خبرگزاری کار ایران

بانوان آبی و همچنان ممنوعیت ورود به استادیوم

شکست تلخ و سنگین استقلالی‌ها مقابل پرسپولیس (عکس)

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۲۷۹

اتفاق ویژه برای فوتبال ایران در فینال آسیا به حضور بانوان در استادیوم و تسخیر سکوها مربوط می‌شد تا این تابو به صورت رسمی در یک بازی باشگاهی شکسته شود.

به گزارش ایلنا، پس از حضور بانوان در بازی پرسپولیس - کاشیما، حالا این سوال پیش روی‌مان قرار گرفته که دختران استقلالی چه زمان اجازه ورود به ورزشگاه آزادی را می‌یابند؟ آیا در بازی‌های لیگ قهرمانان این فصل می‌شود شاهد حضور دختران استقلالی در ورزشگاه آزادی بود یا بهانه حضور بانوان در ورزشگاه آزادی تنها به روزهای خاصی همچون فینال آسیا اختصاص دارد؟ اگر استقلال تا سال‌ها به فینال آسیا نرفت آنگاه حق هواداران خانم استقلالی چه می‌شود؟ آیا متولیان ورزش ایران فکری به حال این ماجرا کرده‌اند؟

این روزها همه نگاه‌ها به حضور بانوان پرسپولیسی دوخته شده و نقل قول‌هایی که از این ماجرای نو می‌شود اما به‌ زودی زود این سوال همه‌گیر خواهد شد که پس سهم خانم‌های استقلالی از این تصمیم تازه چه خواهد بود؟ آنها کی و چه زمان نخستین ورود خود به ورزشگاه آزادی را جشن می‌گیرند؟ آیا عزم و اراده‌ای برای ورود آنها وجود دارد یا اینکه قصه به همین حضور خانم‌های پرسپولیسی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ختم خواهد شد؟ چه تلخ!

 شکست تلخ و سنگین استقلالی‌ها مقابل پرسپولیس (عکس)

 باید باور داشت که خانم‌های استقلالی از این حیثت خود را نسبت به تماشاگران رقیب بازنده و شکست خورده می‌دانند و این توقع در میان آنها شکل گرفته که به‌زودی با ورود آنها نیز به ورزشگاه آزادی موافقت می‌شود. صفحات مجازی را که ورق بزنید این واقعیت بزرگ را لمس می‌کنید. آنها نیز می‌‌خواهند دیده شوند. آنها نیز می‌خواهند در قاب تصاویر قرار بگیرند؛ انتظار غریبی هم نیست. آنها حق دارند که چنین مطالبه‌ای از تصمیم‌گیران ورزش داشته باشند و آنها محقند که اگر فردا با حضورشان در ورزشگاه آزادی مخالفت شد به این نگاه تبعیض‌آمیز نقد بزنند و تصمیم‌گیران را زیر سوال ببرند. آنها برای چنین درخواست عادلانه‌ای حالا بیش از هر زمان دیگری شایسته‌اند.

 گریزی نیست اما آنها که متولی حضور بانوان پرسپولیسی در ورزشگاه شدند، دعوتی بزرگ به خانم‌های استقلالی بدهکارند. استقلالی‌هایی که دوست دارند همچون پرسپولیسی‌ها این بار لذت تماشای بازی در ورزشگاه آزادی را تجربه کنند. پرچم‌های آبی در دست بگیرند، لباس‌های آبی بپوشند و این گونه تصاویرشان در رسانه‌ها منتشر شود.

حال این حضور می‌‌خواهد گزینشی باشد یا غیر گزینشی فرقی نمی‌کند. مهم آغاز یک حضور دیگر است اما از جبهه‌ای دیگر. از سمت استقلالی‌هایی که نباید با نگاهی حسرت‌بار به تصاویر خانم‌های تیم رقیب در ورزشگاه آزادی بنگرند. خانم‌های استقلالی هم باید دیده شوند و برای ورودشان به ورزشگاه آزادی باید برنامه‌ای داشت، همان گونه که هواداران خانم پرسپولیسی از این امتیاز بهره بردند.  آنها که تصور می‌کنند با حضور تماشاگران خانم پرسپولیسی همه چیز را در حق این طیف از هواداران تمام کرده‌اند، سخت در اشتباهند. نه فقط استقلالی‌ها بلکه تراکتوری‌ها، سپاهانی‌ها، فولادی‌ها و همه تیم‌هایی که در دیگر شهرها میان خود و هواداران خانم دلبستگی ایجاد کرده‌اند، باید از این تصمیم بهره ببرند.

برنامه‌ریزی دوباره برای ورود بانوان استقلالی به ورزشگاه آزادی درحقیقت ادامه مسیری است که در فینال آسیا آغاز شد. حرکتی که نیمه‌کاره مانده و باید تکمیل شود. استقلالی‌ها عمیقا منتظرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز