خبرگزاری کار ایران

اثبات دوباره یک ادعا؛ کینگ لیونل مسی در نیوکمپ

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۰۷۱

قدرت رهبری لیونل مسی را عده‌ای انکار کرده بودند اما نه هیچ کس در بارسلونا. بنابراین وقتی نوبت انتخاب جانشین آندرس اینیستا به‌عنوان کاپیتان بارسلونا رسید، تنها یک کاندیدا وجود داشت، کسی که به همان اندازه الهام‌بخش و فروتن است.

به گزارش ایلنا، بارسایی‌ها هیچ وقت نگران او نبودند. صلاحیت کاپیتانی او شاید بعد از یک نمایش ناامیدکننده دیگر در ترکیب تیم ملی آرژانتین و در جام جهانی مورد تردید قرار گرفته باشد اما او بیش از یک دهه است که در کاتالونیا، رهبر و نجات بخش تیم بوده. مسی هفته قبل به هواداران گفت: «جای آندرس در این فصل خالی است اما خودم را از زیر بار مسوولیت کنار نمی‌کشم.»

این نابغه شماره 10 به دفعات بار تیم را به دوش کشیده همانطور که فصل قبل تیم را به دوگانه قهرمانی لیگ و جام حذفی رساند و همانطور که نخستین بازی‌اش را در فصل جدید برابر آلاوس انجام داد.

آبلاردو فرناندس مدافع سابق بارسلونا و مربی آلاوس قبل از بازی در نوکمپ گفته بود بازی را برای میزبان سخت می‌کند و در 45 دقیقه ابتدایی بازی دقیقا همین کار را کردند. آبی‌اناری‌پوشان در نیمه اول فرصت‌سوز بودند و نتوانستند دیوار دفاعی باسکی‌ها را فرو بریزند که در هر موقعیتی دور مسی را شلوغ می‌کردند و اگر به خواسته خود نمی‌رسیدند او را زمین می‌زدند. روی یکی از این خطاها مسی با ضربه‌ای فوق‌العاده زیبا تیر دروازه میهمان را به لرزه درآورد.

ناراحتی‌اش آشکار بود. ارنستو والورده هم نگران بود و با زیرکی تصمیم گرفت بین دو نیمه فیلیپ کوتینیو را به جای نلسون سمدو به زمین بفرستد و سرخی روبرتو هم به دفاع راست رفت.

این تغییر خلاقیت را به خط میانی بارسا افزود هرچند آلاوس به مقاومت سرسختانه‌اش ادامه داد اما یک بار که مسی با رقص پایش حریف را وادار به خطا کرد و پشت ضربه ایستگاهی ایستاد، ناگهان تصمیم گرفت که توپ را زمینی بزند و کاری از مدافعان و دروازه‌بان فریب خورده بر نمی‌آمد. لحظه‌ای جادویی بود که مسی یک بار دیگر برند اعلای خود را ثابت کرد. بعد از آنکه کوتینیو گل دوم را زد، تیر خلاص به عهده مسی گذاشته شد و او با یک حرکت انفرادی زیبا گل سوم را در وقت‌های تلف‌شده به ثمر رساند.

این بازی با نمایش بی نقص بارسلونا فاصله زیادی داشت. آنها اجازه دادند آلاوس به دروازه مارک آندره ‌تراشتگن نزدیک شود ضمن اینکه گرانجانی لوییس سوارس مقابل دروازه رقیب مایه نگرانی بود بخصوص با توجه به اینکه هیچ گزینه مشابهی هم روی نیمکت وجود نداشت اما مسی یک بار دیگر خودنمایی کرد وقتی بارسا بیشترین نیاز را به او داشت و این چیزی است که کمترین شگفتی را در میان هواداران به وجود نمی‌آورد. او خیلی وقت است که رهبر تیم است و بازوبند تنها به آن رسمیت بخشیده.

دو رکورد مسی در روز اول

لیونل مسی در نخستین بازی فصل 2019-2018 لالیگا دو رکورد زد، او نخستین بازیکن در قرن بیست و یکم است که در 15 فصل متوالی لالیگا موفق به گلزنی شده ضمن اینکه شش هزارمین گل تاریخ بارسلونا در لیگ اسپانیا به نام فوق‌ستاره آرژانتینی ثبت شد. حالا بارسلونا بعد از رئال مادرید که در لالیگا 6041 گل زده، دومین تیمی است که بیش از شش هزار گل در این رقابت‌ها زده.

نخستین گل بارسلونا در تاریخ لالیگا را مانوئل پاررا در سال 1929 زد و گل هزارم را مارکوس آئورلیو در سال 1950، پدرو توماس سابایا در سال 1964 گل دوهزارم، کویینی در سال 1982 گل سه هزارم، گیرمو آمور در سال 1996 گل چهارهزارم و مسی در سال 2009 گل پنج هزارم را به ثمر رساندند.

مسی 31 ساله که نخستین گلش در لالیگا را در فصل 2005-2004 به ثمر رسانده، هر فصل موفق به گلزنی شده که با 15 فصل متوالی گلزنی رکورددار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز