خبرگزاری کار ایران

دفاع با ثبات، کلید صعود

منچسترسیتی توان رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۶۵

گاهی اوقات مثل اینکه سناریوی فوتبال را بهترین نویسندگان هالیوود نوشته‌اند که واقعیت‌های بی‌پرده، حتی آنهایی که بیش از همه اعتماد به نفس داشته‌اند، زمین می‌زند.

به گزارش ایلنا، اگر منچسترسیتی با پیروزی برابر منچستریونایتد در بازی شنبه قهرمانی‌اش در لیگ برتر را جشن می‌گرفت، پایان فوق‌العاده‌ای برای فصل عالی تیم پپ گواردیولا رقم می‌خورد اما سیتی دو گل برتری‌اش در ورزشگاه اتحاد را از دست داد و این شکست 3 بر 2 گویای همه چیز بود.

بازیکنان سیتی سرافکنده و افسرده بودند، سرهایشان پایین بود و از آن افاده و تبختری که در تمام فصل همراهی‌شان می‌کرد، خبری نبود. اثر فوری این شکست به تعویق افتادن جشن قهرمانی‌شان بود که دیر یا زود رخ می‌دهد با توجه به برتری 13 امتیازی که در صدر جدول دارند اما زخم این باخت عمیقتر از این حرف‌ها بود.

سه روز قبل از آن، سیتی در لیگ قهرمانان با 3 گل به لیورپول باخت. نگرانی از اینکه باخت آنفیلد اعتماد به نفس تیم را ویران کرده باشد با بازی نیمه اول مقابل یونایتد از بین رفت، سیتی همان بازی هجومی و روان همیشگی را انجام داد. این تیم در نیمه اول با 2 گل از میهمانش جلو افتاد در حالی که می‌توانست دو سه گل دیگر بزند؛ به نظر می‌رسید خبری از کابوس آنفیلد نیست اما وادادن سیتی سوالاتی را مطرح کرد که گواردیولا حتما باید مورد توجه قرار دهد اگر برای آینده تیم برنامه دارد.

تیم گواردیولا در این 2 بازی شش گل خورد اما آنچه بیشتر جای نگرانی برای مربی اسپانیایی است نوع ضرباتی است که در یک بازه زمانی بسیار کوتاه به تیم وارد شد به نحوی که سیتی انگار هیچ کنترلی بر بازی ندارد. در آنفیلد ظرف 19 دقیقه نیمه اول سه گل خوردند و در اتحاد، یونایتد در 16 دقیقه نیمه دوم سه گل زد این یعنی سیتی در هر 8/5 دقیقه یک گل خورده. جالب اینکه قبل از بازی با لیورپول، گواردیولا نسبت به اینکه تیمش در «لحظات بد» آرامش خود را حفظ نمی‌کند، هشدار داده بود: «آنچه در تیم‌های بزرگ برایم تحسین برانگیز است و در همین مقطع از فصل گذشته نتوانستیم انجام دهیم، حفظ آرامش در لحظات بد است. مادرید و بارسلونا وقتی رقبا حمله می‌کنند، مثل اینکه دارند یک فنجان قهوه می‌خورند چون می‌دانند نوبت آنها هم می‌شود.»

اشاره او به بازی مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان برابر موناکو بود، سیتی بازی رفت را 5 بر 3 برد اما این سه گل را در 29 دقیقه دریافت کرد. در بازی برگشت هم 3 بر یک شکست خورد و حذف شد چون نتوانست ثباتی که لازم است، نشان دهد.

آنها در بازی امشب باید یک بازی عالی انجام دهند تا شانسی برای جبران باخت آنفیلد داشته باشند. توانایی بازیکنان سیتی خیلی بیشتر از زدن 4 گل لازم برای صعود است چون شهریور با 5 گل لیورپول را در هم کوبیدند اما اگر می‌خواهند داستان خارق‌العاده بازگشت را رقم بزنند نباید افت ناگهانی دفاع مشابه دو بازی اخیر تکرار شود.

سایمون اوانز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز