خبرگزاری کار ایران

مجازات حبس در انتظار دو ستاره فوتبال؛ فساد دردسرساز

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۶۱

دو ستاره فوتبال در آستانه مجازات حبس بابت فساد قرار دارند و دادستان اسپانیا این حکم را اعلام کرده‌ است.

به گزارش ایلنا، یکی از طولانی‌ترین فسادهای فوتبالی در اسپانیا کم‌کم دارد به اوج خود می‌رسد چرا که اکنون دادستانان این کشور بار دیگر اقدام به بررسی و تحقیق در خصوص پرونده بازی تیم‌های لوانته و رئال ساراگوسا در سال 2011 کرده‌اند و برای دو تن از متهمان این پرونده، آندر اررا و گابی به ترتیب 2 و 6 سال حبس در نظر گرفته‌اند.

هدف از فساد که در تحقیقات کارآگاهان پرونده مشخص شده بسیار واضح است: حفظ رئال ساراگوسا در لالیگا در آخرین هفته از لیگ در فصل 11-2010 که به لطف پیروزی 2 بر یک این تیم در استادیو سیوتات دوالنسیا محقق شد. در همین راستا، منابعی در دفتر دادستانی اسپانیا به نشریه مارکا گفته‌‌اند: «فکر نمی‌کنیم که بشود پرونده‌ای ارائه کرد که واضح‌تر و دارای ابهامات کمتری نسبت به این پرونده باشد.»

از قرار معلوم با فشاری که دادگاه ایالتی بر قاضی پرونده ایزابل رودریگز برای بازگشایی این پرونده آورده است، روند رسیدگی به تخلفات بعد از دو سال از سر گرفته شده و به مرحله محاکمه رسیده است که اعتبار تعدادی از بازیکنان نام‌آشنای شاغل یا سابق لالیگا را به خطر انداخته است.

این اولین پرونده فساد فوتبالی در سیستم قضایی اسپانیاست که در آن نام فوتبالیست‌های مطرحی از جمله گابی کاپیتان اتلتیکو مادرید، آندره اررا، هافبک منچستریونایتد، لئوناردو پونیتزو از ریورپلاته و ویسنته ایبورا از لسترسیتی در آن به عنوان متهم دیده می‌شود.

در واقع از 9 بازیکن به عنوان مظنونان شراکت جرم در پرونده فساد تبانی سال 2011 لالیگا نام برده شده است که علاوه بر بازیکنان نامبرده، شامل افراد دیگری مانند تونی دوبلاس، مائوریسیو لانسانو، پائولو داسیلوا، برائولیو نوبرگا، خورخه لوپس و کارلوس دیو‌گو درکنار خاویر آگیره، سرمربی و آنتونیو پریتو مدیر ورزشی سابق باشگاه سوسیداد می‌شود و گفته می‌شود همه این افراد پیش از بازی برابر ساراگوسا مجموعاً‌ رشوه‌ای در حدود 965 هزار یورو گرفته‌اند اما زمانی که از ماجرا مطلع شده‌اند این مبلغ را به آگاپیتو ایگلسیاس، رئیس باشگاه پس داده‌اند. اگرچه پیگیری وضعیت این پول سخت است اما دادستانان اکنون مدارکی یافته‌اند که ممکن است فرضیه رشوه گرفتن بازیکنان و عوامل فعلی و سابق سوسیداد را ثابت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز