ما با این تیم‌ها بازی می‌کنیم و انتظار قهرمانی نباید داشته باشیم. چون تدارک خوبی نداریم. اگر هم در جام ملت‌ها قهرمان شویم واقعا اتفاقی است وگرنه چیزی نکاشته‌ایم که برداشت کنیم.

چه تصوری از بازی این هفته با ونزوئلا دارید؟

ونزوئلا باز بهتر از ترینیداد است و بازی در قطر هم هست و نزدیک به میزبان یعنی امارات است و بازی قابل تحمل‌تر است.

ونزوئلا شبیه کدام حریف ما در جام ملت‌های آسیاست؟

بستگی دارد به چه تیمی بخوریم. ما در گروه خودمان که مشکلی نداریم چون صعود می‌کنیم و مشکل ما مقابل ژاپن، عربستان، کره و استرالیاست و بازی ونزوئلا هم به هیچ کدام از آنها نمی‌خورد. البته وقتی تیمی با ما بازی نمی‌کند، بازی با این تیم‌ها از هیچ بهتر است.

با این شرایط امیدی به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دارید؟

الان 7، 8 تیم امیدوار به قهرمانی هستند. عراق جنگ زده هم قهرمان آسیا شد که یک اتفاق بود. قهرمانی در آسیا برای استرالیا، کره، ژاپن و چین است چون کار کرده‌اند و اگر ما قهرمان بشویم کمبودها و مشکلات زیر پوشش قهرمانی گم می‌شود و مثل همین الان فقط روزگار را می‌گذرانیم و اتفاق خاصی نمی‌افتد.

در مورد درگیری دستیار کی‌روش با یک خبرنگار ورزشی چه صحبتی دارید؟

این اتفاقات اصلا خوب نیست. بعد از جام جهانی صحبت‌هایی که بین کی‌روش و استیلی و دیگر بزرگان فوتبال ما شد هم اصلا خوب نبود و بعد هم این ماجرا پیش آمده است که نه در شان تیم ملی و نه در شان مملکت و مردم ماست. به هرحال کار بد، بد است.

 کی‌روش مدتی است که اصلا حرف نمی‌زند و با خبرنگاران ایرانی مصاحبه نمی‌کند؟

این هم از مشکلات‌مان است که سرمربی تیم ملی با خبرنگاران ما حرف نمی‌زند و خیلی بد است.

مهدی تاج که می‌گفتند بازنشسته است در فدراسیون فوتبال ماندگار شد. در این رابطه چه نظری دارید؟

هرکسی که در فدراسیون هست یا به فدراسیون می‌آید باید برای پیشرفت فوتبال تلاش کند. ماندن تاج بهتر است تا اینکه یک نفر دیگر بخواهد بیاید و اصلا وارد نباشد و بخواهد تجربه کسب کند. تاج چند سال در فدراسیون بوده و تجربه دارد و می‌تواند بهتر کمک کند.

از عملکرد تاج در فدراسیون فوتبال راضی هستید؟

مشکل ما فقط رییس فدراسیون فوتبال نیست. فوتبال ما دولتی است و همه چیز به هم وابسته است. وقتی رییس فدراسیون فوتبال زور ندارد پول از تلویزیون بگیرد چه‌کار می‌‌شود کرد؟ وقتی قانونی نیست که فوتبال را حرفه‌ای کند و تاج اجازه ندارد استقلال و پرسپولیس را خصوصی کند فقط می‌ماند برگزاری مسابقات که تاج دارد مسابقات را برگزار می‌کند و هرکسی هم بیاید همین کار را می‌تواند انجام بدهد. اگر قرار است کار درست و حرفه‌ای انجام بدهیم باید به رییس فدراسیون اختیارات بدهیم و بعد از او مدیریت بخواهیم. وقتی رییس فدراسیون نمی‌تواند 4 تا زن را به استادیوم راه بدهد، چه توقعی دارید؟ ما باید انتظاراتی داشته باشیم که شدنی باشد. با این شرایط رییس فدراسیون هرکسی که باشد نباید انتظاری داشته باشیم و همین که مسابقات را برگزار می‌کند، کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز