خبرگزاری کار ایران

یک کاغذ کاربن برای تکرار اشتباهات استقلال؛ از اخراج جباری تا چشمی

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۷۷۶

اتفاقات در استقلال عینا تکرار می‌شود، فقط اسم‌ها تفاوت می‌کنند وگرنه جنس ماجراها یک جور است. اتفاقا شکل برخورد با ماجراهای اتفاق افتاده هم دقیقا یک شکل است، با این اوصاف توقع خروجی آنچه از درون باشگاه هم بیرون می‌آید، باید یک شکل باشد.

به گزارش ایلنا، انگار در این باشگاه یک کاغذ کاربن گذاشته‌اند و اتفاقات را کپی می‌گیرند، حداقل در دو فصل اخیر که شکل ماجرا اینطور بوده است و جریاناتی که در این تیم می‌افتد یادآور خاطرات فصل قبل است، مهم هم نیست که فتحی باشد یا افتخاری. اصلا هم اهمیت ندارد بازیکنان معترض رحمتی و جباری باشند و یا چشمی و اسماعیلی، مهم این است که رفتارها مثل همان کاغذ کاربن هستند و این هوادار باید هرج و مرج‌های باشگاه استقلال را تماشا کند. فصل پیش خیلی زود بعد از ماجراهای پیش آمده منصوریان از استقلال رفت اما این بار فعلا فتحی ایستاده و از شفر حمایت می‌کند.

باید با بازیکن خاطی برخورد شود، اگر این اتفاق نیفتد باید ایراد گرفت. هر باشگاهی قانونی دارد و بازیکن باید مطیع قوانین باشد، خصوصا زمانی که تیم نتیجه نمی‌گیرد، بازیکن باید بازخواست شود، به این قسمت ماجرا کاری نداریم. روز شنبه امیرحسن فتحی مدیرعامل استقلال با توپ پر سر تمرین این تیم حاضر می‌شود، تیم در جام حذفی حذف شده است و مدیرعامل حق دارد که در چنین شرایطی با توپ پر به سراغ بازیکنان برود. فتحی کاملا عصبانی بود و طرف این ماجرا هم بازیکنانی قرار داشتند که می‌توانستند استقلال را در جام حذفی کمک کنند اما این کار را انجام ندادند، مثلا کاپیتان بازی استقلال و سایپا یعنی روزبه چشمی که از زدن پنالتی خودداری کرده بود، یا بازیکنی که تیر دروازه را با تور دروازه اشتباه گرفت و نفهمید توپ را کجا می‌زند اما لحن آقای رییس به مذاق همان‌هایی که طرف حساب فتحی بودند خوش نیامد و خیلی زود واکنش نشان دادند. همانجا بود که مدیرعامل استقلال انگار منتظر فرصت بود تا کلید اخراج موقت آنها را بزند. فتحی به چشمی و اسماعیلی گفت: «خوش آمدید.» و این واکنش رییس هم یعنی از دست دادن بازی با ماشین‌سازی. گویا این دو بازیکن هم خیلی بدشان نیامد و  بار و بنه خود را جمع کردند و رفتند، هر چقدر هم این وسط مسوولان استقلال قصد ماست‌مالی ماجرا را دارند اما اتفاق افتاده قابل لاپوشانی نیست. این ماجرا را در گوشه ذهن نگه دارید و وقایع فصل پیش را مرور کنید، درست زمانی که منصوریان بود، در بازی استقلال و پارس جنوبی مهدی رحمتی روی نیمکت در هنگام باخت لبخند زد، همان زمان آقای کاپیتان متهم قلمداد شد و به همراه مجتبی جباری کنار گذاشته شدند. در این اتفاق یک پایه ماجرا افتخاری مدیرعامل وقت استقلال بود که درباره جباری دیگر هیچ جوره کوتاه نیامد و جباری دیگر به استقلال برنگشت. ماجرای کنار گذاشتن رحمتی و جباری از استقلال البته خیلی هم بدون سر و صدا پایان نپذیرفت و در برنامه نود هوادار استقلال متوجه اوضاع آشفته درون باشگاه شد.

این اتفاق را در کنار نحوه یارگیری استقلال بگذارید، زمانی که استقلال در لیگ شانزدهم نایب قهرمان شد و اهالی فوتبال به منصوریان توصیه کردند که شاکله تیم را حفظ کند اما این مربی بی‌توجه به داشته‌هایش آنقدر در تیم تغییرات ایجاد کرد که در لیگ هفدهم به دلیل نتایج ضعیف، در خروجی را به خودش نشان دادند. ماجرای لیگ هفدهم و شروع لیگ هجدهم هم بی‌شباهت به تیم منصوریان نبود، فقط این بار شفر سکان هدایت استقلال را برعهده داشت. از هر طرف که استقلال را واکاوی می‌کنی از شیوه جذب بازیکنان گرفته تا برخورد با بازیکنان خاطی و حتی نتیجه نگرفتن‌های استقلال به این نتیجه می‌رسی که هیچ چیز جدیدی از دل این باشگاه بیرون نمی‌آید، نه مدیران جدید بلد هستند که شیوه مدیریت را تغییر دهند و نه مربیان می‌توانند اتفاق دیگری را رقم بزنند. به همین دلیل هم هست که این استقلال سال‌هاست رنگ تغییر به خود ندیده و با همان دست‌فرمان پیش می‌رود حتی اگر دوباره یک نتیجه حاصل شود.

استقلال امروز با ماشین‌سازی بازی دارد. در این دیدار روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی را به دلیل بی‌انضباطی ندارد، وریا غفوری محروم است، منتظری به دلیل مصدومیت حضور ندارد. یعنی خط دفاع استقلال بحرانی‌ترین شرایط را خواهد داشت. این اوضاع و احوال هیچ کدام ذهن مشغول هوادار را نمی‌تواند آرام کند.

انتظار معجزه نیست در شرایطی که هیچ چیز سرجای خودش نیست. چرخه معیوبی که در تیم استقلال قرار دارد بازخوردش فقط یک چیز خواهد بود. به همین دلیل است که اتفاقات درست مثل فصل پیش تکرار می‌شود. چه پیش‌بینی می‌توان از نوع بازگشت بازیکنان اخراجی داشت؟ حدس زدن آن زیاد سخت نیست، رفتن به کمیته انضباطی و بازگشت با پادرمیانی بزرگ‌ترها و شاید هم جریمه نقدی، همانطور که با طارق همام و حسین حسینی برخورد کردند. برای این استقلال بیمار باید فکری کرد اما نه با شیوه تکراری که حدسش کار ساده‌ای باشد.

 

دلخوری رحمتی از اخراجی‌ها

 مهدی رحمتی از بازیکنان اخراجی تیم ناراحت است. رحمتی به‌عنوان کاپیتان تیم توقع دارد در شرایط حساس با مسوولان استقلال صحبت کند اما وقتی بازیکنان جوان‌تر واکنش درستی با ماجرا ندارند، کاپیتان استقلال ناراحت می‌شود. شاید بهتر بود چشمی و اسماعیلی کمی در ماجرای عصبانیت فتحی سعه صدر به خرج می‌دادند و به جای اینکه تیم خود را در شرایط بحرانی تنها بگذارند به فکر جبران اشتباهات گذشته بودند. استقلال امروز با وجود تمام اتفاقات باید به مصاف حریف برود و توقعی نیست اگر دست خالی از تبریز برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز