خبرگزاری کار ایران

پیام منچسترسیتی به تیم‌های اروپایی؛ از ما بترسید!

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۴۷

پپ گواردیولا دوشنبه گفته بود که نمی‌داند باشگاه‌های بزرگ اروپا نگران منچسترسیتی هستند یا نه، اما اگر آنها پیش از این نگران نبودند، بی‌تردید حالا هستند.

به گزارش ایلنا، بله، همه انتظار داشتند سیتی بتواند به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند و بازل را از پیش رو بردارد؛ همین حالا هم کاملا مشخص است که سیتی این کار را خواهد کرد. این بازی مانند دیدارهای دیگر دشوار نبود و سیتی برد آسانی به دست آورد اما هر چه باشد بازل در سال‌های اخیر در ورزشگاه سنت‌جیکوب پارک توانسته بود چلسی و بایرن مونیخ را شکست دهد و منچستریونایتد را هم دو بار ببرد. آنها مقابل رئال مادرید و پاری سن‌ژرمن هم باخت‌های خفیفی را تجربه کردند.

در واقع آنها در پنج بازی اخیر خانگی مقابل رقبای انگلیسی توانسته بودند چهار بازی را ببرند. این در حالی است که سیتی در شش بازی حذفی اخیر خود در خانه حریفان در اروپا تنها یک برد کسب کرده بود و گواردیولا هم در مراحل حذفی رکورد بسیار بدی در خانه حریفان دارد (تنها 4 برد در 22 بازی). این نشان می‌دهد که کار برای سیتی آسان نبوده و آنها تلاش بسیاری کرده‌اند تا پیروز شوند.

البته سیتی تیم خاصی است. حتی اگر باور داشته باشید که این بازی آزمون سختی برای سنجش کیفیت آنها نبود و آنها در هر صورت این بازی را به‌ آسانی می‌بردند، اما بی‌تردید این بازی ثابت می‌کند که آنها دست کم دارند انتظارات را برآورده می‌کنند؛ انتظاراتی که بسیار بالا هستند.

اگر آنها کارشان را به پایان برسانند و به یک‌چهارم نهایی برسند، بی‌تردید با تیم‌های بهتر روبه‌رو خواهند شد، اما حتی ابرقدرت‌های فوتبال اروپا هم تمایلی ندارند با تیم گواردیولا روبه‌رو شوند.

پیش از بازی از این مربی کاتالان پرسیده شد که آیا امثال رئال مادرید از آبی‌ها می‌ترسند و او گفت: «نمی‌دانم. واقعا نمی‌دانم. نمی‌دانم که آیا آماده هستیم یا نه. ما اعتماد بسیاری به این بازیکنان داریم اما این رقابتی خاص است. هدف ما این است که نسبت به فصل گذشته بهتر عمل کنیم. رسیدن به یک‌چهارم نهایی جایگاه خوبی است و پس از آن هم باید ببینیم چه می‌شود.»

به احتمال فراوان می‌توانیم سیتی را در یک‌چهارم نهایی ببینیم و دریابیم که چه خواهد شد. صدرنشین لیگ برتر البته در این بازی نقاط ضعفی هم داشت، به‌ویژه در دفاع و به خصوص در دقایق ابتدایی. حضور ونسان کمپانی در ترکیب تیم غافلگیرکننده بود، چرا که جان استونز و امریک لاپورت از دید گواردیولا بازیکنان برتری هستند. کمپانی به‌ویژه در ضدحملات حریف در 15 دقیقه اول ضعف نشان داد.

نیکولاس اوتامندی هم اشتباه بزرگی داشت. وقتی نتیجه مساوی بود، این بازیکن آرژانتینی با دیمیتری اوبرلین برخورد داشت اما داور حاضر نشد این صحنه را پنالتی اعلام کند.

از آن هنگام به بعد بود که سیتی کارش را انجام داد. آنها راه‌های گلزنی بسیاری دارند. زمانی که ایلکای گوندوغان روی یک ضربه کرنر با سر به شما گل می‌زند می‌دانید که شب سختی در پیش دارید. برناردو سیلوا هم گل خوبی زد و سرخیو آگوئرو که پس از گل چهارم مقابل لسترسیتی اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده، گل دیگری به ثمر رساند.

سیتی در نیمه اول چند بار ضعیف ظاهر شد، اما وقتی که گوندوغان گل دومش را زد، دیگر این چیزها مهم نبود. او این بار از بیرون محوطه جریمه با شوتی کات‌دار گل زد.

این گل به این معنا بود که لروی سانه که زودتر از برنامه به تمرینات بازگشته بود، می‌تواند به میدان بود. سیتی با آمادگی او سلاح‌های بیشتری در اختیار دارد. داوید سیلوا هم زمانی به بازی آمد که بازی از دقیقه 60 هم گذشته بود.

گواردیولا با این حال کاملا راضی نبود. او بارها دستش را  روی پایش کوبید، حتی با آنکه تیمش برد قاطعی کسب کرد. عملکرد سیتی شاید بی‌نقص نبود، اما معیارهای بالای گواردیولا این اطمینان را می‌دهد که از این پس، اوضاع بهتر خواهد شد.

اگر سیتی بتواند به این روند ادامه دهد در اوایل آوریل قهرمانی‌اش در لیگ برتر قطعی خواهد شد. به این ترتیب آنها می‌توانند به ستاره‌هایشان استراحت بدهند تا برای بازی‌های بزرگ جام حذفی و مهم‌تر از آن، لیگ قهرمانان آماده شوند.

اینکه این گروه از بازیکنان در مراحل پایانی این فصل آماده و متمرکز باشند، تیم‌های باقیمانده در لیگ قهرمانان را به وحشت خواهند انداخت؛ حالا هر تیمی که باشد.

منبع سایت گل /سم لی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز