خبرگزاری کار ایران

رضا رجبی: دلالان مانع رشد فوتبال پایه هستند / در برگزاری مسابقات پایه ضعف داریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۹۹۳

رضا رجبی بر این باور است که دلالان اجازه نمی دهند مربی فوتبال، بازیکن سازی کند و در حقیقت مانعی بر سر راه رشد فوتبال پایه هستند.

به گزارش ایلنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو با موضوع ناکامی های پی در پی تیم های ملی پایه ای و تحلیلی بر آن با حضور رضا رجبی بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال و مسئول در آکادمی باشگاه استقلال روانه آنتن شد.

رضا رجبی درمورد فوتبال پایه اظهار داشت: استعدادیابی، پرورش استعداد و استمرار آن از مولفه های مهم در موفقیت تیم های ملی پایه ای است.  استعداد های نیروی انسانی ایران بسیار فراتر از آسیا است اما متاسفانه استعداد یابی بازیکنان فوتبال در استان های کشورمان بر اساس رابطه انجام می شود.

بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال با اشاره به وضعیت پرورش استعداد بازیکنان در ایران خاطرنشان کرد: بیشترین پول باید به مربی داده شود که به پرورش استعداد نونهالان می پردازد اما متاسفانه اینگونه نیست. فرآیند انتخاب مربیان برای تیم های پایه دچار اشکال است و هیچ نظارتی هم بر آن وجود ندارد.

رجبی یادآور شد: یکی از دلایلی که برای بنده حواشی ایجاد شد این بود که سفارشی کار نکردم. فوتبال ما آلوده است به همین خاطر اگر یک مدیر آکادمی سفارش پذیر نباشد کنار گذاشته می شود. دلالان اجازه نمی دهند مربی فوتبال، بازیکن سازی کند و در حقیقت مانعی بر سر راه رشد فوتبال پایه هستند. 

بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال بیان داشت: متاسفانه در برگزاری مسابقات پایه نیز دچار مشکل هستیم. از تیم جوانان سال 1353 تا 1357 همه بازیکنان آن هنوز در فوتبال ایران یا مربی و یا بازیکن هستند و این نشان می دهد که متاسفانه ما هنوز بازیکن سازی نکرده ایم.

مسئول در آکادمی باشگاه استقلال  تاکید کرد: در گذشته تیم های پایه با وجود دانش کم اما ساختار مناسبی داشت اما در حال حاضر اینگونه نیست. در حال حاضر چرخه معیوب نیروی انسانی در فدراسیون فوتبال به گونه ای است که اجازه ورود به تفکر جدید داده نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز