خبرگزاری کار ایران

لاکچری ترین نیمکت تاریخ فوتبال

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۶۶۹

نیمکت بارسلونا در بازی شنبه برابر آلاوس یک لاکچری تمام عیار بود. هیچ وقت در تاریخ باشگاه چندده میلیون یورو کنار دست مربی ننشسته بودند.

به گزارش ایلنا، ارنستو والورده تصمیم گرفت بازیکنانی را از ابتدا به زمین بفرستد که همه، فصل قبل را در بارسلونا سپری کرده بودند، خریدهای تابستانی روی نیمکت نشستند در کنار گرانترین خرید تاریخ باشگاه، فیلیپ کوتینیو. در مجموع مبلغی که باشگاه برای هفت بازیکن نیمکت نشین خود پرداخت کرده است به 294 میلیون می‌رسد: یاسپر سیلسن (13 میلیون یورو)، کوتینیو (155)، مالکوم (41)، کلمان لانگله (35)، آرتور (31) و آرتورو ویدال (19). رافینیا هم روی نیمکت بود که از محصولات باشگاه است و چیزی برای خریدنش نپرداخته‌اند. سال قبل گروهی از بازیکنان روی نیمکت بارسا بودند که 131 میلیون یورو ارزش داشتند که از نصف مبلغ این بازی هم کمتر است.

این افزایش به صورت تدریجی بوده و پولی که پرداخت شده زیاده‌روی نبوده. حضور این بازیکنان قوت قلبی برای والورده به حساب می‌آید چون علاوه بر داشتن یک ترکیب اصلی مطمئن و رقابتی، روی نیمکت هم گزینه‌های زیادی برای عرضه دارد و می‌تواند در مواقع لازم به کمک تیم بیاید. وضعیت این فصل در تضاد با فصل قبل است که والورده در بسیاری از بازی‌ها دستش بسته بود.

هیات مدیره باشگاه برای حل مشکل کار کرده و به نظر می‌رسد مساله داشتن عمق یا همان نیمکت خوب در نوکمپ رفع شده است. کار با فروش بازیکنانی شروع شد که دیگر مورد توجه والورده نبودند مانند الیکس ویدال، آندره گومش، لوکاس دینیه و یری مینا و در عوض بازیکنانی باکیفیت واقعی آورده شدند. یک نکته منفی درباره آمدن بازیکنان خارجی گرانقیمت این است که جای زیادی برای بازیکنان جوانی که از لاماسیا به ترکیب بارسلونا می‌رسند، نمی‌ماند. تنها نیمکت‌نشین بازی شنبه که در آکادمی باشگاه رشد کرده، رافینیا بود.

مرور بازی اول چند سال اخیر به خوبی این روند را ثابت می‌کند. سال گذشته هم یک بازیکن آکادمی روی نیمکت بود در حالی که پنج فصل قبل تمام بازیکنان نیمکت از لاماسیا آمده بودند.

کناررفتن بازیکنان لاماسیا و تغییر سیستم بازی از 3-3-4 به 2-4-4 مورد توجه بسیاری قرار گرفته و خیلی‌ها از آن انتقاد می‌کنند، آنها می‌گویند بارسا در مسیر تغییر هویت گام بر می‌دارد.

منبع: مارکا / لوییس اف. روخو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز