خبرگزاری کار ایران

مدرس داوری فوتبال: مدیریت فدراسیون فوتبال حمایتی از داوری نمی کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۹۶

محمد فنایی گفت: مدیریت فدراسیون باید از داوری حمایت کند اما تا به الان شاهد حمایتی از فدراسیون نبودیم. یعنی وقتی به داور توهین می شود تشکیلات انضباطی و اخلاقی قوی برخورد کنند تا دیگر این اتفاقات نیفتد.

به گزارش ایلنا، برنامه " ورزش بدون ویرایش " رادیو گفت و گو با موضوع تحلیلی بر روند داوری ها در لیگ برتر فوتبال و افزایش اعتراض ها با حضور محمد فنایی مدرس داوری فوتبال به روی آنتن رفت.

فنایی در رابطه با چرایی افزایش میزان اعتراضات به داوری در هفته اخیر اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات داوران در فوتبال مظلوم واقع می شوند و امکانات رفاهی و اقتصادی به آنها تعلق نمی گیرد.  این مدرس داوری فوتبال افزود: داوران کشور ما داورانی با شرافت اند که حیثیت و آبروی خود را خرج فوتبال می کنند اما فوتبال ما ایرادات خاص خود را دارد.

وی همچنین در ادامه مطلب مطرح کرد: در حال حاضر اعتراضات به داوری ها نه تنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته و در برخی موارد هم این اعتراضات به حق است اما نباید با توهین و فحاشی و یا بی حرمتی به جامعه داوری همراه باشد.

فنایی در ادامه برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو بیان داشت: در کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای اسکاندیناوی داور به عنوان شوالیه تلقی می شود و دارای جایگاه و احترام ویژه ای است و هیچ گاه به آنها بی حرمتی نمی شود اما ما این قداست و حرمت ها را در فوتبال به راحتی زیر پا می گذاریم به همین خاطر خیلی سخت است که آنها داوری در ایران را بپذیرند.

این مدرس داوری گفت: در آن سوی مرزها همه امکانات برای داوران مهیاست و به راحتی می توانند بدرخشند و افتخارات زیادی را کسب کنند. اما متاسفانه ما هنوز ابزارهای لازم را برای داوران فراهم نکرده ایم.

وی با اشاره به مهاجرت یا بازنشسته شدن تعداد زیادی از داوران کشورمان تاکید کرد: ما باید داوران جوان کشورمان را باور کنیم چراکه انصافاً بسیاری از این داوران به خوبی کار می کنند؛ البته برخی از آنها هم اشتباهات فاحشی دارند و تاثیرات منفی هم دارد.

فنایی اظهار کرد: آرامش و امنیت در زمین بازی باید برای داوران فراهم شود و نباید هر بازیکنی برای داور چالش ایجاد کند. ضروری است که در سیستم انضباطی فوتبال و سیستم کنترل بازیکن و مربیان و سکوها فرهنگ سازی کنیم. داوران ما گاهی اوقات با ترس وارد زمین شوند.

این مدرس داوری ابراز داشت: مدیریت فدراسیون باید از داوری حمایت کند اما تا به الان شاهد حمایتی از فدراسیون نبودیم. یعنی وقتی به داور توهین می شود تشکیلات انضباطی و اخلاقی قوی برخورد کند تا دیگر این اتفاقات نیفتد.

وی در پایان برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو افزود: علاوه بر این، باشگاه ها نسبت به بازیکنان خود منضبط و فرهنگ ساز نیستند. اگر در قراردادها با بازیکن سخت گیری شود بازیکن حق اعتراض بی جهت به داور را پیدا نخواهد کرد و اعتراضات به سکوها کشیده نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز